Je zegt dat je in de kinderopvang gelunk moest stoppen ivm cmv?? Help me even cmv? Ik werk gewoon fulltime in de kdv tot 6weken van te voren denk dat 4 niet realistisch is in mijn beroep. Plak wel al mn vakantie achter mijn verlof aan dus zou dan van eind juni tot eind nov vrij zijn.. het liefst wil ik pas januari weer beginnen maar denk ivm nieuw huis dat t financieel niet gaat om dan onbetaald verlof op te nemen.. helaas.. @Sasja88 niet leuk meis.. hopelijk gaan de onderzoeken snel resultaat geven en kan je door
Cmv is een virus dat veel jonge kinderen dragen zonder er ziek van te zijn, ook volwassenen worden er niet ziek van maar als een zwangere vrouw dit krijgt heeft dat 10% van de tijd wel gevolgen voor het ongeboren kindje, dus heel goed opletten met speeksel, urine, stoelgang, braaksel... nog harder letten op handen wassen dus! En ik zou even een bloedtest laten doen om te checken of je immuum vent
Precies wat @Doornroosje94 zegt. Opletten met alle lichaamsvloeistoffen van kindjes. Maar hopelijk omdat je al zoveel contact hebt gehad ben je immuun. Dit geldt ook voor iedereen die al een kindje heeft. Ik vind het wel wat overdreven van België om dan te stoppen.... als je zelf nog een kindje hebt en die gaan naar de kinderopvang heb je hetzelfde lijkt me en meer kans op transmissie want je geeft je kind neem ik aan toch nog kusjes etc. Maar goed wel fijn voor jou doornroosje! Ik werk hier in t ziekenhuis en zie ook vaker patiënten met CMV.... nog geen immuniteit hier maar ja ik draag gewoon handschoenen en let op mn hygiëne. Denk dat mn zoontje een groter risico vormt. En @River87 de ernst van de CMV op het kindje is gerelateerd aan de periode dat je t oploopt. Eerste helft van de zwangerschap is het vaak ernstiger. Maar zo super besmettelijk is CNV niet dus zou me niet teveel zorgen maken.
Mijn nicht is kleuterleidster en moest werken tot 32w (wel immuum) dus ik snap de logica ook niet heel goed waarom kinderverzorgsters wel thuis moeten blijven maar ja haha
Heb echt nog nooit gehoord van cmv? Maar tot vorige week wist ik ook niet dat de kinderboerderij gevaarlijk kon zijn voor zwangeren,, Denk dat ik in quarantaine ga zitten hihi
Tjah zoveel is schadelijk he..... Ik kan me herinneren dat bij de 2e miskraam die ik nu had mn zoontje ook allemaal rare blaasjes op de tong had en ik had er ook 2.... achteraf denk ik ook dat dat het misschien veroorzaakt heeft maar ja weet het niet. De kans dat je een infectie oploopt in de zwangerschap is heel klein maar ja je zou het net moeten krijgen he. Ja En dieren zij allemaal bronnen van mogelijke ziektekiemen dus zou sowieso als zwangere geen onbekende dieren aaien. En je kind ontsmetten als hij dat wel gedaan heeft
Correct. En zeker deze tijd van het jaar. Met alle bevallingen. Tijdens de bevalling kan er Q-koorts vrij komen. Dus als je zwanger bent word het afgeraden om bij drachtige geiten en schapen in de buurt te komen of lammetjes te aaien.
Brrr ik wist alleen dat je geen kattenbak moest verschonen! Ik moet volgende week dinsdag de 1e follikelmeting, daarna kijken we wanneer ik weer een meting moet.. Morgen bloedprikken en als deze cyclus voorbij is en de uitslagen binnen dan krijg ik een eindgesprek. Dus ben heel benieuwd.
@rissie10 ik wist van alles af maar niet dat t cmv heette.. Maar wel erg dat je dan gelijk met verlof moet.. ze zien me aankomen op mn werk moet er zelf ook niet aan denken zolang 'niks' doen
Hier krijgen mannen er maar 2 dus dan is 10 dagen een stuk beter. Ik weet wel dat ze er mee bezig zijn maar dan word het nog maar 5 dagen. Hier wordt het dus weer extra vakantiedagen opnemen
He ladies, Ben een weekje afwezig geweest en jullie hebben heel wat aangekletst! Hoop het vanavond even bij te lezen! Voelde mij deze ronde heel rustig eronder en wilde die rust even bewaren door niet te veel ook hier aanwezig te zijn! Zit weer op t wachtbankje met 6dpo pff!
Ik heb een beetje hetzelfde..... Toevallig nu paar dagen achter elkaar online, maar probeer zo min mogelijk online te zijn.... Merk gewoon dat ik er anders zoveel mee bezig ben... Ik vandaag 5 dpo en een mooie stijging nog steeds in mijn temp
Ik zit ook voor de eerste keer niet in een NOD clubje, merk tot nu toe wel wat meer rust in mn hoofd maar op 5DPO is het niet zo gek om nog rustig te zijn, vandaag wel enorm last van misselijk en maagzuur maar dat zegt ook nog niets want dat heb ik elke maand bij de minste hormonale verandering haha nog een weekje en we weten of een 2018 baby er nog inzit
Zo spannend...... we lopen gelijk Hopelijk nog een 2018 baby voor ons Hier nog nergens last van... maagzuur heb ik altijd, dus is bij mij geen symptoom hhaha Wanneer ga jij testen?
Ik ga maandag testen, verwacht nl dinsdag al mijn maandstonden en wil eerst even een negatieve test als waarschuwing, wanneer test jij?