anders gaan denken door topic??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Een beetje een vage titel, maar door welk topic/onderwerp waar je hier op zp meegeschreven of gelezen hebt ben je echt anders gaan denken of kijk je ergens echt anders tegenaan??

En dat iets wat ook echt wel een grote verandering is, iets waardoor je bv meer begrip voor bepaalde mensen heb gekregen of bewondering voor iemand, of juist tegenovergesteld??

2. Seth

Seth Niet meer actief

ben me steeds meer gaan realiseren dat zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is als dat het lijkt.....
    (helaas zijn hier veel topics over:()

en ondanks dat ik een van de uitzonderingen ben, waar ze "zomaar" inwaaien.... kan ik ontzettend boos worden als er in mn omgeving maar gesproken over: "even kinderen nemen".....en dan perse in de zomer... bla, bla, bla....

bewondering voor diegene die steeds volop weer met "frisse moed" in een nieuwe ronde in de mmm stappen.... en steeds weer tegenslagen te voorduren krijgen....

ik kan hier ook echt een traantje van vreugde laten, als ik een mooie banner zie, bij iemand waarvan ik weet, dat deze er echt veel moeite voor heeft moeten doen......

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het topic over abortus dat hier laatst was heeft mij behoorlijk aan het denken gezet. Ik was heel erg pro-abortus (of ik moet eigenlijk zeggen: pro-zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen), nu ben ik wat genuanceerder.

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mensen in de medische molen, daar ben ik heel anders over gaan denken. Ik vond het altijd onbegrijpelijk dat mensen die niet zwanger konden worden zich daar niet bij neer konden leggen. Door verschillende topics (jaren geleden al, toen ik zelf nog geen kinderen had en hier wel al meeschreef) heb ik diep respect gekregen voor deze mensen. Ik denk dat stellen in de medische molen een dappere weg bewandelen.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Inderdaad over de mensen bij wie ouder (vader of moeder) worden niet vanzelfsprekend is.
    Bij alle andere topics zoals roken, dierenleed, abortus, kinderen alleen thuislaten enz. is mijn mening juist alleen maar versterkt :).

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    over het krijgen van kinderen inderdaad.

als ik er nu over praat, dan zorg ik dat ik mijn woorden zorgvuldig en respectvol kies zodat ik mijn gesprekspartner niet voor het hoofd stoot wanneer blijkt dat hij/zij niet gemakkelijk zwanger wordt.
    (jeetje wat een zin)

Ook andere media gerelateerde onderwerpen, of huis-tuin-keuken dingen die hier besproken worden, laten mij ook bewust over die onderwerpen nadenken.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Idd, meer bewust geworden van wat sommige stellen moeten doorstaan om een kindje te kunnen krijgen. Ik vind het echt heel dapper en sterk van ze dat ze zo'n weg kunnen bewandelen met telkens weer teleurstellingen, alles in de hoop op dat kloppende hartje :)

Daarnaast ben ik regelmatig van mening veranderd in huis-tuin-&-keuken-dingen... zoals bijv. in het topic over mayonaise (onderdeel voeding). Ik dacht altijd dat ketchup beter was dan mayo, maar blijkbaar voor kindjes niet :). Dat soort kleine dingetjes...!

Ook bijv. aan het nadenken gezet over fietshelmpjes, bepaalde opvoedkundige probleempjes, etc. etc. Niet altijd qua mening veranderd, maar wel aan het denken gezet WAAROM ik iets eigenlijk vind...

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben heel anders gaan denken over borstvoeding dankzij dit forum, namelijk erg pro-borstvoeding.
    Ook denk ik nu altijd drie keer na voor ik iemand advies geef of een tip, het kan zeer aanvallend overkomen op een onzekere jonge moeder.

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Jij verwoordt perfect wat ik niet kon beschrijven!

