gaan jullie mannen gewoon aan het werk als jullie echt ziek zijn..

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Man kan niet snel vrij krijgen. zeker nu in deze tijd. Hij is ook nog de enige persoon die veel dingen kan en mag uitvoeren in het bedrijf. Hij is alleen maar op de weg naar klanten. Hij heeft zich zelf zo ver zien te krijgen door cursussen etc te volgen, wat anderen niet willen of niet lukt te halen. Zo zijn er veel klanten die hem alleen willen. Natuurlijk in echt spoed situatie krijgt hij vrij.. maar we kijken eerst of we wat anders kunnen regelen, dat me vader overdag aantal keren komt.of buurvrouw of een kennis..

Lukt dat niet dan zal hij wel moeten.. maar eerst rond kijken....

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als je niet eens normaal kunt opstaan door extreme rugpijn dan kan je echt geen baby optillen van een kilo of 8. Hier was dat destijds niet te doen in ieder geval.. Had echt wel acuut hulp nodig voor m'n kinderen. 'Zien hoe je de dag door komt' was echt geen optie.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    mijn man kan soms even thuis zijn mocht ik echt heel ziek zijn... zoals 2 jaar geleden dat ik zo'n enorme keelontsteking had met een abces erbij en 40 graden koorts... toen heeft hij de planning omgegooid (eigen bedrijf) voor een week... maar dit kan niet steeds maar weer natuurlijk... ben gelukkig zelden ziek, of wat anders waardoor het me niet lukt...! maar anders zou ik echt mezelf moeten behelpen... heel vervelend... als moeder zijnde kun je niet ziek worden of iets mankeren anders valt alles in duigen...

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zelfs met longontsteking moest ik zelf voor de kinderen zOrgen helaas. Partner probeert dan wel te snipperen maar lukt niet altijd

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

mamapeetje: ik heb nu diclofenac en wat eeen wonder spul is dat..
    Ik kan al veel meer als vanmorgen en kan die kleine ook weer een beetje tillen,maar haar uit een bpx of bed krijgen dat is te diep over een rand heen en dat lukt niet.
    Ik probeer haar nu te laten staan voor zover ze dat begrijpt en dan hoef ik niet te diep te bukken.

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn man zou gewoon gaan werken. ik moet echt half dood gaan wil hij thuis blijven, verder moet ik het zelf maar zien te redden. hij zou ook niet later beginnen. gelukkig ben ik nooit ziek ( even afkloppen) en ben ik wel ziek heb ik een lieve moeder die mij graag helpt.

beterschap! rugpijn is echt vervelend, hoop dat het snel over is.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Denk dat manlief dan zou proberen te regelen dat hij thuis gaat werken... Ben zelf bevallen, na een helse dag, via uiteindelijk een keizersnede... Ik kon dus daadwerkelijk niets. Manlief heeft toen 4 weken vrij genomen om voor mij en voor ons mannetje te zorgen, maargoed dat kan natuurlijk ook niet elk jaar...

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier zou man ook gaan werken. Hij is militair en vaak kan daar wel iets geregeld worden. Zijn vrij soepel die mannen dus ik twijfel er niet aan dat hij wat eerder naar huis zou komen. Mits hij in NL zit natuurlijk. Oefening in buitenland is een ander verhaal. Ik kan altijd mijn moeder/zus vragen. Of schoonmoeder.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zou hij wel werken maar zorgen dat hij de planning belt voor vervanging

10. knap

knap Niet meer actief

Hier ook vaak door modderen ook als het eigenlijk echt niet gaat. Heb ook geen lat die zo maar vrij kan zijn. Een paar weken geleden had ik een beginnende longontsteking en moest ook gewoon door plus twee kinderen die niet fit waren.

Vorig jaar en ik zelfs te laat hulp gaan zoeken tijdens mijn depressie! En moesten mijn kinderen nood gedwongen naar mijn zusje. Zou mij nu wat overkomen. Zal lat proberen in te springen maar de kans ik minimaal ook zijn werk is op het moment een aflopende zaak redden wat er te redden valt,. Wil het bedrijf waar hij werkt niet over de kop gaan.

Hoop als ik weer echt ziek woord hoop het natuurlijk niet ( depressie ) dat mijn kindjes dan tijdelijk weer even naar mijn zusje kunnen maar dat is echt twijfel achtig opa.s en oma.s worden te oud en zouden voor nood alleen een dagje oppassen niet de nachten.

