gaan jullie alleen of met partner naar de verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend kan nooit vrij krijgen, hij was alleen bij de 12 en 20 weken echo. Voor de rest ga ik altijd alleen of neem mijn moeder mee voor de gezelligheid. ( het loopt namelijk altijd wel een uur uit )

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Ik vind het wel prettig dat mijn man altijd meegaat en hij zelf ook, ook al kost hetveel tijd en moet hij vrij krijgen, volgens m kunnen ze dat ook niet echt weigeren.

3. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man gaat ook altijd mee naar alles... Wij kunnen gelukkig ook s avonds naar de vk anders ging dat niet zo makkelijk.

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik ben met de eerste echo en de 20 weken echo samen met mijn vriend naar de verloskundige gegaan en daarna hebben we het goede nieuws gevierd met een hapje en een drankje.
    De andere keren dat ik naar de verloskundige ging ben ik alleen gegaan behalve de keer dat mijn moeder mee ging en de laatste keer ging mijn schoonmoeder mee. Ik vind het geen probleem dat mijn vriend niet elke keer mee gaat, de check-ups zijn standaard en echo's kreeg ik verder niet. Toen ik ontsluitingsweeën kreeg was mijn vriend zo in het ziekenhuis en heeft hij een paar dagen vrij genomen om bij me te zijn.

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn vriend is met alles meegeweest! Hij vond het heel bijzonder en wou er graag bij zijn. Ik plande mijn afspraken altijd zo vroeg of laat mogelijk, zodat hij iets later naar zijn werk kon of iets eerder wegging. Hij gaat ook altijd met alle ziekenhuisafspraken van Mila mee.

6. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Mijn vriend is met 8,12 en 20 weken meegeweest en straks met 36 weken gaat hij mee maar dat komt omdat de kleine nog in stuit ligt en we, als het dan nog zo is, dit samen met de gyn willen bespreken.
    Mijn moeder is meegeweest naar de groeiecho met 28,4 en de eerste intake in het ziekenhuis, maar verder ga ik altijd alleen. Ik heb liever dat mijn vriend zijn uren opspaart en ze gebruikt als de kleine geboren is.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij gaan nooit samen. Wel bij de 7 weken echo en de 20 weken echo omdat we ngal vervelende ervaringen hebben, maar voor de rest niet. Het kost allemaal al genoeg tijd :D

8. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Mijn man ging mee naar alle afspraken. Hij was zelf ook erg nieuwsgierig en had af en toe wat vragen haha! Ik vind het wel erg fijn. Ik vergat namelijk altijd de helft! ;)

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Heb vandaag de intake gehad en vriend is niet mee geweest, volgende week heb ik de eerste echo dan gaat hij wel mee. Heb hem er bij de echo's natuurlijk wel het liefst bij, maar verder vind ik het onnodig om hiervoor vrij te nemen.

10. blauwe wolk

11 sep 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    Ik ga altijd alleen en vind dat helemaal niet vervelend.Bij de eerste altijd en nu (2de zwangerschap) is mijn moeder meegeweest met de 20 weken echo maar verder ga ik altijd alleen.kost veel te veel tijd (alleen al het heer-en-weer-gereis voor dat kwartiertje) en altijd op ongelukkige momenten voor n eigen baas komt het nooit uit.

11. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Man is meegeweest naar de intake.
    Ben in de tussentijd nu 1x geweest voor controle en dan ga ik alleen. Ga alle controles alleen, hij kan ook niet zoveel vrij krijgen. Ik ben zelf elke donderdag vrij.

Hij gaat wel mee met de echo's

12. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Mijn man is bij alle echo's geweest. En de controles tot 24 weken ofzo. Daarna ben ik alleen naar de controles geweest. Hij vond het ook gewoon leuk om mee te gaan:)

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Controles ga ik alleen of hij moet toevallig thuis zijn die dag. Echo's gaat hij wel mee.

14. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Mijn man is tot nu toe elke keer mee geweest. Hij wil zoals het nu lijkt alle controles mee. Hij werkt dichtbij huis(5min afstand) en kan op het werk er altijd even tussenuit.

15. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog nooit alleen geweest, maar dat ligt vooral aan de situatie hier. Door hyperemesis gravidarum was ik de eerste helft v/d zwangerschap eigenlijk te ziek om me aan te kleden/uit bed te komen, dus naar.vk was al helemaal een ramp, en nu ben ik nog te slap en moe om een klein rondje te lopen, fietsen gaat al helemaal niet. Dus hij probeert er altijd bij te zijn, en als het niet kan, komt m'n moeder mee. Best lastig, voel me best schuldig tegenover beide, maar ben echt afhankelijk van ze.
    Als ik zelf zou kunnen, zou mijn man denk ik ook alleen met de.echo's mee zijn gegaan, en de andere belangrijke afspraken. Hij is erg betrokken, maar vind het ook vervelend om steeds vrij te moeten nemen!

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Mijn man gaat altijd mee (niet alleen deze zwangerschap, maar vorige 2 x ook), nav dit topic heb ik hem nog even gevraagd of hij dat wel wilde en wel leuk vond hihi, maakte me daar ineens zorgen om:D. Maar hij wil graag mee en vindt het super leuk, zeker omdat we vaak ook wel even snel mogen kijken en horen of het goed is... Geeft hem wat meer gevoel bij het hele gebeuren:D

17. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Mijn man gaat bijna altijd mee. Hij heeft 3-ploegendienst dus ik kan de afspraak altijd zo plannen dat het op een tijdstip is waarop hij niet hoeft te werken. Hij heeft tot nu toe 2 afspraken gemist. Maar gaat verder ook bij alle echo's etc. mee.

Deel Deze Pagina