Wisselend, paar weken geleden kon ik nog lekker doorknallen bij de verbouwing van de tuin. (wel alles met mate natuurlijk en met handschoenen aan). Maar de laatste paar dagen lukt dat niet, ook begint mijn buik in de weg te zitten of is de druk als ik laag bij de grond moet werken te hoog waardoor ik maagzuur en oprispingen krijg. Morgen hebben we nog een GUO (ipv 20 weken) en horen we hopelijk dat het kindje helemaal gezond is en wat het geslacht is.
Om 13:00 Zo fijn om na weken weer even de kleine te mogen zien even die bevestiging te mogen krijgen. Nu hebben we de babywatcher wel in huis gehad vorige week. Maar dat is toch anders. Kindje was wel heel druk hahahaha
Heej dames, inmiddels weer thuis. We krijgen een dochter. Ze meet alleen te klein op de buik en borstkas. Dus krijgen maandag over een week een groeiecho. We maken ons er eigenlijk niet echt zorgen over. Ze komt er wel.
Oooo super! Fijn dat verder alles goed was! Had je voorgevoel voor een meisje? Fijn dat jullie zo snel een groeiecho konden krijgen!
Mijn man is er alle tijd er van overtuigd geweest dat het een jongen zou zijn. Ik ook heel lang tot 2 weken geleden. Toen begon ik te twijfelen. En gisteravond voor ik naar bed ging zei ik. Het is een meisje. Toen lachte hij me nog heel hard uit. Maar hij zat beteuterd te kijken vanmiddag toen er werd gezegd dat het een meisje is. Toen heb ik hem even heel hard uitgelachen. De echoscopiste vond ons hilarisch. Die 11 dagen achterstand maak ik me niet zo druk om. Als dat netjes 11 dagen blijft wordt het in verhouding steeds minder hè. Bij 14 dagen is het pas echt uitkijken begreep ik. En over 10 dagen een groeiecho en als het gewoon netjes meegroeit zal er wel niet zoveel aan de hand zijn. Ze groeien allemaal op hun eigen tempo na 12 weken.
Maak je maar geen zorgen hoor! Onze dochter had tijdens de geboorte een groeiachterstand van 5 weken. En is allemaal goed gekomen. Is nu langer dan het gemiddelde. Gewicht dan niet maar maakt niet uit! Ze doen altijd zo panisch over de groei pfff. Het kind groeit zoals jij groeit wat jij ook zegt Komt vast helemaal.goed!
Proficiat met jullie meisje!! Hier zeiden ze ook telkens dat ze te klein en te licht was. Bij geboorte was ze gewoon zwaarder en groter dan haar broers.. met haar 3,880kg en 54,5cm
Ronduit kut Ons meisje is gewoon te klein en moet woensdag naar radboudziekenhuis voor nog een echo en bespreken verdere opties en onderzoek. Zijn een paar mogelijke opties die het kunnen veroorzaken. 1. het is niks 2. Toch een chromosoom afwijking 3. Ik heb een virus gehad wat bij het kindje terecht is gekomen zonder dat we het wisten. (Dit horen we als het goed is woensdag al, heb gelijk bloed laten prikken.) 4. Ik heb met 10 weken een zware bloeding gehad en kan zijn dat de placenta daarna niet goed hersteld is en daardoor te weinig voedingsstoffen afgeeft. maar dat vast te stellen moeten er onderzoeken gedaan worden. En binnen nu en 4 weken moeten ze duidelijkheid geven of ze levensvatbaar is of een waardig leven kan leiden. Daarna hebben we geen keuze meer in eventueel afbreken vd zwangerschap.
Jeetje wat vreselijk heftig zeg. Dit had ik zo niet gehoopt voor jullie Fijn dat jullie woensdag al terecht kunnen, maar wat een onzekerheid dit! Ik duim zo hard mee voor jullie dat er niets aan de hand is. Hele dikke knuffel en ik denk aan jullie ♡
@Elletje zie de berichtjes nu pas. Allereerst gefeliciteerd met jullie dammetje !! Jeetje dat is even schrikken zeg! Wat een toestand weer. Je kan ook niet echt 100% voluit genieten hè van je zwangerschap. Ik duim toch dat alles goed is met haar!
Dat genieten kan ik wel vergeten tot einde zwangerschap ik al hoe dan ook nu onder controle blijven bij het ziekenhuis. Afhankelijk van de ernst eigen ziekenhuis of radboud. Alleen dat we moeten nadenken over bij welke uitslagen we de keuze maken om de zwangerschap af te breken is echt killing.