Je vrije leven opgeven ... dat ligt er aan wat je onder vrije leven verstaat? 6 keer in de week stappen tot 3 uur 's nachts? Ja dat zal dan veranderen. Eens in de maand naar de bioscoop? Geen probleem, wel een goeie oppas regelen. Ik zie mijn vrije leven niet echt verdwenen, wel veranderd.
Hmm... De 1 is snel zwanger de ander niet,betekend niet dat we elkaar in de haren moeten vliegen! Anders kan ik ook een potje Bull**** openen Oke wat vinden jullie hiervan? Voor diegene die zwanger zijn geweest hoe moet ik me dan voelen? Ben al een hele lange tijd bezig voor een beeb,en nog nooit heb ik gevoelt hoe het zal zijn met een beebke in mijn buikje Dus tja wie zit er dan te zeuren op wie? Zeur AUB op mensen die kindjes willen omdat het hun leuk lijkt of dat ze een abortus plegen want het komt hun niet uit nu Wat vinden jullie van deze? Mijn vriend zijn GEKKE zusje heeft haar spiraal eruit getrokken met haar blote handen en werd voor de 3de keer zwanger En al haar kindjes zijn weggehaalt DAT is een reden om boos over te worden! Kinderen die kinderen krijgen en hun ouders ermee op zadelen DAT is ook een reden! En zo verder... Dus AUB denk na voor je pissed word,want jullie boosheid heeft geen reden Jullie kunnen zwanger worden AL is het met hulp...
En jij moet helemaal je mond houden en leren LEZEN! :c: :c: :c: En jij wilt echt niet weten wat hier anders had gestaan
dames willen jullie het ontopic houden? we kunnen toch best onze mening vertellen en respectvol op die van een ander reageren?
Het gaat weer gezellig.....*zucht* Anyway...ik mis soms best wel de vrijheid hoor. Ik heb een dochter van 4 jaar die om het weekend een weekend naar dr papa gaat en dan hebben vriendlief enik ff vrij-af....een 2e op komst en ik weet nu al dat het straks erg druk gaat worden, dus ik geniet nu nog ff van mijn weekendjes vrij..... Maar toch, je kind is alles waard! Liever mijn meisje en mijn zoontje (straks) dan vrijheid!
Wat ben jij een ontzettende domme koe zeg! Dan durf jij een discussie te typen over respect? Totaal geen respect voor jou! Boontje komt om zijn loontje he... Je kan zelf niet eens rekening met een ander houden.
Jammer, jammer dit soort onderwerpen lokt op een forum als dit altijd ruzie uit... Helaas wij zijn vrouwen en kunnen het niet laten he. Ik snap best dat sommige opmerkingen over kinderen nemen hard aankomen. Kinderen krijg je immers. Maar om nou elkaar echt te gaan beledigen en uitschelden gaat wel ver.
het is hier heel duidelijk dat somige vrouwen gefrusteerd zijn dat andere vrouwen wel zwanger zijn.. nou sorry ik weet heel goed wat het is niet vanzelf sprekend zwanger te kunnen worden ik ga het alleen niet aan de bomen hangen.. maar ben wel altijd blij voor een ander geweest.. wees blij dat niet iedereen die rot weg hoeft te doorstaan dacht ik altijd maar..
Ik neem aan dat je mij hiermee bedoeld, maar dan kan jij dus ook niet lezen. Ik raak zeer zeker niet gefrustreerd omdat andere vrouwen wel zwanger zijn. Juist heel fijn voor alle vrouwen die via de normale manier zwanger kunnen raken, want wat ik er allemaal voor moet doen, dat gun ik niemand. Maar ik word wel boos als ik lees dat men het constant heeft over een kind NEMEN...er valt simpelweg helemaal niks te nemen. En als jij er ook zoveel moeite voor hebt moeten doen, dan hoef je dat ook niet aan de bomen te hangen, zoals je zelf zeg, maar dan zou jij dat toch zeker moeten begrijpen hoe kwetsend het is als mensen het maar hebben over NEMEN en WILLEN en ervan uitgaan dat zwanger worden (en blijven) voor iedereen de normaalste zaak van de wereld is. Je hoeft toch niet alles zelf meegemaakt te hebben, om je een beetje in te leven in anderen...
wat jammer om te lezen dat er continu gediscusieerd wordt over nemen en krijgen,dit forum gaat over je vrije leven missen of niet,laten we het toch met zijn allen gezellig houden,en niet op elke slak zout leggen. Iedere vrouw weet dat je een kind krijgt en niet neemt,neem het de dames nou niet kwalijk als ze het net even verkeerd beschrijven. Wat het opgeven van mijn vrije leventje betreft,ik zou niets liever willen dan het opgeven van mijn vrije leven,ik zou niets liever willen dan acher de kinderwagen lopen en verhaaltjes voorlezen,en je bent "vrijer"dan je denkt,je kunt een kleine bijna overal mee naar toe nemen en kan het even niet ja dan is het niet anders..... liefs melissa
Ik begin al gelijk te denken wat versta je onder vrijheid.. Ik ben een vrijgevochten iemand, een ander vind dat weer van niet.. ik weet zeker dat ik een bepaalde vrijheid zeker zal gaan missen.. maar daarvoor hoop ik iets mooiers terug te krijgen waardoor het missen een mooie herinnering wordt aan hoe het ooit was en dat ik het nooit meer anders zou willen zoals het dan is.... Maar goed.. ik droom alleen nog maar Edit: als ik het teruglees begrijp ik mijn eigen tekst niet eens hoezo chaotisch en niet gestructureerd ... das nu zo'n ding... ik moet meer gaan structureren ofzoiets en ja dan zou ik het missen dat ik minder chaotisch ben.... en vooral dat uistlapen......
