Gaan voor 1e 2e 3e kindje najaar 2017 deel 2!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door rissie10, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Net besteld. Als het niet baat dan schaadt het niet.
     
    rissie10 vindt dit leuk.
  2. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Nee drrm. Is het proberen waard. Zelf alleen rond ei gebruikt . En vaak 2 keer van 1 tubetje. Anders is het zo glibberig hihi
     
  3. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Zo terug van weg geweest :eek: nieuwe telefoon wist me log in niet meer enzo.. en gewoon druk druk en kwam er net achter dat een wachtwoord opnieuw aanvragen best simpel is haha.
    Ik dacht ik kom eens lezen hier zie dat er een paar nieuwe mama s bij zijn! Gefeliciteerd en nog onderweg! Spannend.
    En ook voor sommige nog niet :'( heftig zeg
    Ik had even kort terug gelezen dat jullie nu even voor een pauze gaan, wat goed en knap zeker met zo een wens!

    ML heeft t hier al weleens over een 2de.. alleen hebben wij t erg heftig gehad en beide nog bezig met verwerken en ook samen door een pittige tijd heen gegaan wat er ook weleens voor heeft gezorgd dat ik dacht ik kan beter alleen door.. maar ja met een kindje doe je dat niet zomaar.. t gaat nu wat beter met ons samen er is meer rust ook en dat scheelt.
    Wel heeft mijn man het advies van h.a. naar een psycholoog te gaan dus dat lijkt me goed. Ik denk er zelf ook vaak aan heb er een aantal jaar terug ook gelopen.
    1x hadden we dus zo ruzie dat ok dacht nou het is voorbij.. en besefte dat een 2de kindje dan ook wel nooit zou gebeuren er merkte dat ik dat toch wel heel heftig vondt.. maar tegelijkertijd heb ik ook steeds meer mn zelf weer terug onze kleine man wordt grotere alles loopt wat makkelijker waarom zou ik er weer aan beginnen.. en ben gewoon vooral ook heel bang.. dat we weer die verschrikkelijk heftige beginperiode gaan krijgen en denk dat ik dat niet nog een keer trek..
    En dan zie ik weer foto s van toen ons moppie kleiner was en denk ahhh.. dus lekker dubbel allemaal.. en daarnaast ben ik ook al 32 en als ik nu 27 was dan had ik gerust nog 4 a 5 jaar gewacht maar voel nu ergens toch ook een druk kwa leeftijd alsof ik eerdaags maar wel die knoop moet doorhakken ofzo
     
  4. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Heftig @River87
    Blij te horen dat alles weer langzaam in rustiger vaarwater terecht komt.
    Misschien eerst even wachten met het besluit tot je man fijne vorderingen maakt bij de psycholoog? Dat jullie helemaal stabiel zijn en dat wat er ook gaat komen jullie dat samen goed op kunnen vangen.



    Hoe gaat het met de rest??
     
    Meisje89 en River87 vinden dit leuk.
  5. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Moeilijke keuze @River87! Ik kan nu zeggen hoe het loopt met twee kindjes en hier vond ik persoonlijk van 0 naar 1 veel heftiger dan van 1 naar 2, maaar bij ons zit er wel 3,8j tussen, de oudste gaat naar school, we hadden de babytijd helemaal verwerkt(die was met de oudste ook best wel heftig) en nu hebben we eigenlijk een zalig tevreden baby (de meeste dagen dan toch haha) ik had het denk ik niet kunnen handelen als er maar 1,5j tussen had gezeten, ben ook wel blij dat ik zo lang heb kunnen genieten van alleen de oudste.

    Hier loopt alles dus goed eigenlijk, L. is een flinke grote broer en V. een heerlijk mannetje, hij is nu 10 weken oud en ik wil een pauzeknop :cry: alles gaat zo snel voorbij! Bij L. kon het allemaal niet snel gaan en V. wil ik zo lang mogelijk klein houden haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    caatje87, Meisje89, River87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    @Yviev voor hou begint het goed te korten! Hoe gaat het met de voorbereidingen?
     
  7. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Oooo wat een liefie!!!!!
     
    rissie10 vindt dit leuk.
  8. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oohhh moet je mijn topic eens lezen die ik 2 weken geleden geplaatst heb in een andere categorie.. precies hetzelfde als jij. Het gaat sinds 2 weken eindelijk weer goed. Wat een geruzie steeds he.. En elke keer de gedachte van: misschien beter om alleen verder te gaan!
    Maar dat moet helemaal niet.
    Hier worden we sterker door!
    Het komt goed!! Het is gewoon moeilijk om steeds voor een kind te zorgen en dan weinig tijd voor jezelf te hebben!
    Je hebt nog wel even tijd voor een 2e alleen moet je wel binnen nu en een paar jaar beslissen idd. Ik zou na mn 35e er niet meer aan beginnen denk ik!
    Ik word ook 31 volgende maand en ik begon ook weleens over een 2e alleen mn vriend die wil daar niks van weten. Dus ik richt me nu maar even op het nu.. begin er volgend jaar wel een keer weer over hahaha.
    Lastig allemaal he!!
     
