gaan jullie alleen of met partner naar de verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dikkemams

dikkemams Lid

27 jul 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niet zwanger, maar zowiezo gaat mijn man altijd mee naar de gyn, en bij de zwangerschap zeker, zo is hij er tenminste bij betrokken.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    in het begin wel omdat het gewoon allemaal spannend is.
    maar nu ga ik altijd even alleen of ik neem 1 van de oma's mee.
    ben dan toch weer na 15min buiten en krijg geen echo's meer daar.
    alleen nog bloeddruk,wegen en hartje luisteren.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn man gaat ook altijd mee. Maar hier meestal de afspraken op donderdag, en dat is zijn papa dag. Ook alle echos mee geweest, wat altijd onder werktijd valt voor hem.

Bij beide zwangerschappen dit gedaan.

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Als mijn man mee kan gaat hij mee, hij werkt onregelmatig dus is al een aantal keer meegeweest. Hij gaat er in ieder geval niet speciaal vrij voor vragen.
    Hier kreeg ik wel een "opmerking" van de assistent vorige keer van dat ik alleen kwam. Vond dat wel gek ik bedoel de meeste vaders werken toch?

De belangrijke dingen als echo's en nu met weenactiviteit en heb ook bloedverlies gehad dat k naar t zkhuis moest gaat die altijd mee en neemt vrij van zn werk ervoor.

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Mijn vriend gaat ook altijd mee (als hij kan ivm werk, tot nu toe is hij 1x niet mee kunnen gaan en dat vond hij best erg).
    Hij vind het zelf leuk en fijn om er zo meer bij betrokken te worden en hij vind het ook interessant om het allemaal mee te krijgen en om natuurlijk het hartje te horen.
    Ik ben zo vergeetachtig dat ik de helft zou vergeten te vertellen als hij vraagt hoe het is geweest haha :)

Ik vind het ook wel leuk en fijn om dat samen met hem te doen, ookal staan we na 10 minuten weer buiten :)

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Alleen bij de echo's en het intake gesprek was hij erbij.
    En toen ik met gebroken vliezen naar de verloskundige moest om te kijken of het echt vruchtwater was.

Verder altijd alleen en dat gaat nou ook weer zo gebeuren. Zo boeiend is het niet ;)

7. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Mijn vriend gaat mee naar elke afspraak. Van mij hoeft hij niet mee naar de simpele controles, maar hij wil dat zelf graag.

8. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij probeert altijd mee te gaan. Geloof dat ie tot nu toe 2 keer niet kon vanwege een vergadering. Van mij hoeft het niet persee maar hij vind het belangrijk mee te gaan zodat hij ook alles meekrijgt. Ik vind het wel fijn dat hij op die manier interesse toont al kan je dat natuurlijk ook op 1001 andere manieren doen. Plan meestal de afspraken laat op de middag, dan werkt hij op andere dagen iets langer of thuis nog even na de afspraak. Op die manier kost het ook geen uren.

9. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Altijd ! En dat vind ik echt Super lief !!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Van mij gaat altijd mee, tenzij t echt niet anders kan. Bij 2 afspraken kon hij er niet bij zijn en morgen tijdens het huisbezoek van de verloskundige is hij er ook niet. Bij de echo's is hij er sowieso, vind ik ook erg belangrijk. Onze verloskundige heeft ook meerdere avonden spreekuur, dus dat scheelt wel veel.

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn vriend gaat bij elk bezoek mee. Hij wil ontzettend graag volledig betrokken zijn bij mijn zwangerschap, dus vind het heel belangrijk overal bij te zijn. Maar hij werkt niet, dus heb altijd alleen rekening hoeven te houden met mijn eigen agenda.

12. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Naar de controles bij de verloskundige ben ik op 1 afspraak na, altijd alleen geweest. Heb een goede zwangerschap en sta ook binnen 10 min weer buiten. Bij alle echo's gaat hij wel mee, is toch spannend en voor hem ook heel leuk om de kleine te zien!

Hij wordt hier af en toe wel raar aangekeken dat hij niet meegaat naar de verloskundige, maar we zien daar samen niet echt het nut van in!

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik ben dan wel bij de gynaecoloog ipv de verloskundige maar mijn man gaat ook altijd mee naar elke controle. Tevens hebben we nog wat pret-echo's gepland en daar is hij ook bij aanwezig! Ik ben erg dankbaar dat hij altijd meegaat, ik probeer natuurlijk wel ook de afspraken zo vroeg mogelijk te plannen zodat we allebei maar een uurtje later zijn, maar soms lukt dat niet, maar ben blij dat hij dan bijv. een middagje vrijpakt. Ik vind dat je de zwangerschap dan echt bewust samen meemaakt!

14. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is met de intake mee geweest, alle echo's, en voor het verhaal om de bevalling, en verder alleen als het uitkomt, maar meestal niet, kost hem ook uren, die willen we liever als de baby er is gebruiken.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Mijn partner gaat altijd mee! Of in de avonden of op het einde van de middag!!

16. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn vriend is alleen meegeweest met het intake gesprek, de 1e keer hartje luisteren en alle echo's en ziekenhuisbezoeken. Met reguliere verloskundige bezoeken ging hij niet mee.

Nu moet ik vanaf 35 weken bij de gyn onder controle en dan gaat hij wel mee. Van mij hoefde hij ook nooit mee.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap echt niet wat al die mannen daar moeten hoor, hoelang zijn die afspraken bij jullie dan?? Hier 10-15 min. wegen, bloeddruk en hartje luisteren..mijn man werkt 3 kwartier weg, is dus 1,5 uur onderweg voor een afspraak van 10 minuten. Ik ga om de 3 weken straks om de 2...zijn baas ziet hem al aankomen denk ik...

Wel jammer dat sommigen als reden geven: hij is graag betrokken...zijn andere mannen die niet meegaan dat niet dan;)

Sommigen hebben dan een avond of een vrije dag lees ik...maar zijn er dus ook mannen die elke 2 of 3 weken daar voor vrij nemen?? Dat zou ik echt niet willen, heb liever dat hij s avonds weer op tijd is voor onze oudste en straks na de bevalling...je hebt toch ook geen oneindige vakantieuren?? Mijn man zou het een dagdeel kosten omdat die met reistijd zit...is er iets dan kan hij meteen weg hoor, maar ik zou dit echt zonde vinden.

18. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Bij de eerste is hij bijna altijd mee geweest maar niet omdat het van mij moest. Nu alleen de eerste keer en de 20- en 30 weken echo. Zou niet weten waarom hij iedere keer mee moet, het is alleen bloeddruk meten en voelen hoe de baby ligt. Meestal ben ik binnen 5 minuten buiten.

19. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn man gaat altijd mee! Vind 'ie belangrijk en leuk. Hij vind het leuk om het hartje te luisteren.
    Misschien komt dit ook vanwege onze voorgeschiedenis. We genieten nu met volle teugen!! :D

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mijn man is bij Mira ook alle afspraken - echo's - pretecho's mee geweest.. Maar het scheelt dat zijn werktijden van 04.00 tot 13.00 zijn!(een enkele keer van 13.00 tot 21.30)
    dus we maakte de afspraken gewoon om zijn werktijden heen.

Deel Deze Pagina