De titel zegt het al, hoe laat gaan jullie kinderen van rond de 3.5 jaar naar bed en hoe laat zijn ze weer wakker? Mijn zoontje gaat nu nog rond 20.00 uur naar bed, we willen dit terugbrengen tot half 8 en is nu rond 6.30 weer uit bed. Soms ook om 5 uur, maar dan gaat hij nog wel even terug. Ben benieuwd!
Dochter van 3,5 gaat tussen 19:30 en 20:00 uur naar bed en is `s morgens rond 7:30 weer wakker. Soms al eerder en komt dan bij ons in bed verder slapen.
Hier liggen ze beide om 19.00 uur in bed meestal tot 7.00/7.30 de volgende ochtend. De jongste wil nog wel eens wat later wakker worden.
Hier op moment rond 20:30 dat ze erin ligt dan. Soms iets eerder, soms iets later, ligt eraan hoe laat ze wakker werd in de ochtend. Amy heeft een ontzettend veel energie en als ze te vroeg naar bed gaat slaapt ze helemaal pas rond 22/23 uur. In de ochtend verschilt het heel erg. Laatste 2 ochtenden is het 6 uur maar meestal tussen 7:30 en 8:30 ergens.
Zoonlief is 3 jaar en 2 mnd, hij gaat meestal rond half acht naar bed. Vaak komt hij er dan nog een paar keer uit, en dan slaapt hij niet voor half negen, soms zelfs pas na negen uur... Hij wordt meestal om een uur of 7 wakker, soms iets eerder, soms iets later.
mijn zoontje is eerder wakker geworden sinds hij zijn middagdut niet meer doet, was dat bij jullie ook zo en werd het weer toen weer later in de ochtend?
Sinds het middagdutje eraf is, gaan we meestal rond half 8 naar boven, en 8 uur zijn we weer beneden. Al is het ook weleens iets later. Hij is dan ergens rond 7.15-8.15 wakker.
Mijn zoontje moet nog drie worden maar hij zal ook over een half jaar ongeveer op hetzelfde tijdstip naar bed gaan. We gaan om 19:00 naar boven, dan duurt het 10-15 minuten voordat hij erin ligt en daarna bepaalt hij zelf wanneer hij gaat slapen. Dat is meestal binnen 20 minuten (ongeveer 19:30 dus) Hij wordt rond 7:00 wakker (soms wat later) en gaat dan zelf zingen, kletsen, spelen etc. Rond 7:30 - 7:45 wil hij graag uit zijn kamer en gaat hij 'aanbellen' (mama roepen) Hij drukt dan met zijn vingertje op de deur en zegt "DRING... mama!" (nooit Papa.. raar he? )
hier gaan beide dochters rond 19.00 naar bed... met het warme weer zoals vandaag wel wat later.... rond 20.30.... het is zo heet boven dat het bijna niet te doen is om er te slapen bah! voor die tijd gaan ze lekker even badderen enzo... ze worden rond 8.30 wakker... soms 9 uur.... en als mijn oudste naar de psz gaat maak ik haar om 8 uur wakker.....
Ze ligt er om 20.00 in en is er tussen 5.30 en 6.00 weer uit. Ze is niet eerder wakker geworden sinds ze dr middagslaapje niet meer doet (gelukkig niet zeg )
Geen idee. Zoonlief slaapt nog bijna iedere middag 1,5 a 2 uur. overigens nu wel een kort nachtje gehad: hij was om 21 uur nog wakker en riep ons om 5.15 vanmorgen alweer.... gelukkig ging hij weer z'n bed in toen we hem zeiden dat hij dat moest, en heeft hij nog 1,5 uur doorgeslapen.
Jelle ging (en gaat) om 19.00 naar bed en word rond 7.30 wakker. Omdat mama nogal een langslaper is, heb ik hem nu geleerd om pas uit bed te komen als het 8.00 is... Hij heeft een digitale wekker op zijn kamer en hij mag uit bed als er een 8 voor de puntjes staat. Prompt staat hij iedere ochtend om klokslag 8.00 naast mijn bed... Dan mag hij bij mij liggen en tv kijken tot 9.00... Heeerlijk! En Jitte? Die slaapt tot een uur of 8 en daarna ligt ze in haar bed te kletsen tot ik haar eruit haal. Soms valt ze nog even in slaap (denk ik) of ze is gewoon stil. Ze zal zelden roepen of huilen, dus ik heb het helemaal nog niet zo slecht...
Voordat Ruben naar school ging was het rond 19.30 naar boven, tandenpoetsen, verhaaltje enz. Tussen 20.00 en 20.15 sliep ie meestal. Nu hij op school zit proberen we hem rond 19.00 naar boven te krijgen. Vaak slaapt hij om 19.30 maar hij leest zelf ook regelmatig tot na achten. 's Ochtends rond 7.30 wakker, dan moeten we hem wel vaak wakker maken.