  9. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ahhh Wat een popje!! Ja echt he. Ik kon bij N. Ook niet genieten toen ze zo klein was waar ik nu enorm veel spijt van heb. Ik zou het wel weer over willen doen. Maar ja wie weet ooit!
    Als we een 2e zouden willen zouden wij er ook 3 tot 4 jaar tussen willen hebben denk ik. Lijkt me wel praktisch en idd dan heb je de baby tijd van de eerste overleefd en verwerkt
     
  10. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Dat eerste jaar/anderhalfjaar weet ik nu is niet representatief voor ‘de rest van je leven’ dat is gewoon vaak overleven, je moet zoveel van jezelf aan dat kleintje geven dat er gewoon weinig van jezelf overblijft, en de baby heeft zoveel lichamelijk contact nodig dat ik dat ‘geplak’ er soms s avonds niet bij kan hebben, dan wil ik gewoon even mijn lijf voor mezelf
    Ik denk dat bij een eerste weet je niet wat dat wil zeggen, hou ik niet meer van mijn partner? Houdt hij nog wel van mij? Hou ik uberhaupt nog wel van mezelf? Je leeft gewoon op automatische piloot, nu bij de tweede weet ik dat het allemaal over een jaartje wel weer op zen plooi valt als we deze levensfase door zijn haha, nu geniet ik ook meer van alles omdat die onzekerheid van ‘holy shit gaat dit nu voor altijd zo zijn??’ niet heb, ik geniet er net van omdat ik weet dat alles maar heel eventjes duurt
     
    Meisje89 en Sasja88 vinden dit leuk.
  11. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    @Yviev ja ik wil ook zeker wel dat hij eerst weer helemaal lekker in zn vel zit en we samen sterk genoeg zijn om het aan te kunnen anders zou ik er niet eens aan beginnen

    @Doornroosje94 Wat een schatje! Fijn dat je nu zo kan genieten, ik had dat bij e ook dat ik steeds maar dacht o was je maar 1 of 1.5 of al 2 gewoon puur omdat hij die krampen pijn en reflux voorbij zou zijn.. en kijk nu ook dubbel terug van och k had er zoveel meer van willen genieten. Maar ruim 3jaar er tussen lijkt me heerlijk maar wat ik zeg dan ben ik de 35 Dus gepasseerd en dat zou k dan weer niet willen..

    @Sasja88 T klinkt stom om te zeggen wat fijn dat je het herkent..maar tis helemaal.niet fijn om ga je topic eens opzoeken.. we hebben heel wat afgeruzied.. maar puur omdat ik al wat eerder relaxt was met alles en hij niet en we botste enorm of zijn manier van handelen is anders dan de mijne en kan me er niet invinden. Collega van me is zwanger van de 3de en vertelde laatst hoe zij en haar man dus ook tegen mekaar staan te schreeuwen en doen toen dacht ik o gelukkig ben niet de enige..

    Tis ook gewoon heftig mama worden en hoeveel alles veranderd en sommige dingen vind ik niet erg hoor dat t veranderd is maar moest er wel enorm aan wennen dat zeker
     
  12. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    @Yviev wow je bent al de 36wk gepasseerd! Ik dacht rond de 30 of zo dat je zou zijn haha. Tijd vliegt. Lukt het nog?

    @Doornroosje94 wat een schatje!

    @River87 fijn dat het nu weer stilaan goed valt. De psycholoog zal je man ook wel deugd doen, wie weet kijkt hij er daarna helemaal anders tegenaan.

    Hier gaat alles goed, nog steeds een vrolijke meid! Enige probleempje is dat ze op haar curve zakt dus nu flink best aan het doen om er fruit en groenten in te proppen haha. Ze dronk vnl borstvoeding en wat stukjes vaste voeding maar nu maak ik papjes en daarvan gaat er beduidend meer in. Ik hoop dus dat ze snel wat aankomt!
     
  13. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    @Elletje je blog... om 6:45 opstaan gaat zeer doen!!!?? Omg wou dat ik vroeger zo "laat" kon opstaan. Moest altijd om 5:30 uit bed hahaha :roflmao::roflmao::eek:
     
  14. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Als je bijna alleen maar middag en avondwerk hebt gedaan en dan opeens overdag gaat werken doet 6.45 opstaan zeer.
     
  15. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Dat is dan zeker wennen aan een nieuw ritme!
    Bevalt het?
    Hoe gaat het met jullie?
     
  16. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Spannend meid nu echt de laatste loodjes!!!
    Gaat alles nog goed??
     
  17. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Alles gaat nog goed!
    We wachten ongeduldig af hahaha!
     
    rissie10 vindt dit leuk.
  18. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Bevalt redelijk. Ze hebben niet genoeg werk voor me. Mijn werktempo is onderschat. Ben net twee weken op vakantie geweest en ik kwam terug in een puinhoop. En met de woorden hoe kan het dat jij dit in je eentje bijhoudt. Terwijl
    Ik al mijn werk in 5 uur per dag die en de overige 3 uur me op andere manier probeer te vermaken op werk. Ik werk met de dag van gisteren dus als het weg is is het weg.

    en verder zijn we hier nog. Iet veel verder. In de vakantie gewoon weer lekker ongesteld geworden. Nu net eisprong weer gehad denk ik. Dus zullen het wel weer zien over 2 weken. En we kruipen rustig richting maart en dan gaan we gewoon weer naar het ziekenhuis.
     
  19. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Hahahahah heerlijk! Hoe is het mogelijk zn groot verschil met je collega's te hebben he?! Ze moeten wel super blij met je zijn!

    Waar zijn jullie heen geweest op vakantie? Hoop dat jullie het fijn hebben gehad.

    Maart klinkt nog zo ver weg... de decembermaand vliegt gelukkig wel altijd voorbij.
    Ik blijf keihard voor jullie duimen dat het gewoon natuurlijk komt en je niet in de weer hoeft met hormonen en je man met 'afwerkkantoortjes'.
     
  20. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    zijn 2 weken naar China geweest. Bijzonder land.
    Ach en op werk ben ik de hele afdeling in mijn eentje. Dus als ik weg ben moet iemand het overnemen die het voor ik kwam wel veel van mijn werk deed maar nu zijn eigen taken ook heeft dus gedeeltelijk ook begrijpelijk.
     
    rissie10 en Sasja88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina