gaan jullie alleen of met partner naar de verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Hier konden we de eerste paar keren de afspraken rond lunchtijd plannen (en de verloskundige is ook vlak bij vriendliefs werk) dus toen ging hij mee. Vond ik ook wel zo leuk dat hij de verschillende verloskundigen ook heeft ontmoet, er zijn er best veel in deze praktijk. Na een tijdje kwam het minder goed uit met de afspraken en is hij niet meer meegeweest. Volgende week naar het bespreken van het bevalplan komt hij wel mee. 12 en 20 weken echo was hij (uiteraard) ook bij.

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mijn vriend is super betrokken, maar gaat toch echt niet altijd mee.

De eerste echo's is hij meegeweest i.v.m. mijn onzekerheid vanwege 2 miskramen en met de intake en de termijnecho was hij er ook bij.

Vanaf week 16 moet ik 11 weken lang in het ziekenhuis een echo laten maken i.v.m. de 5e ziekte en hij kan echt niet iedere keer mee. Omdat het wel een risicofactor is vraag ik iemand anders of die mee wil omdat ik niet alleen wil zijn mocht er iets niet goed zijn (en die kans is er elke week). de 20 weken echo is vriendlief er wel bij.

Als ik dadelijk om de 2 weken of elke week naar de verloskundige moet voor controle (hartje luisteren, bloeddruk en buik voelen) dan gaat hij ook niet iedere keer mee, dan ga ik gewoon alleen. Mocht hij thuis zijn, tijd hebben o.i.d. zal hij wel mee gaan...
    Maar ja, zijn baas heeft toch het liefste dat hij gewoon werkt voor zijn uren! ;)

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik ben nu bijna 37 weken. Mijn man gaat ook altijd mee naar iedere controle ( loop bij de gyn onder controle al vanaf week 6 )
    Tot nu toe heeft hij nog geen 1 afspraak verstek laten gaan. Hij is veel te blij als ik weer een controle krijg, omdat ik dan ook altijd een echo krijg en hij het fantastisch vind om onze kleine uk te zien.:D

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar zelf loop ik bij de gyn ivm mijn medische achtergrond. Mijn man gaat altijd mee omdat hij dat belangrijk vind en ik ook. Gelukkig werkt mijn man dichtbij ons ziekenhuis en huis dus dat komt wel goed uit. Ik snap dat als je veel reistijd hebt het wat moeilijker is, maar ik vind het toch erg prettig dat mijn man er altijd bij is.

5. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan alleen overdag bij de verloskundige terecht en vriend kan moeilijker vrij nemen tussendoor. De eerste afspraken is hij mee geweest, bij alle echo's s hij geweest en nu op het einde (met beladvies) ook weer 1x. Verder vanaf 20 weken ben ik eigenlijk altijd alleen gegaan. Vind ik ook niet erg, ik sta meestal na 5 minuten buiten. We zitten langer in de wachtkamer dan binnen.

Nu moeten we ook 1x per week naar het ziekenhuis (ctg en gynaecoloog) i.v.m. de groei en daar gaat hij wel steeds mee (omdat ik dat dan wel weer belangrijk vind).

6. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    Mijn partner gaat niet elke afspraak meer mee, in het begin ( de eerste 12 weken) wel en natuurlijk de 20 en 30 wekenecho maar daar tussen en daarna sta je binnen 5 minuten weer buiten.

7. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Mijn man probeert iedere afspraak mee te gaan, maar heeft zijn eigen bedrijf en kan soms lastig vrij nemen (verloskundige is maar tot 5 uur geopend en alleen doordeweeks).

De eerste keer dat hij niet mee kon (31 weken) zei ik nog: "nee joh, het is een gewone controle, ik ben zo klaar, maak je niet druk". Werd ik prompt direct doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG-scan. Man schrok zich rot toen ik belde en voelde zich zelfs schuldig dat hij er juist die keer niet bij was!

8. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Die van mij heeft volgens mij 1 afspraak gemist, maar hij werkt dan ook om de hoek bij de verloskundige dus das makkelijker plannen.. Vind het wel fijn dat ie ze allemaal onmoet voor de bevalling :)

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

Afspraak met de verloskundige is hij altijd bij gelukkig :)

10. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Vriend is hier de eerste 3 afspraken mee geweest omdat we toen de eerste echo hadden, uitgebreide intake en nog een of andere vragenlijst die vanuit de gemeente moest worden ingevuld en besproken. Ook met de 20 weken echo en de liggingsecho met 36 weken was hij erbij.

De overige controles ben ik altijd alleen geweest. Hij had natuurlijk mee gemogen, maar is ook met zijn werk niet echt te doen en ik vond het ook niet noodzakelijk. Zodra ik weer buiten stond, belde ik hem om te zeggen hoe het was.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    tot 12 weken is hij alle drie de keren mee geweest (vorige keer mk bij 11 weken) daarna alleen bij de echo's en niet bij normale controles. Tenzij hij toevallig vrij heeft of thuis werkt. Ik loop en bij verloskundige en bij gynaecoloog en bij internist dus moet wel erg vaak tov normale zwangerschap.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier bijna altijd alleen: de dag dat mijn man vrij is, werk ik, en voor geen van beiden schiet het erg op als we steeds vrij moeten nemen voor zoiets. Die dagen kunnen we beter na de bevalling gebruiken :)
    In onze vakantie is mijn man een keer meegeweest en als ik straks met verlof ben, plan ik het nog een keertje zo dat hij ook meekan, maar verder geloven wij dat allebei wel :) Hij hoort van mij nadien wel hoe de controle was.
    Termijnecho en 20-wekenecho is hij wel meegeweest ook.

13. Babeje

Babeje Lid

15 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd samen. Maar kan dan ook in de avonden dus dat scheelt wel

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Alleen en bij echo's gaat hij mee.. Man werkt fulltime en kan daar niet steeds vrij voor nemen.. Vind het ook niet nodig aangezien de controles maar 5 minuten duren..

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    jupz, heeft pas een afspraak over geslagen omdat hij in het buitenland zat voor zijn werk. De andere afspraken hebben we zo gepland dat hij mee kon. Hij wil het graag en ik vind het eingelijk ook niet meer dan normaal.. Is voor hem toch ook spannend.

16. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Wij gaan zoveel mogelijk samen.

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als het kan gaan wij ook samen. Maar hij neemt er geen vrij voor hoor. Als het toevallig uitkomt gaat hij mee, anders ga ik alleen. Wel de echo's zo gepland dat hij elke keer mee is geweest en de eerste weken (toch wel spannend).

Vind zelf ook dat het voor hem geen meerwaarde heeft. Bloeddruk, gewicht, hoe voelt u zich, hartje luisteren (kunnen we thuis ook), even voelen. En dat was het... Bij de echo is het natuurlijk anders en heeft het een meerwaarde voor hem.

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Mijn man gaat altijd mee naar de gyn. Deze zwangerschap zijn we al zo'n 10x geweest ofzo.

19. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    als het even kan gaan we samen en dat is 9 van de 10 keer het geval

20. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Mijn man werkt meer dan 100 uur per week.
    Hij ging wel mee naar de echo van 6 w en 5 dagen.
    En naar de echo ivm het geslacht.
    En naar de 20 weken echo.
    Verder kan ik het prima alleen.

Deel Deze Pagina