het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen.. maar lees hier heel veel waarmee jullie anderen weer kwetsen door dingen te zeggen over vrouwen die wel snel zwanger mogen worden! daar gaan mijn haren dan weer recht van overeind staan.. jeetje waarom toch? ik wens iedereen een kindje toe.. maar niemand kan er iets aan veranderen hoe moeder natuur doet.. dus een beetje begrip voor een ander is in dit topic niet misplaatst! zo meer wil ik er niet meer over kwijt...
ik snauw niemand hier af hoor.. zeg zelfs dat ik iedereen een kindje toe wens! maare ik ga wel op het zwanger forum meekletsen.. veel gezelliger dan jullie hier... veel sterkte allemaal..
@ Ghita, ik vind het nogal vreemd dat je je aangevallen voelt. Ik vind dat er hier helemaal niet raar gereageerd wordt naar mensen die wel snel zwanger zijn geraakt. Het gaat om de manier waarop sommige meiden het formuleren, alsof een kindje krijgen vanzelfsprekend is en dat is gewoon niet zo.
Dat zegt ze toch niet? Ze heeft m.i. het over mensen die al dan niet per ongeluk zwanger raken en verder nooit naar hun kindje omkijken. Maar dat is het nadeel van internet, dingen komen vaak anders over dan bedoeld.
Het komt helemaal verkeerd over wat ik zei en als ik het terug lees vind ik ook dat ik het anders had kunnen typen, maar wat marriedgirl al zegt is dat het nadeel van internet. Sommigen klinken hartstikke kwaad en sommigen verwoorden dingen verkeerd zoals ik eerder dus. Ik bedoelde helemaal niet dat ik het jou niet gun om snel zwanger te zijn geworden Ghita. Maar als ik om me heen kijk dan zijn er zoveel jonge meiden die huppa een kind krijgen en soms niet eens weten wie de vader is, ik snap niet hoe dat kan gebeuren. Maar dat is de natuur.. Ik bedoelde alleen te zeggen dat wanneer je er alles voor over hebt, onderzoeken, hormonen, operaties en ga zo maar door. Dat je er zoveel voor doet om maar een kindje te mogen krijgen, dat ik vind dat zo'n persoon een kindje echt dubbel en dwars al verdient. NET als "iedereen"! ZONDER die troep allemaal ook maar te hoeven ondergaan. Kan het niet goed uitleggen maar hopelijk snappen de mensen het die door mijn zin een beetje kwaad zijn geworden want zò bedoelde ik het ook weer niet.
Dit is heel iets anders! Ook wij zijn heel blij voor mensen die snel zwanger raken, het gaat om de opmerkingen die er gemaakt worden. Eigenlijk formuleert marriedgirl het zoals ik het wil zeggen:
Lieve allemaal, Zullen we deze discussie stoppen. De hormonen slaan ernstig op hol hier....Heb steeds mee zitten lezen en ben expres niet gaan reageren..... Iedereen beleeft het zwanger worden anders. De een heeft ontzettend geluk en is snel zwanger en de ander moet helaas door een ontzettende medische molen en doet er soms jaren over......Dat is niet iets waar wij zelf helaas over kunnen beslissen.......Iedereen zou het liefst willen dat je snel zwanger bent, maar helaas kan dit niet.....Hoe erg het ook is...... Ook ik maak me soms kwaad als ik om mij heen hoor dat er meiden zijn die zwanger zijn geraakt van 1x seks met een onbekende kerel uit de discotheek. Of dat ze abortus hebben laten plegen omdat het niet uitkomt.....Ik hoor die verhalen genoeg om me heen, en daar kan ik erg kwaad om worden. Zeker nu ik hier vaak genoeg lees dat veel meiden supergraag een kind willen maar eerst jaren door de medische molen moeten. Zelf ben ik pas in ronde 2, en natuurlijk hoop ik ook snel zwanger te zijn, maar het is niet te voorspellen..... Ik neem aan dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we allen hopen dat iedereen snel goed nieuws heeft........Laten we ons daar op focussen, ipv geïrriteerde discussies te gaan voeren......
haha jah we kunnen er beter mee stoppen.. want zo is het ook niet leuk meer.. als ik iemand heb gekwetst, sorry daarvoor! dat was echt niet mn bedoeling! op deze manier kunnen er inderdaad misverstanden ontstaan..
Zie mijn bovenstaande reactie op het "gekibbel"....Daardoor helemaal te reageren op waar het nou eigenlijk om ging..... Ik ben helemaal niet bang om mijn vrije leven op te geven.......Een kind zorgt er juist voor dat je weer hele andere dingen gaat ondernemen en ontdekken.....Het hele nachten doorhalen in de kroeg heb ik al 2 jaar achter me gelaten.....En als je een kind hebt betekent dat niet dat je dan nooit meer uit kan/mag gaan.....Genoeg gegadigden die zouden willen oppassen (in mijn geval). Eerst maar zwanger worden, maar het lijkt mij persoonlijk het mooiste wat je kan overkomen.....Ik zie het met vertrouwen tegemoet.....
Daantje, hoe komt het dat je er nu pas over na gaat denken wat het eigenlijk voor je leventje gaat betekenen als er een kleintje komt? Of is het stiekem zo dat het inmiddels zo lang duurt dat je jezelf probeert te beschermen en dus naar negatieve kanten van het moederschap gaat zoeken? Voor beide opties: blijf bij jezelf meiske en probeer niet in negativiteit te verzakken, da´s zo jammer, ook voor je relatie. Sterkte
Hmz, zie nu pas dat deze discussie al 6 pagina´s duurt, had ik niet gezien, nu is mijn ogenschijnlijk briljante toevoeging behoorlijke mosterd na de maaltijd gebleken. Excusez moi!