Weet je wat ik jammer vind? Dat er meiden zijn die het constant hebben over een kind NEMEN en zeker als er dan ook nog wordt gezegd dat er niet zo over gezeurd moet worden door de meiden die niet snel zwanger raken Maar dan zal ik ook nog eens ON-TOPIC reageren: Mijn/ons leven zal niet zo heel veel veranderen als we een kleine hebben wbt uitgaan enzo. Als we nu weggaan dan is vaak naar vrienden of familie en dan gaat een kleintje natuurlijk gewoon mee. En als we eens een avondje weg zouden willen, dan hebben we genoeg oppasadressen in de aanbieding!
of er meschien niet zo een groot probleem van maken... zucht.. hier zal ons ukje ook meestal meegaan naar vrienden en familie en me moeder word vaste oppas voor als het echt nodig is.. zo kunnen we zelf ook nog gewoon ons ding blijven doen...al is dat maar af en toe
Ik heb al 2 kids een van 7 en een van 2. Ik was 20 bij de eerste. Het is gewoon ineens een totaal ander leven. Tuurlijk mis je wel is de spontane plotse dingen en dat je wel weer is er ff op uit wilt. Maar dat weegt allemaal totaal niet op tegen je kiddies. Zou echt niet anders meer willen hoor
Ghita: Dit is werkelijk ongelovelijk. Hoe kan en durf je zo te reageren zeg. Jij en ik hebben werkelijk geen idee wat het is om geen of heel moeilijk kinderen te kunnen krijgen hoe durf je dan zo te reageren? Ik heb een heel heel klein beetje een idee hoe heftig de mmm kan zijn omdat ik het van dichtbij heb mogen meemaken maar dan nog zou ik nooit zo reageren. Mandytjuuu En dan nog durf jij zo te reageren? Jij als geen ander zou dan moeten weten hoe heftig het is om in de mmm te zitten of zelfs al uitbehandeld te zijn. Sorry mensen vreselijk off topic dit maar ik kan dit echt niet geloven. Hoe kunnen mensen zo gemeen doen tegen elkaar. Het KRIJGEN van kinderen is absuluut niet vanzelf spreken en zal voor de betrokkenen heel heel moeilijk zijn. Ik zelf kan me daar geen voorstelling bij maken. Waar ik me wel een voorstelling bij kan maken is hoe gelukkig je kan zijn als je kids hebt en dat geluk gun ik iedereen. Maar ik gun het een hoop mmm meiden net wat meer.
Of ik m'n vrije leventje mis? ABSOLUUT NIET! 8) Onze eerste twee zoons zijn al volwassen, eentje woont er nog thuis. Toen kregen we vorig jaar na 20 jaar wachten nog weer een kleintje. De omgeving was blij voor ons maar haast iedereen voorspelde dat ik m'n vrije leventje wel zou gaan missen. Nou, tot nu toe (Jesse is negen maand) nog geen minuut! Het leventje is zo leuk en zo gezellig zo met zo'n kleintje, ik ben natuurlijk veel thuis, maar neem hem elke dag wel mee naar de winkel, naar familie, naar vrienden, sinds deze maand werk ik 1 ochtendje in de week en dat is me al meer dan genoeg, ik vind het heerlijk om thuis bij hem te zijn. Dus ik mis m'n vrije leventje absoluut niet.
Tja Ginny, volgens mij kan ze buiten het niet lezen, niet eens normaal schrijven. Wellicht dat deze opmerking Mandytjuuu laat voelen, wat jij voelt! Sorry meiden, zeker 2 in dit topic hoe respectloos kunnen jullie zijn. Ik kan dan ook wel moeilijk zwanger worden, volgens sommige onnatuurlijk via IUI, IVF of ICSI maar er is tenminste wel wederzijds respect. En nee een pak melk Neem je uit het schap, zwanger worden zou iets moois moeten zijn. Ik zie overigens dat er vele meiden die wel snel en natuurlijk zwanger worden wel begrip hebben voor dat het woord NEMEN not done is. En sorry Ghita, maar je reageert hier niet alleen respectloos, dat doe je ook in vele andere topics. Ginny, je weet dat ik het je van harte gun en heel veel succes deze poging. Liefs Elvira
Goeiedag, wat kunnen sommige mensen een plaat voor hun hoofd hebben zeg. Ik denk dat een aantal de plank heel erg mis slaan. JUIST mensen die in de MMM zitten begrijpen dat je ontzettend blij bent met een zwangerschap. JUIST mensen uit de MMM gunnen een ander hun geluk. JUIST mensen uit de MMM moeten niet alleen knokken voor dit geluk, maar moeten ook nog eens knokken tegen die akelige vooroordelen en aannames. (er niet zo mee bezig zijn? meer ontspannen? De natuur zijn beloop laten? FOEI!) Ginny, ik denk dat je uit zelfbescherming niet meer in dit deel zou moeten lezen. We zouden ze allemaal een OPEN ZENUW cadeau moeten geven. Zullen ze nog schrikken wat ze met hun opmerkingen aanrichten. Voor de duidelijkheid, ook ik ben een ex-MMM-er en heb 50 rondes geduld moeten hebben waarin ik heel blij was voor mijn omgeving waar stellen in mijn 50n rondes een eerste, tweede en soms zelfs een derde kregen.