Gaan voor 1e 2e 3e kindje najaar 2017 deel 2!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door rissie10, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Succes elletje!
     
    Elletje vindt dit leuk.
  2. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Succes vandaag!
     
    Elletje vindt dit leuk.
  3. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    15:00
     
  4. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Succes @Elletje

    @Doornroosje94 jeetje duim
    Voor je dat natuurlijk kan bevallen. Een trauma ervan is niet fijn! Heb je er wle eens met iemand over gesproken. Die je kan begeleiden daarin.
     
  5. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ok, nou hier weer terug uit ziekenhuis.
    Semen uitslag was weer totaal anders. Eerste was 8,5 miljoen, tweede 0.5 miljoen en nu zelfs 18 miljoen goede cellen. Conclusie het fluctueert gewoon extreem.
    Nu gaan ze bij mij progesterononderzoek herhalen. En volgende cyclus gaan we HSG onderzoek doen. Volgende cyclus pas omdat ze vandaag een eiblaasje heeft gezien van 16mm dus ze wil het risico niet lopen een eventuele zwangerschap in de weg te gaan zitten. We hebben op doktersrecept advies gekregen ivm eisprong om morgen en donderdag seks te hebben. (Ze schreef nog net geen recept uit) dan volgende week woensdag of donderdag bloed prikken. En vrijdag belafspraak.
    En zodra ik ongesteld wordt bellen om afspraak in te plannen voor hsg.
     
    Meisje89 vindt dit leuk.
  6. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    @Elletje wow ineens mega zaad dan? Ik hoor vaak dat je na een hsg extra vruchtbaar bent, ik ga duimen(eerst voor deze cyclus natuurlijk!) veel plezier morgen dan haha

    @rissie10 nee, maar alle dingen waar ik zo slecht op terugkijk (vastgebonden worden, meteen gescheiden worden, eerste badje missen etc) zijn goed doorgesproken nu met het ziekenhuis dus ook als het een spoedkeizersnede wordt ben ik beter voorbereid deze keer, ook een geboorteplan opgemaakt dus ik hoop dat er sowieso geen dingen gebeuren waar ik het achteraf moeilijk mee ga blijven hebben
     
  7. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Jah resultaten zijn bizar afwijkend. Gyneacoloog kon er ook niks anders van maken dan fluctuerende kwaliteit.
     
  8. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    @Elletje wow ineens mega zaad dan? Ik hoor vaak dat je na een hsg extra vruchtbaar bent, ik ga duimen(eerst voor deze cyclus natuurlijk!) veel plezier morgen dan haha

    @rissie10 nee, maar alle dingen waar ik zo slecht op terugkijk (vastgebonden worden, meteen gescheiden worden, eerste badje missen etc) zijn goed doorgesproken nu met het ziekenhuis dus ook als het een spoedkeizersnede wordt ben ik beter voorbereid deze keer, ook een geboorteplan opgemaakt dus ik hoop dat er sowieso geen dingen gebeuren waar ik het achteraf moeilijk mee ga blijven hebben
     
  9. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Oo WoW wat een verschil zeg!!
    Wat is een hsg onderzoek?


    @Doornroosje94 vastgebonden ?? Waat waarom??? En de rest is ok allemaal niet zo leuk.
     
  10. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    @Doornroosje94 Ik hoop dat je bevalling goed gaat verlopen zonder teveel gedoe. Veel sterkte in ieder geval :thumup: je kunt het!

    @Elletje nou daar wordt je ook niet blij van als er ineens wel veel zaad is. Waarom lukt het dan niet zou je denken.. :confused: ik duim dat het snel lukt na de hsg
     
  11. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ik herken mezelf in je verhaal. 1e ook met 10 cm en na een vacuüm nog een spoed ks gehad. Zoontje meteen weg, lig je daar alleen op de recovery, kom je na 1,5u boven is hij al aangekleed etc. Dat "buikmoment" wat bij een normale bevalling is heb je niet.
    Bij de 2e wilde ik hoe dan ook normaal bevallen. Dus alles doorgesproken met gyn, die was het er ook mee eens. Toen de baby er met 40 weken nog niet was begon ze over plannen ks. Denk neeee! Dat wil ik niet. Week later toch de ks ingepland op het aller laatste moment met 41+4, zodat ik de kans kreeg normaal te bevallen. Uiteindelijk is hij met 40+5 geboren, wederom een spoedks. Maar wel een heel ander gevoel erbij! Ik had weer 10cm, zonder gebroken vliezen, hij wilde maar niet indelen. Toen heb ik de keus gemaakt toch voor de ks met gepaste spoed te gaan aangezien de kans groot was dat het anders weer met spoed zou moeten als bijv een handje of de navelstreng eerst zou gaan komen.
    Ik heb hem geboren zien worden, hij is even naar de kinderarts geweest maar daarna bij mij terug gekomen en niet meer weg geweest. Zo'n andere ervaring!