Pff, ik word ook een beetje moe van de gepikeerde discussies steeds. Er zijn op t forum een groot aantal meiden bij wie het allemaal niet zo snel wil lukken. En dan kunnen bepaalde gedachten bij anderen, die er allemaal (nog) wat luchtiger tegenaan kijken, erg pijnlijk zijn. Het is ook zeker niet eerlijk verdeeld allemaal, dat besef ik maar al te goed en zie/hoor/lees het steeds vaker. Maar we zijn allemaal anders en maken ons druk om verschillende zaken, die voor een ander peanuts lijken. Het hoort nou eenmaal bij onze maatschappij dat velen een zwangerschap proberen te 'plannen' en carriere en kinderen krijgen moet samen kunnen gaan etc. Maar net zo goed horen vruchtbaarheidsbehandelingen als IUI, IVF, ICSI ook bij deze maatschappij! Dat is in principe toch ook iets onnatuurlijks? (Ik ben er absoluut niet op tegen hoor, begrijp me niet verkeerd!) Waarom mogen mensen die een zwangerschap als iets 'normaals' zien zich niet druk maken om zaken die hen nou eenmaal bezighouden? Voor de meeste mensen is zwanger worden gelukkig nog steeds iets natuurlijks wat redelijk makkelijk gaat. Ik ben enorm blij dat ik redelijk makkelijk zwanger ben geworden. Het is een wonder, maar tegelijkertijd ook iets vanzelfsprekends. Hoeveel vrouwen zijn er niet al zwanger geweest en bevallen? Ik voel me ook wel eens schuldig als ik zit te klagen over mijn dagelijkse misselijkheid, waar ik helemaal gek van word. Ik moet blij zijn, maar ik kan vaak niet genieten. Ik ben jaloers op vrouwen die zich heerlijk voelen 9 maanden lang! Voor hun is een zwangerschap ook iets veel vanzelfsprekenders dan voor mij. Dus ik zoek op t forum ook mensen die mij begrijpen. Daar wil ik verhalen over lezen en ervaringen mee uitwisselen. Daar is het forum toch ook voor bedoeld? Dan zijn er ook wel eens mensen die zeggen dat je niet mag klagen over je kwaaltjes, het hoort erbij, je moet blij zijn dat je uberhaubt zwanger bent! Iedereen heeft weer andere problemen en we zoeken mensen die ons begrijpen. Als je jezelf er niet in herkent moet je je niet aangevallen voelen! Zo is het vaak echt niet bedoeld. Ieder heeft zijn eigen referentiekader, denk daar aan, in alle gevallen. En als antwoord op de vraag van de TS, nee ik ben niet bang dat ik mijn vrije leventje ga missen! Ik wil heel erg graag iedere dag voor mijn kind zorgen. Maar ga er ook voor zorgen dat we af en toe wel nog iets samen doen of ik alleen. Ik verheug me erg op mijn nieuwe leventje strax!
Valt best mee.Ik was 24 toen mijn dochter geboren werd maar ik ging toch al niet veel uit. Het is idd meer plannen en aanpassen maar ik vind t veel leuker met haar erbij!
Vrijheid of ik dat mis als we een beebke mogen verwachten? Nee want er bestaan verschillende fases in je leven,en op een gegeven moment begint je biologische klokje langzaam te tikken En ik ben vaak aan het denken hoe mijn leven eruit zal zien als er een hummeltje rond loopt/kruipt... Lekker wassen en kleertjes aan doen,vast houden als hij/zij een nachtmerrie heeft gehad Naar de dokter gaan en je tranen inslikken als hij/zij een prikje moet hebben hihi Kijken naar papa hoe hij geniet van het kindje... Arrggh Was die gedeelte van mijn leven al maar begonnen... Maar wij moeten wachten tot die leven ons gegunt is...
Wij verheugen ons enorm op een eventueel hummeltje, maar ik denk dat je zeker momenten hebt waarop je je vrijheid mist, het zou te makkelijk zijn om te denken dat je leven daarna alleen maar rozengeur is, want even op pad is er niet bij met een babietje. Maar dat wordt gecompenseerd door een heel nieuw fantastisch iets, de eerste lach, kraai, stapjes etc. En belangrijk blijft: tijd voor jezelf en bovenal tijd voor je man! En af en toe een stapje maken in de stad moet kunnen met de juiste oppas. Laat die baby maar komen
Een vraagje voor jou , heb jij het voor over om je vrijheid aan te passen , aangezien je met zwanger zijn bezig bent... ik denk dat als je veel vrijheid gewend bent , dat het even slikken is...en dat er momenten zullen zijn dat je denkt pfff ik wil dit en dat nog doen , maar ik denk ook dat als je eenmaal zwanger bent anders gaat denken... en als je wat ouder bent , dan is het helemaal dat je biologische klok gaat tikken , als het ware ben je gewoon een tijdbom , die op elk moment kan ontploffen , ookal als je ouder bent en je bent gehecht aan je vrijheid , dan is het toch aanpassen , maar dat betekent niet dat je je vrijheid kwijt bent , integendeel ben je niet meer alleen...
ze kan het blijkbaar niet zo goed hebben dat je zwanger bent daarom reageerd ze zo fel en vijandig en gekwetst... tjah... ga er ook geen rekening meer mee houden, doet ze ook niet bij anderen!
wat een rotopmerking! Bah heel smerig [-( edit: voor de duidelijkheid ik bedoel de opmerking van Ghita over ginny en niet over wat ginny eerder schreef. Ik mag hopen dat ze dit niet leest, want vind dit echt een hele foute opmerking over iemand die al drie jaar wacht op een kleintje en net haar enige zwangerschap bij 12 weken is verloren! Je moet je de ogen uit de kop schamen.