Dus weet hoe het voelt. Een moeder kan haast niet ziek zijn. En het is heel fijn als je een steun groep daar naast hebt heb je dat niet voldoende moet je zelfs pleegzorg overwegen. Dat is hier het geval. Maar gelukkig knok ik dagelijks omdat te voorkomen. En ga als moeder nog wel eens mijn grens voorbij maar ik geloof niet. Maar dank god op mijn blote knietjes dat ik beter in mijn vel zit en er gelukkig 99 procent van de tijd weer zelf voor mijn kinderen kan zijn.

De stelling een moeder kan niet ziek zijn is zo waar. Helaas.

11. knap

knap Niet meer actief

T.s uit jou onderschrift zie ik dat je ook nog een kindje van een jaar of 7 hebt. Zou het normaal ook niet doen maar. Voor een keertje kan je toch vragen als je er bijstaat of de oudste de jongste even uit de box of iets tilt. Wel er bij blijven en ben er ook zeker niet voor dat broertjes of zusjes moeten helpen. Alleen echt in uitzondelijke gevallen. Al helpt hij alleen maar om even de kleinen vast te houden dat jij op de tafel de kleine kan verschonen bijvoorbeeld hoef je niet te bukken.

12. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Mijn man zou gewoon gaan werken,op zijn werk doen ze al lastig als hij zelf echt ziek is dus laat staan dat hij voor mij thuis zou moeten blijven.

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Er is verschil tussen 'ziek' en 'ziek'.

In geval van zware griep/migraine/longontsteking... ja, echt vervelend, maar je kúnt theoretisch gezien de dag doorkomen.

Maar in geval van echt erge rugklachten kun je echt niets meer, is mijn ervaring. (Ja: huilend in bed liggen!)

Vergelijk het met een gebroken been. Voor jezelf zorgen is nog wel te doen door jezelf in bed te installeren met genoeg voer en drinken, maar een kleintje tillen kan dan gewoon écht niet.

Die zou je dan ook op de grond op een kleed moeten laten liggen de hele dag, met een verschoontas en melk in een thermosfles ernaast of zo.

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Jemig, mensen, draai het eens om: als je man zo ziek is dat hij niet voor jullie kleintje kan zorgen, ga jij dan gewoon naar je werk? Ook als je weet dat het dus nog minimaal een uur duurt voordat er iemand kan komen om te helpen?

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Het gaat hier niet om griep, hè, het gaat om invaliderende rugpijn.

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

knap130774: gelukkig dat je toen je kinderen kwijt kon bij je zusje, maar makkelijk moet dat niet geweest zijn.

Laatst heeft mijn man heel lief 2 dagen vrij genomen na een zh opname van de jongste en omdat ik er doorheen zat.
    Ik wilde dat ze in ieder geval nog een nachtje bleef en eventueel 2, maar hij wilde haar echt mee naar huis.
    Ik zag dat op dat moment niet zitten en toen heeft hij heel lief 2 dagen vrij genomen.

Mijn oudste die red het helaas niet om haar op te tillen.
    Hij re het wel om haar omhoog te krijgen van de grond en haar te laten staan (zo heeft hij mijn gisteren ook geholpen), maar uit de box of bed tillen daar heeft hij de kracht niet voor helaas.
    moet eerlijk zeggen dat hij me verder wel geweldig helpt.

wel bedankt voor het meedenken allemaal en gelukkig red ik het zelf al een heel stuk dankzij de pijnmedicatie.

17. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ik zou eerst aan mijn schoonouders vragen of ze een dagje kunnen/willen oppassen want die wonen bij mij in de buurt maar als dat niet zou kunnen zou ik aan mijn vriend vragen of hij een dagje thuis wil blijven. Hij zou dat ook zeker doen als het echt nodig is.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja!

Mijn baas zou het niet op prijs stellen als ik thuis blijf omdat mijn man ziek is.
    En andersom idem.

Als een van ons beide echt niks kan gaat zoontje op maandag naar oma en woensdag naar kdv.
    En de rest van de dagen moet toch een van ons het doen ziek of niet.

Ik heb momenteel BI en kan weinig heb verschrikkelijke rug pijn lopen kan ik bijna niet. Maar moet toch voor mijn zoontje zorgen man is werken.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

daar heb je een punt! :D nee ik zou dan wachten op hulp haha maar ik denk dat het voor mannen anders is, ze zijn vaak de grootste kostwinnaar en ze zien ons als superwomen en dat zijn we ook als het om onze kinderen gaat :D

20. knap

knap Niet meer actief

Met een zware longontsteking de dag door komen/???? dan heb ik zeker iets gemist. Pas lag mijn moeder meer dood dan leven in het ziekenhuis met een zware longontsteking. Die kon echt niks meer.Laat staan op een kind passen.

Deel Deze Pagina