Even van mij af tikken hoor, ik raak hier een beetje van slag van en dan ga ik tobbe enzo.... Vannacht sliep ik ( in tegenstelling tot normaal) erg licht, omdat wij een logeer hondje hadden. Wij hebben 5 katten en 1 hond ( nu dus twee....) Lijk veel, maar wij wonen groot, buiten de bebouwde kom in de polder. Goed we wonen daar dus heerlijk, hoewel ik de stad vaak mis maar goed. Vannacht dus terug naar mijn verhaal. Ik sliep licht van wege de logeer hond, ik hoorde gebonk beneden en vroeg mijn partner wat zou dat zijn. We hebben 1 kat en die maakt deuren open door tegen de klink te springen. Omdat de deur dicht zat vanwege de logeer hond die de katten zo lief vond dat hij bewijze van spreken ze wel kon op eten . Dachten we alle twee dat zouden de katten wel gewoon zijn. Ik slipe niet meer lekker en bleef luisteren enzo. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen. Vanochtend lekker uit geslapen ( niet geklust we sparen even ) en om een uurtje of half 12 belde de honden mama van de loge op dat ze rond half 1 er zou zijn. Wij dus toch maar, voor ons doen vroeg, de douche onder gesprongen. Gezien mijn partner daar uren kan zitten en ik na een kwartier wel genoeg water heb gezien liep ik als eerst naar beneden. Ik liep naar de keuken keek wilde een lekker ontbijtje maken, maar zag ineens door het keuken raam dat er op de oprit een trui lag. In verband met het gestommel vannacht ben ik toch even gaan kijken. Doe de voordeur open, licht er een sok... loop dus naar die trui, een voledig onbekend ding... Vreemd. Ik loop dus maar terug naar mijn partner ( nog steeds onder de douche) en zeg wat we vandaag ook moeten doen we gaan zo eerst de bewakingscamera's bekijken want er is vannacht echt wel iets gebeurd... Hij gelijk en de auto, we hebben een leen auto buiten staan want zijn eigen auto staat bij de garage voor een sputi beurd. Ik weer terug om de auto te bekijken gelukkig niets te zien. Maar bekijk dan de voordeur nog eens even en zie dat die echt erg smerig is... Wij komen benenden en mijn vriend pakt een monitor om de beelden te bekijken. We zien iemand minstens een kwartier zijn uiterste best doen om binnen te willen komen... Ook al is het een poging tot je voelt je zo...bah... er heeft iemand... naar... Wij bellen de politie... ruim 2 uur later komen ze eens een kijkje nemen. ( we wonen echt groot en ze maken nog even wat opmerkingen zo van, o wat woont u hier mooi... mogen we even verder komen.... heeeft u een ervennisje.... wat mij dan het gevoel geeft dat je zelf ondervraagt wordt). Ze zien de beelden en besluiten toch eens op onder zoek te gaan. Tegenover ons huis staat een vuil container en daar besluiten ze toch ook maar even in te kijken, vinden ze daarin een broek met sluitels en gsm ed. O, zeggen ze das gewoon een dronke gast geweest... Ze doen nog even hun best om toch met een csi haarlem team wat afdrukken van de deur te halen ivm dat er misschien toch een vermissing is. Ze geven aan misschien zelfs een heli even over de polder te willen laten gaan...... ( het verandert dus van wij zijn slachtoffer in er is een slachtoffer) Gelukkig krijgen ze een bericht dat er vannacht in de omgeving idd iemand half naakt ergens opgepikt is. Met de woorden we houden u op de hoogte maar wees gerust dat het in ieder geval geen inbraak is laten ze ons achter.... Ik weet het niet, maar dit voelt zo raar.... Iemand heeft mijn plantenbak gemolt heeft mij uit mij slaap gehouden, heeft me deur besmeurd en god mag weten wat hij gedaan zou hebben als het hem gelukt was binnen te komen. En ik moet gerust zijn dat eht geen inbraak was? Hij hoeft waarschijnlijk nog geen eens schade te vergoede ach het was gewoon een dronkemans actie... Nou ik dacht toch echt dat openbaar dronkeschap in nederland verboden was.... Gerust ben ik totala niet dus. Ik snap niets meer van de maatschappij waarin ik leef...
he getsiederrie wat een verhaal. maar wat ze zeggen gelukkig zijn ze niet binnen geweest maar het idee dat het geprobeerd is. bahbah nou wens jullie in ieder geval heel veel sterkte en slaapgenot. hopenlijk is jullie hond zo waaks geweest dat de persoon niet verder durfde. liefs femke
Ik krijg ook een eng gevoel na het lezen van je verhaal,het is maar goed dat jullie bewakingscamera hebben,toch bewijs dat er iemand is geweest. En soms zegt je gevoel al heel veel! Het is nergens meer veilig ,of je nou in een drukke stad woont of buiten. Ally
En verder? Houden ze jullie nu nog op de hoogte? En inderdaad...die schade (al begrijp ik dat het niet veel is, maar toch...) wordt dat dan nog op die dronkeman verhaald?
Wat raar dat er zo gereageerd werd! Ik woon zelf in Haarlem, in een buurt waar nogal veel criminaliteit is, dus ik kan me de schrik wel voorstellen. Ik word regelmatig wakker omdat de ME ergens komt binnengevallen/ruzies/brekend glas/ etc. Maar ik weet bijvoorbeeld dat er in Hoofddorp (ligt in de buurt van Haarlem) wel actie gemaakt wordt van zulke dingen. Twee kenissen van mij hadden in een dronken bui lantaarns en autospeigels kapot gemaakt, en dan op auto's zitten schijten (bah). Die zijn een of twee weken later om 7 uur sochtens van hun bed gelicht door de politie. Beiden hadden een taakstraf gekregen etc om de schade te vergoeden. Vind het dan erg vreemd dat er hier zo "luchtig" over gedaan wordt. Ik ozu toch gaan zeuren, ga desnoods uit je dat omdat je je helemaal doodbent geschrokken. Weet jij veel wat die griezel verder nog gedaan zou hebben? Het is iig een inbreuk geweest op jullie privacy.
Ze hebben aan gegeven dat ze gaan kijken of de identiteit te achter halen valt. Maar ik ben bang dat dat meer een zoethoudertje was.Dus dat de schade toch eigenlijk meeviel en we er maar van uit moesten gaan dat het " gewoon" een ongeluk was. @goddess tear, Hoofddorp is wat dat aangaat denk ik erg bang om tweede amsterdam te worden en pakt het idd heel hard aan. ik denk dat ik weet welke buurt je woont ( bij dat winkel centrum ) en ik moet zeggen petje af als je dat vol houdt het is daar echt heel vaak raak.... Ik hoop dat ik de dingen verkeerd interpeteer en we netjes een mooie plantenbak terug krijgen...
ja, ik zet mezelf hiermee wel in heel slecht licht . Het zijn vriendvan-van-vrienden-van-vrienden-van-vrienden-van-vrienden (snapje ). Vandaar dat ik het maar op kenissen hield (zijn normaal wel beschaafde jongens hoor, maar na een glasje of 20 iets minder, zegmaar )
Hahahahaha klopt, ik woon bij dat winkelcentrum in de buurt ( Hoe weet je dat? ). Geeft al aan wat voor een reputatie deze buurt heeft. Het is hier zeker vaak raak, je mag van geluk spreken als je fiets het 10 minuten volhoud zonder gestolen te worden. Het is echt de "ghetto" van Haarlem.