Gaan jullie weleens alleen een weekend weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door muppettje, 23 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou niet te veel kijken naar of anderen ik het doen en wat ze er van vinden, maar of jij er behoefte aan hebt. Voor mij is het echt de manier om op te laden, ik vind het heerlijk om zo tot rust te komen en even los van alles te zijn. Mijn man vind alleen zijn vreselijk en gaat met zn vriendin naar een festival. Ik moet daar weer niet aan denken dus ieder zn ding :)
     
    GossipGirlxoxo en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Nee, nog nooit gedaan en ik was het voorlopig ook niet van plan. Ik heb er geen behoefte aan en met name mijn jongste dochter vindt het ook echt geen succes als ik er een nacht niet ben. Ik moet één/twee keer per jaar twee dagen en een nacht weg voor mijn werk en dat vind ik al een hele opgave. :oops: Mensen in mijn omgeving begrijpen daar niets van en blijven opmerkingen maken dat ik/we dat moeten doen. Heel jammer voor die mensen, maar ik ben gewoon graag bij mijn kinderen. <3
     
    GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee nog nooit gedaan en voel totaal de behoefte er niet voor.
    Vakantie met gezin, rust ik al enorm uit. :)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ja met regelmaat
    1x per jaar een weekend alleen
    1x per kwartaal een weekend met man (of (4/5dagen als we stedentrip doen)
    1x per jaar weekend met vriendinnen en 1x per jaar dag of 5 buitenlands tripje met vriendinnen.
    Gelukkig hebben we nooit gebrek aan oppas en als ik niet thuis ben en man wel houd hij de boel prima draaiende.
    Buiten het normale drukke gezinsleven is onze jongste een enorm zorgenkind dus is de boel me hem draaiende houden regelmatig topsport
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    In april ga ik het voor het eerst meemaken. Kinderen gaan op kamp, man gaat mee als begeleiding. Dus ik ben alleen. Ik ben van plan om een tweedaagse wandeltocht te gaan maken. Ik ben alleen niet zo ervaren, dus moet nog ff kijken hoe lang en waar.

    Ik wil al heel lang eens alleen weg, maar normaal komt dat er niet van . En ik vind het ook heel eng. Maar nu komt het zo uit en ik wil al jaren eens zo'n meerdaagse wandeling doen, dus dit is mijn kans. Ik zou het liever met een vriendin of zo doen, maar ik heb eigenlijk geen vriendinnen meer, dus dan naar alleen.
     
    cosdy vindt dit leuk.
  6. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.032
    1.138
    113
    Centrum België
    Ja hoor. Zowel alleen als met 2 al gedaan;
    Vorig jaar in mei een week weggeweest naar Portugal met een vriendin. En voor het werk 5 dagen naar Rome.
    We zijn indertijd bv ook met z'n 2 naar NY geweest (oudste was toen 11 mnd) en een week naar Turkije toen de meiden bijna 1 en 3 waren.
    Heerlijk toch?
     
  7. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Nee, dat kost ons hele kostbare gezinstijd.
    We gaan weleens uit eten of een dagje sauna, maar dan meestal op de dag dat hij al oppas heeft, voel mij zo schuldig als ik mijn kind voor mijn eigen plezier weg moet brengen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Nee, totaal geen behoefte aan. Ik heb genoeg tijd voor mijzelf en partner is veel op reis voor zijn werk dus de rest van de tijd brengen we graag samen door.
    Als we gaan dan gaan we samen met ons gezin weg.
     
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Oh, helemaal alleen doe ik 1 keer per jaar een weekend. Eind november ben ik naar Limburg geweest. Alleen uit eten vind ik ook heerlijk relaxed, een hoop mensen begrijpen dat ook niet.
     
  10. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Alleen????? Dan is het huis afgebrand als ik thuis kom. :o:

    Nee even zonder dollen, dat zouden mijn partner en kinderen echt niet trekken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.256
    2.165
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier hetzelfde , ook met man doe ik het niet. Maar nu moet ik in juni 3 nachten weg voor werk. Ik vind het zooo spannend. Maar ik moet het doen want een maand later heeft dochter kamp. Liefst deed ik het allebei niet ...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nee, wel eens over nagedacht toen het nog echte tropenjaren waren, maar nu ben ik toch gewoon het liefste thuis bij mijn familie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    2/3 keer per jaar moet ik voor m’n werk een nachtje naar een hotel. Bijvoorbeeld als ik in Maastricht moet zijn (woon in NH) of gehoren heb in Den Bosch 2 dagen. Dan ga ik niet heen en weer rijden. Ik geniet echt van die dagen zonder mijn gezin. Ten eerste omdat ik dan weer eens een nachtje door kan slapen (mijn zoontje wordt nog minimaal 1x wakker per nacht) en ten tweede om even alleen maar aan mezelf te denken en te doen ‘s avonds wat ík wil en ík leuk vind.

