Als ze bijna 7 maand is gaan we een weekje op vakantie. We hebben een huisje in Duitsland. Samen met mijn schoonouders. Dus kunnen wij soms in de avond ook nog even alleen weg met de hond.
Wij zijn afgelopen april geweest met onze dochter van 5,5 maand oud. 4,5 uur in het vliegtuig en dat was prima te doen. We hebben alle drie enorm genoten van de vakantie. Hadden een bungalow met tuin dus als zij sliep, dan lagen wij in de tuin. Het is ons goed bevallen, gewoon doen.
Wij hebben onze zoon met 3 mnd mee genomen op wintersport (oostenrijk) met de auto Ging erg goed. Wel rekening mee houden dat je ong iedere 2 uur moet stoppen omdat je kindje niet zo lang in de maxicosi mag. Met 7 mnd is hij mee het vliegtuig in gegaan naar Spanje. Is ook erg goed gegaan.
Oudste was 5 maanden toen we met hem naar Mallorca gingen. Leuke vakantie gehad, ondanks het tegenvallende weer. Wat wel wat tegenviel: ons appartement op een vrij groot complex lag overal nogal ver vandaan, waardoor we niet, zoals gepland, met de babyfoon bijv. aan het zwembad konden liggen. Als ik het nog eens zou doen, zou ik iets kleinschaligs kiezen. Jongste was 8 weken toen we voor het eerst met hem gingen kamperen en 3,5 maand toen we op zomervakantie gingen. Ook kamperen. Dat ging helemaal prima, hij sliep toen nog in de kinderwagenbak, dus heel vertrouwd voor hem. Geen enkel probleem mee gehad. Ik gaf beide kinderen borstvoeding, dus dan heb je op die leeftijd nog helemaal niets nodig, zit je niet te klooien met melk opwarmen midden in de nacht etc. dus dat was ook wel ideaal.
Wij gaan over een maand naar Griekenland met de kleine (waarschijnlijk Rhodos, we gaan nog even last minute boeken). We hebben al even "proef gedraaid" met een midweekje centerparcs om te kijken hoe hij zou reageren op een andere omgeving. Het ging erg goed, maar toen we weer thuis waren was hij wel heeel erg vrolijk de hele avond. Ik vind vliegen juist wel prettig. Rhodos is maar 4 uurtjes vliegen en je kan je kindje gewoon op schoot houden, vermaken en knuffelen. Ik denk dat je kindje zich dan meer op zijn gemak voelt dan een hele dag in de maxi cosi. We hebben een buggy mee die op ligstand kan dus dan kan hij op het vliegveld nog even slapen.
wij gaan in september lekker 10 dagen weg (gran canaria). We hebben nog niks geboekt ik twijfel tussen hotel of appartement. iemand ervaring met het verblijven in een hotel met een kleine baby? hoe doe je dat met voedingen enz? Onze dochter is dan 7 maanden oud en het 4,5 uur vliegen. Ik vind het wel een beetje spannend hoor....stel je voor dat ze 4,5 uur gaat lopen huilen. Ach dat overleven we dan ook wel weer....
Ik ben net terug uit turkije. Een vlucht van 3 uur en 55 minuten. Ik zag er heel erg tegenop. Maar dat was nergens voor nodig. De heen vlucht was s nachts ... Ideaaal! Om 11 uur met de trein naar schiphol (2,5 uur) mn dochter geeft alleen maar geslapen. Op schiphol sliep ze gewoon door. Om 4:30 vlogen we. Bij de gate moest ze uit de buggy en ik dacht ja hoor nu word ze wakker. Maar nee hoor mevrouw sliep gewoon door. Met stijgen sliep ze ook door. Uiteindelijk werd ze 1 uur voor de landing wakker. De heen weg ging top! Terwijl mijn dochter normaal niet zo makkelijk is. Terug vlucht was gewoon overdag. Ging ook goed. Ze heeft wel even gepiept maar niet veel. Opstijgen en landen waren ook geen probleem. Zou het zo weer doen!