Zijn er hier meer meiden die dit ook hebben of hebben gehad? Ik heb vanmorgen de uitslag gekregen van mijn bloedwaarden. Die waren keurig, niets geen afwijkende waarden. Toch is de diagnose PCOS, maar dan moeten je hormoonwaarden toch ook niet goed zijn? Ik snap het niet meer en ben dit natuurlijk vergeten te vragen. Ik hoef ook pas over een half jaar terug te komen als mijn cyclus zo raar blijft. Je hormonen zorgen ervoor dat je eitjes rijpen en springen, bij PCO gaat dat niet helemaal goed omdat je een tekort of teveel van een bepaald hormoon hebt (zo heb ik het begrepen uit de verhalen). Als je hormoonwaarde wel goed zijn moet je toch ook een gewone eisprong kunnen hebben. Het is voor jullie waarschijnlijk een beetje een warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie het snappen. Wie kan mij hier meer over vertellen of heeft hetzelfde? Liefs Puc
ja bij mij precies hetzelfde meid... 3 jaar terug bij de eerste onderzoeken om de mmm in te gaan hetzelfde als jou... hormonen prima maar toch in de eierstok duidelijk de kralenkrans en geen eigen cyclus... toen gestrart met clomid en inmiddels moeder van een heerlijke dreumes... nu in april wederom de mmm in voor een 2e kindje.. opnieuw alle onderzoeken gehad... hormonen prima ,iets licht afwijkend maar niets schokkends maar toch weer een pco beeld in de eierstokken.... maar na de bevalling wel een eigen cyclus al is ie lang en vrij onregelmatig... het gebeurd vaker.... ik heb ook niet echt kenmerken van pco... ik reageerde ook erg goed op de laagste dosis clomid... volgens mij is het niet iets om je erg veel zorgen over te maken... het is veel beter dan wanneer je hormonen ook nog eens helemaal de kluts kwijt zijn... het is soms gewoon qua hormonen net niet goed genoeg om de boel zelf te regelen.... en dan gaat het niet zoals het hoort... gr Jose
Hoihoi, bij mij is dit ook zo.Ik heb verder heel veel kenmerken;hele lange cyclus(maar enkele keren per jaar zonder medicijnen);kralenkrans,hyperpigmentatie in m'n gezicht,acne. Maar mijn hormoonwaardes zijn ook ok.Ik geloof dat bij pco je lh hoger is dan je fsh en dit is bij mij dus niet zo. Ik heb overigens een kindje van 3,ontstaan door iui met puregon en pregnyl en ben nu voor een tweede kindje bezig,wederom dmv iui.
Fijn om te lezen dat er toch meer zijn die dit ook zo hebben. Bij mij waren mijn hormoonwaarden dus keurig alleen dus ook een kralenkrans zichtbaar op de echo. Verder heb ik geen kenmerken, ja wat overgewicht, maar dat is nog blijven hangen van de zwangerschap. Daarvoor had ik geen overgewicht. Van onze zoon zijn we vanzelf zwanger geraakt (in 2 ronden) en ik had ook een keurige cyclus. Na de zwangerschap kwam mijn cyclus dus niet weer opgang. Vandaar dat ik door gestuurd ben. Met een Provera kuur hebben ze een bloeding opgewekt en ik hoop dat mijn lichaam het nu van zichzelf weer gaat regelen. Ik ben nu ook begonnen met temperaturen om te kijken of er een eisprong zichtbaar is. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik PCOS heb omdat ik heel snel zwanger ben geworden van ons zoontje. Of dat moet een mega wonder zijn geweest.
Onze fertiliteitsarts vertelde me dat je hormoonwaarden niet altijd hoeven af te wijken. op internet en in de boekjes staat altijd de "" klassieke " PCO, maar weet je geen enkele ziekte is het zelfde, bij een ieder van ons kan het zich anders vormgeven. PCO kan ook komen en gaan, na mijn miskraam kon vertelde de arts dat dit een reset knop kon zijn voor mijn lichaam en ik weer eigen cyclussen zou krijgen en het PCO beeld weg zou gaan, dit was helaas niet het geval maar het schijnt wel te gebeuren. Ik heb dit hier op het forum ook al eens vaker gelezen dat mensen eerst PCO beeld hebben en na een '"geholpen"zwangerschap ineens weer zwanger zijn zonder een enkel hulpmiddel.
Dreamwish: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopen dat je kleintje zich goed vast blijft houden. Wij hebben al een zoontje, maar zouden nu graag voor een brusje gaan. Mede doordat me eerst verteld is dat ik in de overgang zat, wat gigantisch schrikken was en je hoop op een tweede al een beetje doet vervliegen. Nu blijkt het gelukkig mee te vallen, alhoewel het met PCO ook niet zo makkelijk is om zwanger te raken. Vandaar dat we hebben besloten er weer voor te gaan. Wie weet hoelang het gaat duren en als het toch snel gaat is het kindje van harte welkom. We laten het op zijn beloop.