-wie zijn kleintje is bij een osteo geweest? -hoeveel behandelingen gehad? -na hoeveel behandelingen was er resultaat? -kreeg je tips mee voor thuis? -lag je kindje in een rompertje of gewone kleertjes? -zijn er ook bij wie het niks heeft geholpen? -voor welke klachten was je daar? liefs nickyz
-wie zijn kleintje is bij een osteo geweest? Die van ons -hoeveel behandelingen gehad? Hij krijgt aanstaande maandag de 3de, de laatste in zijn geval -na hoeveel behandelingen was er resultaat? Gelijk na de eerste -kreeg je tips mee voor thuis? Ja, genoeg! -lag je kindje in een rompertje of gewone kleertjes? Alleen zijn broek moet uit -zijn er ook bij wie het niks heeft geholpen? Bij ons heeft het super geholpen -voor welke klachten was je daar? Vooral voor krampjes. De osteopate ontdekte ook dat zijn schouders erg vast zaten en dat hij zijn hoofd teveel kantelde. Ook had hij wat last van zijn maag en overstrekte hij zich heel erg en vaak. Ons mannetje huilde veel op een dag. Vaak om krampjes, maar ook om voor ons onbekende reden. Hij wilde overdag niet in zijn bedje slapen en ook 's nachts was hij erg onrustig. De eerste behandeling was 's morgens. In de late middag werd hij iets onrustiger dan hij al was, maar dat had de osteopate ook gezegd dat dat kon gebeuren. De dag erna hadden we een kind wat al een stuk vrolijker en beter in zijn vel zat. Na de tweede keer helemaal. Ook slaapt hij overdag nu in zijn bedje, en slaapt de nacht door. Tuurlijk is ons mannetje ouder geworden, waardoor de krampjes minder werden en daarmee ook de onrust. Maar naar mijn mening heeft de osteopaat daar ook in mee geholpen. Ik zou het iedereen aanraden!
-wie zijn kleintje is bij een osteo geweest? Wij ook. -hoeveel behandelingen gehad? Wij zijn 4x geweest. -na hoeveel behandelingen was er resultaat? Na de eerste keer merkten we al verschil. -kreeg je tips mee voor thuis? Ja. Sowieso een fijne man die me veel raad kon geven en gerust kon stellen. -lag je kindje in een rompertje of gewone kleertjes? Romper en luier konden bij ons aan blijven. -voor welke klachten was je daar? Overstrekken en spugen doordat zijn stoelgang niet op gang kwam en een lichte voorkeurshouding. Ons mannetje zat gewoon echt niet lekker in zijn vel.
hmmm als ik de vragen zelf invul krijg ik andere antwoorden bij ons blijven de kleertjes aan (behandel plekken zijn nekje,bekken). heb geen advies voor thuis gekregen(zelfs naar gevraagd) merk weinig verschil (hij is nu 2 keer geweest) heb er gewoonweg geen goed gevoel bij.
-wie zijn kleintje is bij een osteo geweest? Met onze jongste zijn we vanaf 5 weken naar de osteopaat gegaan. -hoeveel behandelingen gehad? 5 behandelingen -na hoeveel behandelingen was er resultaat? We merkten iets verschil na de 1e keer, maar na 4 keer hadden we een ander kind. -kreeg je tips mee voor thuis? Ja, elke keer kreeg ik een lijstje met oefeningen mee voor thuis. -lag je kindje in een rompertje of gewone kleertjes? Hier bleven het rompertje en de sokjes aan. -voor welke klachten was je daar? Onze zoon was erg onrustig, veel overstrekken, veel darmkrampen, slecht slapen, veel huilen... kortom, hij zat niet lekker in zijn vel.
