Ja hoor regelmatig. Voor de mensen die zeggen "er gebeuren te veel enge dingen op afgelegen plekken" etc de meeste enge dingen gebeuren juist in de bebouwde kom. Ik weiger mezelf te beperken in waar ik heen wil als ik lekker een middagje het bos in wil dan ga ik een middag het bos in.
Tuurlijk doe ik dat. Toen we nog een hond hadden elke dag. Dit was natuurlijk wel overdag. Ik zou dan ook niet in de schemer in het bos gaan wandelen. Er kan ook genoeg gebeuren als ik even op vrijdag avond het dorp in fiets om te winkelen. Hoef je echt niet voor in een bos te zijn.
Volgens mij moet de vraag zijn: "Durf jij zonder je man naar het bos?" Mijn antwoord daarop is nee. Om dezelfde reden als Arevinol; vindt het ook niet gezellig alleen, bovendien heb ik die honden en kind nu eenmaal.
Ja, zonder mijn vriend durf ik wel naar t bos Maar helemaal alleen heb ik dr niets te zoeken. Zou t wel durven, maar doe t nooit. Ik ga wel eens met mijn dochter. Maar zodra t begint te schemeren voel ik me er niet meer zo prettig.
Ik ga ook heel vaak met de jongste naar het bos als de oudste naar school is. Ik hou van het bos, vooral omdat het een beetje griezelig is. Er is 1 bos die ik nog wel een keer zou willen bezoeken, maar absoluut niet alleen! Het Hoia Baciu forest in Roemenië.
Ik ga ook graag naar het bos. Maar dan wel in het weekend, want voor echt bos moeten wij een eindje rijden en ik heb geen auto. Mijn man en ik zijn eens verdwaald in een Ardeens bos. Totdat het ging schemeren en we vlakbij wilde zwijnen waren met jongen ... Na een paar uur waren we eruit en hebben we aangebeld bij het eerste het beste huis. Die man des huizes heeft een uur moeten rijden om onze auto terug te vinden, wat een avontuur was dat! Achteraf kunnen we er wel om lachen, maar we hadden te weinig water bij ons, geen gepaste kleding en schoeisel en geen telefoon, kompas of kaart ... Echt heel ervaren wandelaars waren wij (studenten, not!).
Ik ben opgegroeid aan het bos dus ja...ik kwam wel alleen in het bos of met de hond. Als het donker was niet meer.
overdag met de hond wel, maar als het donker is of het is heel stil (dus geen andere mensen met honden/kinderen etc) dan ga ik liever niet alleen
Ik ga ALTIJD alleen naar het bos. Sterker nog, ik woon aan de rand van het bos en ik moet mijn honden uitlaten. Of het nu 's Ochtends om 5:30 uur is (dan aan de bosrand) of in de avondschemer. Ik ben niet bang in het bos, daar is namelijk niemand. Het ergste wat ik tegen kan komen is een Wild Zwijn, maar die steken gewoon over en kijken niet eens naar me. Ze zijn minder eng dan men zegt. Wat ik veel enger vind.... de stad! Mensen kunnen je kwaad doen... die zijn echt enger.
Denken jullie er nooit eens aan als jullie in het bos lopen dat je bijv. ineens een persoon ziet hangen aan een boom? Dat denk ik nl. wel eens als ik in het bos loop... Iemand die zichzelf heeft opgehangen bedoel ik. Dat is hier wel eens gebeurd. Ik kan mezelf ook altijd zo lekker opdraaien dat ik voetstappen hoor of dat ik iemand naar me zie kijken ofzo Ik ga dan ook liever niet alleen door het bos...
alleen midden op de dag, met goed licht(zonder bewolking) dus dat je alles goed kan zien, maar anders niet, en 'savonds dan schijt k al 7kleuren als ik erlangs zou fietsen BBBRRRRR
Als ik naar het bos wil, moet ik zeker een uur rijden. Dus nee, om dat in mijn eentje te doen, vind ik niet gezellig. Kan me wel voorstellen, als je vlakbij een bos woont, dat je dan makkelijk even alleen gaat wandelen of zoals sommige zeggen, de hond uitlaten. Dan zou ik het denk ik ook wel doen.