Voor de meiden die een kindje hebben met KMA en hebben geelimineerd en geprovoceerd... Wij zijn nu dus in de eliminatiefase en Thirza knapt echt zienderogen op. Met een tijdje dus provoceren, maar ik zie daar echt heel erg tegen op (ben zooo blij dat ze nu wat opknapt, en dan gaan we straks weer terug naar af ). Dus ik wilde even weten hoe dat bij jullie ging, en hoe snel de klachten weer weg waren als je na provocatie weer stopte met de koemelk enzo? Kan ik me even mentaal voorbereiden, voordat we aan het hele provocatieproces beginnen straks...
Ik heb toevallig dezelfde vraag gesteld vandaag! Ben vandaag begonnen met provocatie; 10 ml standaard voeding. Geen reactie. Maar morgen moet ik alle flessen 1/3 standaard voeding en 2/3 pepti gaan doen. En dat vind ik wel spannend.. Dus had hier gevraagd wanneer je klachten weer terug kunt verwachten. Hoop dat er iemand op gaat reageren.
Wij moesten gelijk een "normale" fles voeding geven, en dat hebben we geweten, krijsen, brullen, diaree. Overleg gehad met de ha en die zei wacht deze dag af. oke gedaan, maar jeetje die dag was heftig! Volgende dag direct weer gebeld en hij zei, direct stoppen met de "gewone"voeding en weer terug naar de friso intenstief, duurde een halve dag maar toen kwam de rust weer terug gelukkig
Tess moest beginnen met 2 schepjes gewone voeding door de pepti en reageerde daar meteen op met (ernstige) benauwdheid. In overleg met KA is toen meteen besloten om niet verder te gaan met provoceren.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Moet over 2 weken provoceren, maar zie dat niet zitten. Met uitzondering van zijn eczeem waren alle klachten al binnen een paar dagen zo goed als weg. Vorige week hadden we hem probiotica gegeven voor zijn darmflora. Ineens kwamen de klachten terug, waarvan sommige heviger dan eerst en was hij super onrustig. Steeds draaien met zijn hoofd, om het 1,5 uur huilend wakker en zelfs weer nachtvoeding (wat hij al met 5 weken niet meer had). Gestopt met de probiotica te geven en na 2 dagen waren alle klachten weer weg en sliep hij weer gewoon. Blijkt er in de probiotica sporen van soja en melk te zitten. Gezien zijn reactie hierop, maak ik mij wel zorgen over de reactie straks :x Cb heeft wel gezegd direct te stoppen zodra er klachten terug komen.
Ik verwacht dus ook wel direct weer klachten, maar was dus ook even benieuwd hoe lang het duurde voor ze daarna weer weg waren?