gaan jullie mannen gewoon aan het werk als jullie echt ziek zijn..

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschap moest ik een tijdje plat, dat heb ik gedaan met een kan thee naast me, boterhammen in een trommeltje en een boek, laptop en afstandsbediening erbij. Hij bracht dan 's morgens onze dochter naar zijn ouders, dus geen zorgverlof aangevraagd. Ik heb me prima gered op die manier. Het huishouden en boodschappen en koken etc deed hij dan 's avonds, dan maar wat minder precies, gaat ook niemand dood van ;) Kijk, als je geen oppas hebt wordt het wat anders, maar anders? Kun je je volgens mij prima redden zonder man hoor ;) Soms moet je wel, ik ben ook jaren alleenstaande moeder geweest, toen kon niemand helpen als er iets was, aangezien ook mijn ouders toen nog werkten.

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik lag in het ziekenhuis 11 dagen na de bevalling man heeft toen wel vrij genomen om voor de oudste te zorgen... Deze week was hij ook nog vrij omdat ik herstellende ben maar dat herstellen duurt nog wel een half jaar... Hij kan natuurlijk niet een half jaar vrij nemen... Hij heeft deze week wel 16 uur thuisgewerkt ook om te testen hoe het ging...

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Gaat inderdaad niet om voor zieke te zorgen, maar voor een kind of kinderen die er zijn, die NIET voor zichzelf kunnen zorgen in zo'n geval.

Bij normale ziekte red ik me ook wel aardig met de kinderen en hebben ze ook een zoethoudertje, maar voor een bewegelijke en drukke 10 maanden oude baby wordt het al heel anders en niet iedereen heeft meteen hulp van een familielid of ouders.

Ik had geluk dat mijn zusje vrij was, want mijn moeder ligt zelf zwaar ziek op bed en mijn andere zusje en mijn vader waren weg.
    's middags zijn mijn kinderen bij mijn schoonouders geweest, dus alles was opgelost, alleen het eerste uur niet en dan had er niets moeten gebeuren.
    Het gaat me erom dat het onverantwoord is voor de kleine, ik/ of een andere zieke moeder zal zich wel redde, maar een baby is wel totaal van de ouders afhankelijk en dan is het de taak voor beide ouders om daar een oplossing voor te zoeken en niet van 1.
    De andere redden zich wel want die kunnen op eigen benen staan en kunnen zelf wel bij hun eten en drinken komen als het echt moet.

Moet wel zeggen dat ik respect heb voor de alleenstaande moeder of moeder die vrijwel voor de opvoeding van de kinderen staat en die dus niet kunnen zeggen aan het eind van een dag van ik duik mijn bed in en jij zorgt voor de kinderen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er valt in het middelbaar onderwijs niks te regelen. Als mijn man thuisblijft, krijgen zijn leerlingen geen les. Zo simpel is het. Misschien dat jij een baan hebt waarbij je vervangen kunt worden of je werk gewoon een dag kan blijven liggen. Hij niet. Heeft niks met mijn trots te maken hoor. Het zal jouw kind maar zijn, dat weer lesuitval heeft. De toetsen worden er niet voor verzet, dus ze moeten dan in minder lessen dezelfde stof beheersen. Dus lossen wij het liever zo op of eventueel met familie/vrienden of een extra dag gastouder.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn man kan thuis werken maar als ik echt, echt ziek ben (en dat is één keer gebeurd in de jaren dat wij samen zijn (griep) dan blijft hij thuis omdat ik dan werkelijk niets kan.

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn man blijft dan thuis maar hij kan die keuze makkelijker maken door zijn werkgever. Hij kan vanuit thuis werken en vergaderingen doet hij dan via conference call.

Heb begin dit jaar nog vreselijke pijn in mijn rug gehad (hernia). Kon een paar dagen lang niets meer. Zelfs naar de wc ging niet. Mijn man heeft toen voor de kinderen gezorgd maar ook voor mij.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat kan wel als je geen kinderen hebt, maar als je kinderen hebt en je hebt geen opvang voor ze, dan kun je niet van de aan-de-bank-gekluisterde zieke verwachten om óók voor de kinderen te zorgen. Als ik migraine heb, dan kan ik ook niet voor de kinderen zorgen. Dan moet ik in bed, in het donker, zonder geluid. Van licht en geluid ga ik acuut over mijn nek of begint de wereld te draaien. Het is dan niet eens verantwoord om met een baby rond te lopen, omdat ik dan elk moment onderuit kan gaan. Dus ja, als er niemand kan komen helpen, of de kids weg kan brengen naar het KDV, dan blijft mijn man thuis.

Deel Deze Pagina