Mijn man werkt meestal 's avonds dus hij is overdag vrij.. Dus ja dan gaat hij wel mee. Alleen nu in de zomervakantie begint hij 's middags al en is hij de laatste 2 keer niet mee geweest.. Ik vind het wel leuk als hij meegaat maar als het niet kan dan ook prima hij hoeft er geen vrij voor te nemen.. als er wat is bel ik hem en dan is hij er ook zo..
Man tot nu toe bij alle controle's gynaecoloog en echo's meegeweest, hij wil dit zelf. Als hij het niet kan plannen met zijn werk dan gaat hij niet mee naar een gewone controle, naar 20 wekenecho en afspraken waarvan belangrijk is dat hij er bij is gaat hij sowieso mee.
Hier gaat manlief eigenlijk ook meestal mee. Meer wel dan niet. Ik probeer de afspraken ook zo te maken dat hij mee kan. Nou gaat alles ook via het ziekenhuis, dus hij vindt het ook fijn om mee te kunnen en ik vind het ook wel fijn gewoon. Zo blijft hij toch ook op de hoogte en het maakt het allemaal een stukje werkelijker voor hem als hij ook de kleine ziet en het hartje hoort.
wij gaan ook altijd samen. En als ik in de wachtkamer zit zie ik ook bijna nooit een vrouw alleen. Ze komen bijna allemaal met partner. moet ik wel zeggen dat ik meestal in de avonden een afspraak heb staan. Hij hoeft voor mij ook niet mee, maar hij vind het zelf ook leuk.
hij is vrijwel altijd meegegaan, nu de laatste 4 keer niet meer, maar dat komt doordat hij vanuit zijn werk een nieuwe functie heeft en geen vrij (meer) kan nemen. Echo's is hij altijd bijgeweest. Ook zijn we 3x naar het ziekenhuis geweest voor uitgebreidere onderzoeken, ook daarbij is hij steeds aanwezig geweest. Hij is meegeweest naar de 2 partnerlessen van de yoga, de infoavond over de bevalling en hij was de enige man die mee was met de borstvoedingscursus (wat hij overigens geen probleem vindt!) Hij heeft vaak meer vragen dan ik (ook waar ik nog niet aan gedacht had!) en vindt het ook belangrijk om de informatie rechtstreeks te horen.
Die van mij ging bij mijn dochter alleen mee met de echo's en nu idem. Hij is nog nooit binnengeweest bij de verloskundige, heb het ook nooit gemist en hij ookniet.
bij de verloskundige kwam het elke keer uit dat ie mee kon, we waren vaak (een van) de eerste op de dag en dat kon mooi voor zijn werk aan. hij heeft geloof ik tweemaal een afspraak gemist. hij was niet mee bij de eerste afspraak bij de gyn en daar baalden we beiden enorm van gezien ik toen te horen kreeg dat ik niet meer bij de verloskundige mocht lopen ivm met vermoeden van zwangerschapsdiabetes omdat de ogtt 2 tiende te hoog was. sindsdien gaat ie mee naar alle afspraken, hij wil niet meer dat ik alleen heen ga. maar hij werkt dan ook 3 dagen in de week, dus hij kan makkelijk met zijn werkdagen schuiven. zijn baas is ook heel flexibel in dat opzicht gelukkig.
mijn man is alleen bij de echo's meegeweest maar ik kan alleen di-woe-do overdag en daar kan hij echt niet elke keer vrij voor nemen voor 15 min. controle. Dus ik neem gezellig mijn moeder, mijn schoonmoeder of mijn zusje mee. Alleen ga ik dus niet, maar gezellig met anderen. Die vinden het ook super om af en toe het hartje te horen en zo.
Bij mijn eerste zwangerschap is mijn man wat vaker meegeweest naar de controles, maar lang niet altijd en nu is hij alleen meegeweest bij het eerste gesprek/controle en verder alleen als ik een echo krijg. Mijn man werkt de hele week en ik werk drie dagen. Ik ga altijd naar de vlos op mijn vrije dag. Hij hoeft van mij echt niet elke keer vrij te nemen daarvoor, ik heb liever dat hij die tijd bewaard tot de kleine geboren is. Daarnaast verloopt ook deze zwangerschap weer vlekkeloos, dus ik sta meestal ook weer binnen 10 minuten buiten.
