Gaan jullie op vreemde wc zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door draga, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    ik kan niet hangen, dan kan ik dus echt niet plassen he! (handig op de campings in frankrijk, ahum)
    Ik heb altijd van die desinfectans doekjes in mijn tas en leg ook wc papier op de bril, voor het idee.(alleen bij tankstations ofzo hoor)
    Bij vrienden/familie: gewoon zitten hoor!!

Over p**pen, haha, ik heb spastische darmen en trust me, ik ga liever niet bij anderen, maar soms moet ik wel.
    Mijn man heeft colitis ulcerosa dus moet altijd en overal p**pen. En niet even 5 min. haha

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om op een openbare wc te gaan zitten. Ik krijg al de rillingen als ik er aan denk.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ga gewoon zitten,desnoods een doekje erover en als het vies is ga ik niet.

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik ga wel zitten hoor... nooit iets engs of raars aan overgehouden. Ik moet zeggen dat ik voor het idee wel even altijd een dot wc-papier over de bril haal (bij openbare toiletten dan, niet bij vrienden of familie ofzo, behalve als het er vies uitziet)

En ja, ik weet dat je bacteriën niet kunt zien en dat er ontelbaar veel op die bril zitten, maarja, die zitten ook op alle denkbare andere plaatsen en daar ga ik ook niet de hele tijd met hygiënische doekjes overheen ofzo.

Ik denk altijd maar zo: 't is goed voor m'n weerstand :D

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als een wc vies lijkt ga ik er echt niet op zitten. die gebruik ik dan ook alleen as ik het echt niet op kan houden. Meestal leg ik wc papier op de bril en ga dan zitten. dat heb ik nog van vroeger dat deed mijn moeder ook altijd op vreemde wc's. bij vrienden thuis ga ik wel atijd zitten

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ga ook zitten, billen verstop ik naderhand weer :D
    En als het vies is dan doe ik er een doekje overheen.
    Heb ooit ook gehoord dat hangen dus "slecht" is, omdat je dan niet ontspannen je blaas kunt legen (en meer kans hebt op blaasontsteking). Maar in hoeverre je je blaas ontspannen kunt legen op een hele ranzige wc? Nee ik loop dan liever even door naar een andere wc.

7. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ahhh k dacht dat ik de enige was!!! :p

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De meeste bacterien zitten op het handvat van de deur van de wc, en wat denk je van dat lekkere wc kraantje om je handen te wassen (als er geen drukknop is, of zo'n sensor) dan draai je die eerst open (net als je voorgangers, als ze tenminste de moeite nemen om handen te wassen) en dan maak je je handen schoon met zeep, en vervolgens moet je het weer aanraken met je schone handen...

De WC is echt zo'n plek waar je beter niet te veel over na kan denken.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik hang altijd. Ik mors nooit, dat snap ik even niet. Hoe moet dat dan als jullie in een potje moeten piesen?

Voor de afdekkers met toiletpapier; bij de Kruidvat heb je zo'n klein pakje "toily" of zoiets en dat is dan een papiertje in de vorm van een pleebril; reuze handig!

Mooi vind ik dat mensen wel gaan als de bril er schoon uitziet. Maar dat zegt dus echt helemaal niks. En die toiletjuffen die heel de dag alles met 1 doekje doen; van wc-bril tot kraan en weer terug, die vind ik echt goor. En dan nog 50 ct rekenen ook, daar word ik chagrijnig van.

Tip: als er bij de heren een zit-wc is naast de urinoirs kan je beter daar op gaan, want die wordt minder gebruikt dan het damestoilet. Verder vind ik plees in de Ikea echt het allergoorst; wat daar wel niet allemaal op de bril zit, getjekkes!

Ik ben vast heel hysterisch maar ik heb altijd van dat desinfect in m'n tas, in elke tas. En als ik m'n handen heb gewassen raak ik de kraan en de deur niet meer aan.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    het allerliefste niet maar ik heb pds en soms kan het niet anders.... ben ook zo klaar :)! het is of de vreemde pot of de broek hahaha
    ik hang ook vaak, zeker bij het plassen!
    maar als het ff kan stel ik het uit!

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik ga altijd zitten( tenzij het echt goor is)!
    Grappig dat de meesten hangen( of niet durfen te zeggen dat ze zitten;)).

12. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Voor de dames die eerst de bril vol leggen met wc papier: je kunt bij Xenos, voor weinig, Toilet seat covers kopen. Die zijn van papier en hebben al de goede vorm ;). heb ik altijd mee onderweg als we met de auto op vakantie gaan. Gebruik ze weinig, want in Duitsland zijn de toiletten bij wegrestaurants altijd schoon (die waarvoor je eerst moet betalen en door zo'n poortje moet).

Ik ga ook gewoon zitten op een vreemde pot. Er zitten meer bacterien op de deurklink dan op de wc pot volgens mij.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, ik heb ook pds en ben ook altijd bang om ergens te "moeten". Maar het gaat al lange tijd erg goed; 1x per dag 's ochtends, da's wel zo handig. Er is een tijd geweest (lang geleden) dat ik bijna de deur niet uit durfde. En hangend poepen dat kan ik ook niet. Maar daarvoor zijn die Toily's dus zo handig, kent echt niemand die?

14. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hihi grappig topic.

Ik durf haast niet te zeggen hoe ik naar de toilet ga in een openbare gelegenheid :)

Ik hang boven de bril, vervolgens gooi ik de eerste slinger wc papier weg..met de tweede die dus echt niemand aangeraakt heeft veeg ik me dan af...vervolgens pak ik nog een nieuwe slinger waarmee ik op de doorspoelknop druk zodat ik die niet hoef aan te raken 8)
    O ja en de klinken open ik met mijn elleboog als het moet..nadat ik mijn handen heb gewassen pak ik wat papier om mijn handen mee af te drogen en daarmee draai ik de kraan dicht en maak ik de deur naar de uitgang weer open. Het papiertje smijt ik dan bij het naar buiten gaan snel nog even in de prullenbak ;)

Ik krijg geloof ik nog meer vreemde blikken dan de mensen die zonder hun handen te wassen naar buiten lopen :)

Tja omdat ik weet dat er veel mensen hun handen niet wassen na het bezoeken van een toilet ben ik er echt vies van geworden :)

Thuis of bij vrienden zit ik wel gewoon op de bril.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ben ik dus heel erg bewust van. ik raak geen deurknoppen aan en draai kraantje open met stuk wc papier. tja klinkt raar maar als je gaat nadenken wat mensen zoals aanraken op een dag...
    reling in treinen ofzo raak ik dus ook absoluut niet aan. mn man kijkt daar niet zo naar, die wast zn handen wel weer als ie thuis komt zegt ie. maar heb m keer voorbeeld gegeven toen we in de trein zaten.

Met kinderwagen zit je dus in zo'n loop/instap stuk van de trein. daar zijn ook wc's en naar mn schoonfam toe is het 2.5uur met de trein. zieje dus aardig wat mensen naar de wc gaan. als elke persoon/ man even in dit geval, naar de wc gaat, zn piemelotje aan raakt en vervolgens niet zijn handen wast.. en er gaan zo'n 300 man per dag naar die ene wc. dat betekend dus dat als jij die handgreep ook beet pakt dat jij dus minimaal 300 leuters heb aangeraakt! hoeveel mannen wassen hun handen na het pissen? zeer weinig zal je je verbazen. hoeft er maar 1 tussen te zitten met een geslachtsziekte ofzo. maar als dat niet eens het geval is, dan is het nog steeds te goor voor worden wat voor smerige zooi er op een deurkruk zit!

klinkt overdreven maar als je er even goed over na gaat denken is het wel zo. nu zullen vast meiden denken dat ik geen weerstand heb opgebouwd zo :p maar ik ben zelden ziek :)

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

als ik het kan redden ga ik niet naar de wc in openbare gelegenheden. en bij andere mensen alleen als ik weet dat het schone mensen zijn.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ariel3: hier idem. ik raak niks aan met mn handen, alles met papiertjes :p inderdaad met elleboog deur open doen ofzo.

18. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Ik ben ook een hanger haha.. bij andere mensen thuis kijk ik eerst hoe de wc eruit ziet en of de mensen zelf wel zuivere mensen zijn dan ga ik zitten.. thuis gewoon lekker zitten. wc is echt iets wat bij mij gewoon schoon moet zijn haha

19. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    :$ Dan ga ik toch liever zitten!!! Met handen erop vind ik helemaal goor!!:$;)

Ik ben ook een hanger! Vooral bij openbare toiletten / school e.d

20. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    hanger

Deel Deze Pagina