    Maar goed alles doorspreken met de gyn en laten openen in je dossier dat andere dat ook kunnen lezen. Dat heeft bij mij ook geholpen.
     
  12. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Wat een verschillen. Succes komende dagen!
     
  13. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    @Eerstewondertje dat geeft moed! Dat ik er toch met een ander gevoel uit kan komen door mijn uitgebreid geplan haha

    @rissie10 met een ks wordt je nadat je verdoofd bent met je armen wijd vastgebonden op ijszakken, pas daarna mocht mijn partner binnen, dat was voor mij zo’n horror moment om zo ten midden van het geroezemoes van verpleegsters en dokters zo kwetsbaar te liggen helemaal alleen, naakt en vastgebonden... deze keer dus afgesproken dat ze de gespen pas mogen vastdoen als mijn partner naast mij staat

    Gisterenavond voor het eerst echt oefenweeen gehad, met zl noooit gehad, en meteen een goeie regelmaat erin maar helaas zwakte het na een douche alweer af haha, kom op kleintje even doorzetten nu haha
     
    Meisje89 vindt dit leuk.
  14. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Ja goed doornemen voor af is denk ik al het halve werk.
    3e zal ook met een ks gaan komen, maar dan gepland. Is toch weer anders. Maar ik weet wel dat ik dat hetzelfde aan ga pakken als bij de 2e ;) al heb ik nu geen keuze meer om op natuurlijke wijze te bevallen, daar baal ik nog wel altijd van maar is niets aan te doen.
    Volgens de gyn is mijn lijf uitermate geschikt om te ontsluiten (gaat vrij snel) maar voor uitdrijven niet, niet de goede vorm vermoeden ze.
     
  15. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    BIj een hsg gaan ze kijken of je eileiders open zijn. Dan brengen ze röntgencontrastvloeistof via de bmm en kunnen ze met een röntgenautomaat zien hoe alles eruit zit van binnen. Maar die vloeistof is op basis van maanzaadolie/papaverolie en dat schijnt ervoor te zorgen dat vrouwen gedurende 6 maanden net iets vruchtbaarder zijn. En dat is met name de reden waarom ze dit onderzoek wil doen. Hopend dat dit ons net dat duwtje geeft dat we nog nodig hebben om zwanger te worden.
     
    rissie10 en Meisje89 vinden dit leuk.
  16. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Vandaag krijg ik de pelvimetrie, hopelijk krijg ik te horen dat ik een gigaaaantisch bekken heb haha, met een beetje geluk heeft die rot bekkeninstabiliteit de boel ook zo week gemaakt dat je er ondertussen een olifant door kan jagen hahaha
    Als er vandaag geen extreem smal bekken wordt gezien krijg ik eindelijk mijn officiële go voor een natuurlijke bevalling
     
    caatje87 en Meisje89 vinden dit leuk.
  17. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    enorme verschillen. Gyn kon ook alleen maar zeggen dat het semen van flucturerende kwaliteit was. Bewegelijkheid was nu ook opeens heel goed met 40%.
    Dat is het dus inderdaad. Het is heel dubbel. Enerzijds een opluchting, anderzijds maar waarom lukt het dan niet. Waarom zien we dan al 2 jaar onze kinderwens niet in vervulling gaan.
     
  18. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    @Elletje hopelijk helpt die extra beweeglijkheid en hoeveelheid goeie zaadcellen jullie nu dan! En kan je niet gewoon zo die papaverolie nemen? Dat helpt misschien ook al? Zou mooi zijn!

    @Doornroosje94 hopelijk goed nieuws straks en gewoon natuurlijk bevallen!
     
  19. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    nee het schijnt echt van binnen van alles te helpen. Zit wel een trucje achter geloof ik. Had inderdaad al zitten zoeken.
     
  20. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Idd. Vind het heel sneu voor jullie. :(
     

Deel Deze Pagina