tips voor de vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Birgitte, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hallo,
    Wij gaan van de zomer voor het eerst op vakantie met ons meisje. Dan is ze 9 maanden. We hebben een huisje gehuurd vlabij zee in Bretagne. Voor de vakantie leek me zo'n deryan tentje wel handig om in de slapen. Er zit gelijk een muskietennet in.
    Maar ik was benieuwd of de ervaren moeders nog tips hebben. Dingen die ik absoluut niet mag vergeten bv.

Ik ben heel benieuwd!
    Groetjes,
    Birgitte..

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Heerlijk, Bretagne! Het is daar prachtig!

Wij hadden ook een Deryantentje, erg praktisch. We hadden onze dochter wel onder een lakentje erin anders danste ze de hele tent door. Je moet echter wel even oefenen met het instoppen maar het kan. En we hadden ook een hoeslakentjes om het matrasje, met de geur van thuis. En het ligt lekker zacht voor ze.

Verder zou ik lekker wat eigen speelgoed meenemen wat ze thuis heel leuk vindt en, als ze dat fijn vindt, haar eigen speeldoosje voor het slapengaan. Potjes zijn ook handig als je even geen zin hebt om te koken of als je zelf lekker Franse kaas zit te eten ;) Die kun je daar natuurlijk ook kopen maar meenemen is handig, hoef je daar niet achteraan en het is fijn voor onderweg (gewoon een variatie meenemen, fruit, groente, etc). Verder:
    - Handdoeken
    - Hydrofieldoeken
    - Zonnebrandcreme met een hoge factor
    - Zonnehoedje
    - Zwemluiers
    - Als je geen BV geeft, je eigen merk melk
    - Lekkere dekentjes/lakentjes met de geur van thuis
    - Slaapzakje
    - Genoeg kleertjes, hoef je niet steeds je dag te vullen met de was ;)
    - Je eigen merk luiers

Als me iets te binnenschiet, schrijf ik het weer op!

Veel plezier alvast!

3. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Speelgoed
    boekjes
    zwemband om in te zitten
    Zwembandje voor bij huisje
    reserve flesje/bekers
    kant en klare melk die je ook koud kunt drinken
    potjes voeding handig voor als je uit eten gaat.
    koekjes van thuis

Deryan tentje: wij hadden het slaapzakje onder de tent zodat het wat zachter lag.
    Hoes om het matrasje en deze los in de tent dus niet in het vakje in de onderkant.
    Kleintje in romper en zomerslaapzak en evt. lakentje.
    Lievelings knuffel erbij en lekker slapen maar.
    Ideale tentjes.

4. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Precies, deden wij ook! Matrasje los erin, leek ons veel comfortabeler. En het tentje op een lekker zachte ondergrond, dekbed o.i.d. Het zijn echte fijne tentjes!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
  6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Kijk dat zijn de tips waar ik naar zocht:) Dat deryan tentje lijkt me een hit en die gaat er dus komen. Idd genoeg nutrilon en nutriton voor de hele vakantie.. daar was ik zelf niet opgekomen..

Deel Deze Pagina