volgende week gaan wij met z'n 3tjes naar Frankrijk, kamperen met de tent. We zijn al vaker die kant op geweest, maar nu voor het eerst met onze meid van 5 maanden. Mijn man heeft er erg veel zin in, ik vind het best een beetje spannend Heeft iemand tips zodat onze vakantie ook echt genieten wordt? Wat is handig, luiers uit nederland meenemen of zijn die ook daar te koop (en te betalen?) Is ORS belangrijk om mee te nemen? Dit kwam ik tegen bij het googlen. En ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen die al een keer eerder met zo'n kleintje op vakantie zijn geweest. Hoe ging de reis? En hield je kindje het uit met de warmte? Ze slaapt in een campingbedje, ik heb al een muskietennet gekocht. Verder twijfel ik nog een beetje over de wagen. We hebben een bugaboo cameleon. Zou ze al in het zitgedeelte kunnen? Of is het verstandiger om gewoon nog de bak mee te nemen? ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen!
Ik zou gewoon de bak meenemen van de kinderwagen, dan kan ze daar s'nachts in slapen als het koud is, dan hoeft ze met haar kleine lichaampje niet een groot dun matras op te warmen. Ik zou zeker ook de kruiken meenemen, voor als het s'nachts koud is. Luiers zou ik ook uit nederland meenemen, want ik heb al een paar keer gehad in frankrijk dat zijn maat steeds uitverkocht was, en dit artikelen waren die maar 1x per week geleverd worden. Verder zou ik voeldoende voeding meenemen. Een fleecedeken met een plastikke onderkant (meestal een picknickkleed) zodat je deze lekker op het gras kunt leggen zodat ze daar lekker op kan spelen. En natuurlijk haar favoriete speeltjes en knuffels. en een lekkere draagzak voor op de wandelingen. Zonnebrand en een bandana. Mutjes vallen meestal toch af. Opplaasbaar reisbadje zodat je toch lekker kunt baderen. Te koop bij etos en prenetal. Veel plezier.
bedankt voor je reactie! blijkbaar gaan er weinig mensen met een baby naar frankrijk....of uberhaupt op vakantie we nemen een campingbedje mee waarin ze kan slapen, en overdag kan spelen. aan kruiken had ik niet gedacht.
Wij hebben met Eva gekampeerd toen ze 8 maanden was. Wel iets ouder dus, dus ze kon al in de buggy, dat scheelde een grote wandelwagen meenemen. Ik zou jullie meisje nog wel in de bak laten liggen, ligt toch lekkerder. Als ze er goed in slaapt altijd zou je zelfs het campingbedje thuis kunnen laten. In een tent kan het zoals je waarschijnlijk wel weet erg heet worden, dan kan je haar ook buiten laten slapen. Lekker onder een boom (kijk uit wat voor boom, Eva hadden we een keer onder een pruimenboom gezet waar de pruimen uit vielen ) en een beetje in de wind. Wij hadden luiers van de Aldi en die heb je ook in Frankrijk, dus we hebben daar gewoon precies dezelfde luiers gekocht. Ors, paracetamol, thermometer, die dingen zou ik meenemen. Verder kan je alles ook wel in Frankrijk krijgen.
Zijn in juni 2 weken naar Frankrijk geweest. Had de hele auto volgepropt met pillen-poeders-kleding- pampers etc..... nooit meer! In Frankrijk is alles te verkrijgen.... zitten prima supermarkten, apotheken etc. Ook luiers en dergelijke zijn daar dik in orde. Hadden onze kleine man in de bugaboo mee, ging prima! En wandelt toch wel prettiger.
wij zitten nu in frankrijk met een kleintje van 8 maanden. we hebben wel pampers en al haar eten meegenomen vanuit nederland. de pampers zijn hier een stuk duurder. onze kleine meid slaapt ook in een campingbedje wel met een extra matrasje. we hebben s'nachts het meeste gereden dus toen sliep ze gewoon.
hi ik ben net terug van mijn vakantie naar frankrijk en mijn zoontje is 4 maanden Ik had de voeding en de luiers meegenomen. Zit je bij zo'n grote carrefour hebben ze gewoon pampers! en echt super veel babyspullen. Hij sliep in zijn campingbedje ook met muskietennet erop. Hij sliep in de vakantie nog beter dan thuis Wil al bijna de tent in de tuin op gaan zetten! Als het warm was gaf ik hem een flesje water tussendoor. We reden in de nacht en hij heeft heel veel geslapen. Hijkan echt nog niet in de buggiestand van de wagen dus wij hadden wel de bak bij ons maar ook een draagdoek omdat het op de camping en in veel dorpjes niet zo makkelijk rijden was. Ook op de drukke markten was het wel handig! Als je vragen hebt hoor ik wel! Waar ga je heen in frankrijk??