Mijn vriend gaat alleen mee naar de echo's en toen we t hartje gingen luisteren bij de verloskundige. Ik vind de bezoekjes ook niet veel voorstellen met 10 min sta ik weer buiten. Nee daar hoeft mijn vriend geen dag voor vrij te nemen.
Mijn vriend gaat over het algemeen mee, maar hij hoeft er niet speciaal voor terug te komen van zijn werk vind ik... De echo's, intake, eerste afspraak bij de gyn vond hij wel belangrijk om even een uurtje voor vrij te nemen. De overige controles, bloedprikken en bezoekjes aan de internist doe ik alleen of gaat mijn zusje mee ( die vind dat leuk ).
Ik ga meestal alleen! bij de belangrijke echo's (zoals de eerste en de 20 weken echo) is hij uiteraard mee geweest. Maar ik heb zoveel extra afspraken bij de gyn gehad dat hij onmogelijk elke keer weg kan van zijn werk. Het is natuurlijk wel zo, dat toen ik na een controle afspraak werd opgenomen hij gelijk gestopt is met werken en gelijk naar me toe gekomen is.
Hier is vriendlief ook enkel meegeweest met de echo's.. controles ga ik alleen heen..indd wat smoothie88 zeg na10min weer buiten.. zie daar t nut niet van in..
Ik weet nog niet hoe we het gaan doen, maar ik denk dat mijn man alleen met de echo's mee gaat en verder niet. Hij zit in het transport en als hij voor de afspraak vrij moet nemen, moet dat de hele dag. Hij werkt voor zichzelf, dus dat zijn allemaal inkomsten die we mislopen. Misschien dat ik er, als we straks bij de verloskundige zijn, anders tegen aan. Maar van mij hoeft het niet persé. Als er iets is, dan zal hij er alles aan doen om er snel te zijn hem kennende. Eerst de echo van vrijdag in het ziekenhuis afwachten. Als die weer goed is mogen wij naar de verloskundige!
Ik loop bij de gyn en mijn man gaat altijd mee. Komt ook doordat we standaard een echo krijgen en manlief erg graag even naar binnen wil spieken. Tegenwoordig plannen we de gyn gewoon op zn papadag dus het kost hem geen vrije uren oid.
Ik sta ook altijd na 10minuten weer buiten, misschien soms zelfs eerder. Sowieso ben ik nietzo happig op die controle afspraken, vind er niks aan, op het hartje even horen na dan.
Ben nu zwanger van nummer 3 en ik ga ook altijd alleen naar de verloskundige. Ik vind het niet nodig dat mijn man vrij moet gaan nemen om daar hooguit 10 minuten binnen te zitten. Alleen met de 12 weken echo waarbij de nekplooimeting en de uitslagen van de combitest werden besproken was die er wel bij. Hij is ook bij de 20 weken echo geweest en met de 30 weken groeiecho maar voor de rest gaat die nooit mee haha.Hij is dus maar 1x bij de verloskundige geweest want die andere echo's waren in het zh en echopraktijk. Ik moet nu iedere week naar de verloskundige en moet er niet aan denken om hem steeds erbij te moeten hebben. Toen ik zwanger was van nummer 2 is die zelfs nooit bij de verloskundige geweest.Wel bij de echo's maar dat was in het echocentrum. Bij nummer 1 is die wel bij de 1ste afspr van de verloskundige geweest en ik geloof een keertje tussendoor maar dat weet ik niet meer zo goed. Wil helemaal niet zeggen dat die niet betrokken is ofzo maar voor ons werkt dit het beste.
Ik ga eigenlijk altijd alleen, mijn vriend gaat alleen mee bij echo's en speciale dingen. Hij kan niet altijd zomaar weg bij zijn werk en bewaart zijn vrije uren liever voor na de bevalling. Ik heb ook expres een gyn dicht bij mijn werk gekozen, zodat ik wel even snel tussendoor kan. Meestal is het toch niet meer dan bloeddruk opnemen, "gaat het goed? Ja. Heb je nog vragen? Nee." en even voelen/luisteren. Niet echt bijzonder dus.
Hoi Mijn man ging vaak mee ook hier kon het in de avond vaak moet zeggen hij vond dit zelf erg leuk zo kon hij ook vragen stellen heel leuk! Liefs paula