    Daarnaast gaan mijn man en ik eens per maand naar de film/uit eten/bios met z’n tweeën of een weekendje weg samen.
    Dan past mijn moeder op of mijn zusje of slapen ze daar of hier thuis bij ons.
    Ook hebben we een meisje dat op kan passen en daar heel goed in is. De kinderen zijn dol op haar.

    Ik vind het gewoon hartstikke fijn om even met mijn man alleen te zijn een avondje, dag of weekendje.
    Tuurlijk blijf je altijd papa en mama maar we worden dan niet ‘gestoord’, kunnen uitslapen zolang we willen, eten waar wij willen (sushi of heel pittig Indiaas bijvoorbeeld, daar houden de kinderen niet zo van) en hebben we echt even tijd voor elkaar.

    Mijn zusje is heel anders. Die gaat eens per jaar 1 nachtje weg samen met haar man en de rest nemen ze altijd de kinderen mee. Ik bied weleens aan dat zij samen weg kunnen en haar 3 kinderen bij ons mogen blijven, maar dat wil ze niet.
    Ze vindt het gewoon leuker mét.

    Prima toch? Respecteren we van elkaar.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  14. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Jazeker. Meestal met een vriendin, maar ook wel een paar keer alleen (congressen) of met familie. Man en kind blijven dan thuis.

    Ik vind het heel belangrijk, ik zou het echt niet volhouden om altijd alleen maar met mijn gezin te zijn. Ik hou van ze, maar ik heb ook andere interesses en ben ook nog een individu die zich met anderen wil omringen ;)
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen de kinderen jonger waren gingen we ieder jaar wel een weekend met zijn tweeën weg maar de jongste logeert niet graag en daarom is de laatste keer 3 jaar geleden en echt missen doe ik het ook niet.
    We proberen iedere maand samen een avondje weg te gaan en dat vind ik voldoende. Ik heb ook niet het gevoel dat ik weg moet om op te laden. Ik krijg alleen maar stress van al het regelen ;)
    Straks met Pinksteren ga ik een lang weekend met mijn oudste dochter naar Denemarken ivm de handbal en daar kijk ik wel naar uit.
     
  16. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Ik ben eens met mijn zus drie nachten weggeweest en een keer een nachtje met mijn man naar een spa. Hartstikke leuk gehad. Maar meestal gaan we toch met het gezin weekendje weg. De kinderen slapen wel geregeld bij opa en oma, dan hebben we wel even lekker wat tijd samen. Maar gewoon doen waar jullie zelf zin in hebben :)
     
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Zo heel af en toe alleen met mijn man een paar dagen weg. Vind ik echt heerlijk, gewoon even een paar dagen alleen hij en ik. Zou ook nog wel graag een paar dagen echt alleen er tussenuit willen.
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Nee nooit een heel weekend. Ik ga wel regelmatig alleen naar de sauna.

    Oh alleen is ook met vriendinnen en/of partner? Ja dan regelmatig.

    Maar echt alleen alleen als in je uppie nee. Wel eens zin in. Zou wel naar zo’n yoga retreat willen.
     
  19. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Nee. Ik ga wel eens een dagje eropuit ergens heen, maar nooit een weekend of midweek zonder man en kind. Het enige wat ik doe zonder hen is ongeveer een keer per jaar een conferentie bijwonen voor mijn werk. Dat is niet om te ontspannen.
     
  20. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Alleen alleen voor mijn werk, maar met vriendinnen en man regelmatig. Heb verschillende vriendinnengroepen, dus allemaal ene keer per jaar een lang weekend weg. Vind het heerlijk, even aan niemand moeten denken. Ook mijn man heeft zijn vriendenweekenden, zouden we niet willen missen

    Verder veel gezamenlijke weekenden en vakanties, dus de kids komen niets te kort. Verwend worden door opa en oma 1 a 2 keer per jaar vinden ze ook niet erg :)
     

Deel Deze Pagina