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Naast de medische verhalen die je wakker doen schudden dat het echt snel is om na 6 maanden zwanger te zijn ben ik door de vele topics hier nog meer van mijn eigen leven gaan houden. Dat klinkt misschien apart maar het ongecompliceerde wat wij hier hebben is toch wel iets om trots op te zijn. Helemaal als ik alle schoonmoeder en mannen dingen hoor.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik kan niet 1 topic noemen dat mijn visie erg heeft beïnvloedt (ben ik dan zo koppig..?). Wel heb ik aan vele topics mijn argumentatie voor diverse opvoedkundige keuzes e.d. te danken :) Ik wist allang dat ik bepaalde dingen op een bepaalde manier wilde doen, maar ik heb hier veel dingen gelezen die mijn visie onderbouwen en waar ik soms ook veel aan heb gehad als ik weer eens tegen onbegrip aanliep bij opa & oma ofzo :D

Dus, allemaal: bedankt voor alle discussies! ;) Ik heb er erg veel aan!

12. adi

adi Niet meer actief

Ik kwam hier meeschrijving toen mijn kinderen al 4-5 maanden waren, dus over het zwanger worden en zwanger zijn heb ik hier nooit meegepraat.

Ik heb hier vooral heel veel gehad aan de topics over babyvoeding. Dingen die ik gelezen en geleerd heb, hebben mijn manier van omgaan met vaste voeding best veel beìnvloed.
    Daarnaast heel veel gehad aan topics over opvoeden e.d.

De topics in het gedeelte ´algemeen´ hebben me doen inzien dat deze forum een hele goede afspiegeling is van de maatschappij zoals ik die ken :).

Tulip, ik ben wel benieuwd naar de aanleiding voor deze topic.

13. tulip

tulip Niet meer actief

adi, dat weet je wel toch???;) Het is een combinatie van hoor, maar je kan zo verstrikt zitten in een bepaalde gedachte en ik ben ook best koppig, maar toch kun je het dan van een andere kant belichten. Ik zeg niet dat ik meteen helemaal om ben, maar het is wel iets waar ik even goed over moet nadenken.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wat mij beinvloed heeft hier, de meiden die ook langer bezig zijn..voornamelijk de NOD topics....

Ook verhalen van anderen over hun 'zorgen' kindjes....helpen me sterken in wat ik geloof en eigenlijk bevestigen dat ik het best wel goed doe....

15. adi

adi Niet meer actief

Ik zit echt heel hard te denken, maar heb werkelijk geen idee waar je het over hebt.. Bedoel je die over het oppassen?

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben in december 2009 mee gaan lezen bij de vruchtbaarheidsbehandelingen. Waarom, omdat er een schrijfster was die mij erg op viel. Sindsdien heb ik nog meer respect voor alle mmmmeisjes en ben ik heel anders gaan denken over bepaalde dingen. Dit heeft wel tot resultaat gehad dat ik nu best "boos" kan worden om bepaalde opmerkingen en topic vragen.:) Maar ook dat ik mij redelijk goed heb in gelezen in de mmmmaterie om mijn mmmvriendinnetjes echt te kunnen steunen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ja idd.

18. tulip

tulip Niet meer actief

mooi om te lezen trouwens!!!

19. adi

adi Niet meer actief

Ik wordt hier echt ontroerd van! Echt geweldig dat je dit doet!

Ik zal nooit vergeten dat mijn beste vriendin haar kindje verloor met 22 weken omdat haar vliezen braken en ze alle vruchtwater is verloren. In de dagen dat ze in het zkh lag met haar laatste hoop dat het toch goed zou komen, vroeg ze aan mij om te kijken op internet naar verhalen van vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben. (toen hadden ze nog geen internet in het zkh).
    Wij waren toen zelf nog niet eens bezig met kinderen. Ik ben toen op verschillende fora gaan lezen, en er ging een hele (pijnlijke) wereld voor me open.

Tulip, ik voel me nu erg vereerd hihihihi :D.

Overigens wel een leuke topic dit.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik sluit me aan bij 078mama, door veel topics hier besef ik nog beter dat ik uit een erg warm nest kom en besef ik meer hoe waardevol ons relatief probleemloze leventje samen is.
    Verder heb ik een enorm respect gekregen voor meiden die zo ontzettend veel moeite moeten doen voor dat ene gewenste wondertje :( en die daar zoveel geduld voor moeten hebben.

Echt anders gaan denken ben ik niet door een topic, wel denk ik soms wat verder na over bepaalde dingen, bijv. waarom ik dingen doe zoals ik ze doe en of het ook anders of beter kan.

Deel Deze Pagina