Gaan stoppen met de pil in mei, wie nog meer? Of wanneer jullie?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door holidays, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Ik ben hier nieuw.

Vroeg mij af wie er nog meer willen gaan stoppen met de pil, de komende tijd?
    Ik maak nog even mn pilstrip af en dan wil ik gaan stoppen.

Maar vraag me ook af, willen jullie dan z.s.m. zwanger worden?
    Of eerst ontpillen?
    Of geen haast en zien wel wanneer er wat gebeurd?

Ik heb niet de haast namelijk om dan z.s.m zwanger te worden maar mocht het gebeuren is het helemaaal welkom bij ons.
    Ook gaan we dus niet meteen de ovulatie testen doen of vollop 'klussen', gewoon lekker vrijblijvend en zien what happens.

En wordt het jullie eerste kindje of?

Ik hoop van jullie te horen!

Grtzz

2. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat er binnenkort iemand mee kan doen hier :)

3. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Mss kun je dit beter in een ander topic plaatsen. Zwanger worden clubs. Heb je meer kans op reacties. Mss kan de beheerder dit voor je plaatsen.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwanger worden clubs.

5. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok ok thanks!

6. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik slik op 30 mei mijn laatste pil. Ben nu halverwege mijn strip. Hierna nog 1 strip en dan stop ik ermee.

Mijn kinderwens is wel heel sterk (al een hele tijd). Dus ik wil wel meteen proberen zo snel mogelijk zwanger te worden. Ik ga niet meteen met ovulatietesten oid aan de gang. Voor ik met de pil startte (11 jaar geleden) voelde ik mijn eisprong altijd (1 van de redenen dat ik destijds met de pil begonnen ben). Dus ik heb de hoop dat ik dat weer ga voelen en zodoende weet wanneer mijn vruchtbare periode is.

Het is voor ons het eerste kindje.

Ik merk wel, dat sinds we besloten hebben met de pil te stoppen, ik er heel erg (dagelijks) mee bezig ben. Ik kan niet wachten.

Vanaf 1 mei ga ik vast beginnen met zwangerschapsvitamines. Mocht ik het geluk hebben snel zwanger te zijn, heb ik in ieder geval al een maandje vitamines binnen.

7. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Amelien,

Vind je het ook zo spannend, alleen al om te stoppen met de pil? Ik wel.

En vertel jij mensen om je heen van jullie plannen of? Ik heb het nog niemand verteld en moet nog 1 pil! hihi. Ik wou mn strip even afmaken, heb ook even getwijfeld, heb nog 1 strip liggen maar daar doe ik niks meer mee hihi.

Ben je al 11 jaar aan de pil? Ik ongeveer 10 jaar! maar weet niet meer zo heel goed hoe mijn cyclus was, dus ben heeeel benieuwd hoe mn lichaam erop gaat reageren, eerst nog even die nep onge van de pil en dan maar afwachten hoe het gaat lopen heb echt geen idee.

Ook voor ons het eerste kindje ;) maar wij hebben dan niet echt de haast zeg maar maar komt het, komt het en dan is het goed. Ook al heb ik de haast niet ook ik lees nu veel meer e.d. om me voor te bereiden denk ik omdat het toch kan gaan gebeuren.

Maar de voorbereidingen, lezen enzo, het ernaar toe leven vind ik ook al leuk!

Hebben jullie het al verteld van jullie plannen aan mensen om je heen of? Wij nog aan helemaal niemand, daaarom zijn die forums zo fijn :D haha.

Oja die vitamines daar twijfel ik zo aan, moet ik er nu al mee beginnen als ik gestopt ben? Mar omdat ik geen haast heb en zoiets heb van misschien duurt t wel een half jaar of jaar denk ik dan slik ik al die onzin al in terwijl nog helemaal niet nodig. haha en dan moet ik er stiekem om! hahaha ik denk er nog wel even over.

We houden elkaar vast op de hoogte en er sluiten misschien wel meer mensen aan hier!

groetjes voor nu en genietse ook al met het er naar toe leven :D Oh en waarom nog die laatste strip als jullie het graag willen? hihi.

8. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Holidays: Manlief heeft nog even tijd nodig om aan het idee te wennen. We hebben afgesproken dat ik per 1 juni (nouja 31 mei dus) met de pil stop. Dus daar houd ik me dan maar aan. Manlief ziet allerlei beren op de weg, dus vind het moeilijk om die keuze te maken.

Ik kan heel slecht mijn mond dichthouden. Dus ik heb 3 vriendinnen van de plannen verteld.

Algemene advies wat betreft die vitamines is volgens mij mee starten als je stopt met de pil. Ik zou in ieder geval dan starten met foliumzuur. Omdat dat gewoon voor de gezondheid van je kindje is. Is niet duur, en dan kun je als je zwanger bent nog over gaan op een complete zwangerschapsvitamine (als je dat wil, hoeft natuurlijk niet).

Ik gebruik nu sowieso ook al een multivitamine, dus die wissel ik per 1 mei gewoon in voor een zwangerschapsvitamine.

Zou inderdaad leuk zijn als er meer meiden mee komen kletsen hier :D

9. holidays

holidays Actief lid

22 apr 2013
    475
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh ok, snap het als hij dat fijner vind er even rustig aan te wennen dan is dat denk ook wel het beste. Overhaasten is vaak niet goed.

Haha ik heb er alleen moeite mee bij mn beste vriendin, zij denkt dat ik over een jaar of anderhalf a 2 voor kids ga en dat hou ik nu even zo hahaha maar soms denk ik.. voel me een beetje lullig er om dat ik t niet eerlijk zeg.
    Maar voor mezelf wel fijn, stel dat ik t zeg en het lukt 3 jaar niet ofzo tjaa kweeni.. Wie weet zeg ik t nog wel is of anders als ik zwanger ben misschien. Ik zie het wel.

Op dit moment hou k t nog wel even vol. Morgen ochtend laatste pil, echt zoo gek! Jij nog even de tijd, maar dat komt ook weer snel genoeg, alhoewel als je het heeel graag wilt lijkt het langer te duren..
    Maar gewoon lekker ernaartoe leven is ook leuk, moet je daar gewoon van genieten hihi en veel lezen is ook leuk, doe ik ook. :D

Ja van die foliumzuur had ik ook gelezen maja hoe nodig is het vraag ik me dan af, zo ook met vitaminepillen, het is natuurlijk niet zoals natuurlijke vitamines uit groentes enzo meer een namaak en vraag me dan altijd af of het zo goed is.. of dat het lekker verkoopt.

Njaa ik denk er rustig over na hihi, ga er niet vanuit deze maand al zwanger te zijn dus komt vast goed.

Nou tot spreeks ;)

Deel Deze Pagina