-wie zijn kleintje is bij een osteo geweest? Wij ook -hoeveel behandelingen gehad? Komende maandag de 4e en volgens mij laatste behandeling -na hoeveel behandelingen was er resultaat? Na 2 behandelingen al -kreeg je tips mee voor thuis? Ja genoeg goede tips meegekregen -lag je kindje in een rompertje of gewone kleertjes? De 1e keer in romper vanwege algemene check en later kleertjes -zijn er ook bij wie het niks heeft geholpen? Hier heeft het echt super geholpen!!! -voor welke klachten was je daar? Voorkeurshouding en niet op buik willen liggen. Kyra bleek uiteindelijk een spanning op 1 van haar onderste schedelnaden te hebben. Dit is nu verholpen, geen voorkeurshouding meer en buikligging gaat super: ze tijgert nu zelfs
Als je niet tevreden bent, moet je dit bespreekbaar maken met je osteopaat. Misschien ziet hij iets over het hoofd. soms duurt het ook langer wil je wat merken, ligt aan de klachten die er zijn.
Inderdaad. Of je hebt de pech gehad dat je iemand getroffen hebt, die zijn vak niet goed verstaat. Edit: of weinig tot geen ervaring heeft met osteopathie bij baby's.
Wij gaan a.s. vrijdag voor het eerst, dus ben benieuwd! Tessa huilt overdag heel veel en vaak is het geen huilen meer maar krijsen! Zijn al over op Omneo sinds vorige week en er is wel iets verbetering, maar nog lang niet zoals het 'hoort'. Overstrekken is hier ook, slapen overdag in dutjes 's NAchts gaan daarentegen juist wel goed?
-wie zijn kleintje is bij een osteo geweest? Die van ons dus ook Vanwege voorkeurshouding, vreselijk slecht slapen, veel huilen en veel terugspugen/steeds kleine beetjes drinken (elke 20-30 minuten) -hoeveel behandelingen gehad? 4 behandelingen -na hoeveel behandelingen was er resultaat? na eerste behandeling direct spugen over en normaal drinkpatroon. Twee dagen later ging ze ineens 2,5-3 uur achter elkaar slapen. Dat laatste zagen we na elke behandeling, waarna de klachten elke keer wat minder werden. -kreeg je tips mee voor thuis? Nee, behalve de gewone tips bij voorkeurshouding die we ook van CB hadden meegekregen. -lag je kindje in een rompertje of gewone kleertjes? Gewoon in de kleertjes. Als buikje behandeld werd, ging haar broekje wel even uit en rompertje los.
Maar goed, ik vond zelf dat die osteopaat vooral erg veel inging op mijn opmerkingen en daarop voortborduurde. Zo vroeg hij of T. wel eens last heeft van zijn oortjes, omdat er wat oorsmeer in zat. Nou, niet echt, maar hij heeft wel altijd prut in zijn oren ja. Ja, dat kon hij ook voelen in zijn nek. En hoe vaak heeft T. ontlasting? Bijna elke dag. Oh dus niet elke dag, nee hij voelde wel aan zijn nek dat hij soms moeite had met zijn ontlasting. Het enige wat hij zei, wat ik wel vrij zinnig vond, was dat T. erg open staat voor indrukken en daardoor heel druk kan zijn. Dat is idd zo. Toen kwam dus het stopcontactenverhaal en daar ben ik een beetje afgehaakt. Ik heb wel zijn bedje verplaatst (baat het niet dan schaadt het vast ook niet), en na 2 nachten begon hij idd beter te slapen, maar toen zag ik ineens ook twee nieuw doorgekomen kiezen. Ik heb nog wel een nieuwe afspraak staan, maar ik weet niet of ik daar nog naar toe ga. Dit was ook meer iets dat me was aangevoerd door allerlei mensen die zeiden dat het abnormaal was hoe vreselijk T. kan krijsen. Die osteopaat had ook niet echt het idee dat er erg veel met hem aan de hand was, dus ik verwacht hier ook zeker geen wonderen van.
Als je geen goed gevoel hebt bij de osteopaat of tevreden bent kun je het eventueel bespreekbaar maken. Als deze persoon zijn vak niet verstaat m.b.t. behandelen van baby's kun je een andere osteopaat raadplegen. Ik ben zelf niet bij een osteopaat geweest maar bij een chiropractor die ook speciaal gericht is op baby's. Beide kinderen van mij zijn daar geweest met goede resultaten. Zij hadden beide een voorkeurshouding en drinken aan 1 borst was een probleem. Na 3 à 4 behandelingen totaal andere kinderen.