Gaan voor 2de kindje begin 2016 !

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chantallcindy, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ow beter hier is het nu wel regelmatig was voor de zw niet. Maar kan ook komen omdat ik 20 kilo lichter weeg dan voor de zwangerschap haha

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @noralie: oh toch ongi geworden! ben je er blij mee, of was je stiekem al aan het wennen om misschien toch weer zwanger te zijn?;)

@cc: zo dat is netjes! Ik zit weer rond hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap, 57kg. Nog wel 2kg van de mmm erbij, maar die krijg ik er maar niet af.. Maar zo is het ook wel prima, maar als ik strax weer aan de hormonen moet zul je zien dat er weer wat bijkomt voordat ik zwanger ben.

@ongi: mijn ongi is hetzelfde als voor de mmm. 1 of 2 dagen heel heftig, en dan nog 3/4 dagen heel licht.
    Ik gebruik voortaan een menstruatiecupje ipv tampons. Dat is wel heel handig. Hoef je niet zo vaak te verwisselen, het vangt gewoon het bloed op en kun je leegmaken en weer inbrengen. Ook nog eens stuk goedkoper en goed voor het milieu;) en ik heb geen last meer van irritatie door de tampons.

Nu zit ik weer op cd 29 zonder ei. Dus het gaat weer een lange cyclus worden.
    Ik merk wel dat ik veel meer vruchtbaar slijm heb dan voor de bevalling. Meestal al wel ruim een week voor m'n ei. En dan ook echt doorzichtig rekbaar, super veel.
    Nu ook weer, maar het kan dus nog wel een paar dagen duren voordat m'n ei springt.

3. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Flora ik heb daar meer over gehoord. Is dat niet moeilijk in brengen ?

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Nee ben heel blij dat ik nog niet zwanger ben. Hebben een heftig jaar met de gezondheid van onze dochter gehad en veel ziekenhuisbezoekjes en een operatie. Willen ècht pas in januari weer gaan voor een 2e ;)

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @noralie: gelukkig dan maar:) nog een paar maandjes wachten.
    Wat voor operatie heeft je dochter gehad?

@cc: nee helemaal niet moeilijk. Eerste menstruatie even wennen zeg maar, maar daarna is het heel makkelijk. Omdat het siliconen-achtig spul is gaat het heel makkelijk naar binnen, wat ik met tampons soms nog lastig vond. Uithalen leek me in het begin ook heel akelig, vanwege het vacuüm. Maar ook dat valt mee. Als je onder in het topje knijpt doorbreek je het vacuüm en haal je hem er zo uit.
    Was wel ff zoeken naar de goede maat, maar via de site adviseren ze goed. Ik heb nu een meluna classic maat M.

Gister gesprekje met ml gehad. Na deze cyclus dan gaan we de condooms vast aan de kant doen;)
    Nu weer eisprong op cd 31, dus lange cyclus. Maar ach, dan hebben we het vast even zelf geprobeerd als we de mmm in gaan. Wil er verder ook nog niet zoveel mee bezig zijn hoor. Niet extra klussen rondom ei ofzo, gewoon zoals nu maar dan zonder cd's.

6. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @noralie ow klinkt idd heftig :( niet leuk. Wat voor operatie heeft ze gehad?

@flora

Ow klinkt idd handig miss ook een proberen

Hier hadden we het al over babynamem haha

7. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ze is geboren met een hartafwijking en hebben haar hartje hersteld.

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @noralie: heftig zeg! Was dat tijdens de 20 weken echo al naar voren gekomen? Gaat nu alles goed?

@cc: ja handig is het zeker. Ik hoef nog maar 2-3 keer per dag te verwisselen (dus omspoelen en opnieuw inbrengen).

9. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    OW jeetje wat heftig zeg

10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Klopt, tijdens de 20 weken echo al naar voren gekomen. We hadden een veel heftiger scenario door de artsen geschetst gekregen met al meteen een operatie nét na de geboorte en het vermoeden op een zeldzaam syndroom. Met de vwp kwam er al uit dat ze verder kerngezond was (gelukkig) en pas bij 6 maanden hoefden ze te opereren.
    Wij twijfelen heel erg straks bij een tweede óf we wel weer een 20 weken echo willen. Het heeft onze zwangerschap namelijk een behoorlijk zwart randje gegeven en ik wil tóch in het ziekenhuis bevallen, dus als ze ons kind dan meteen helemaal nakijken op (hart)afwijkingen net na de geboorte lijkt ons dat een stuk fijner.

11. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hallo iedereen!
    Ik wil graag mee kletsen als t mag!
    Flora ken ik al ;) (hooooiii Floor!!) Wij zaten samen in een groepje voor ons eerste kindje! Ook ik zat in de MMM, moest hormonen spuiten omdat ik geen eisprong heb en mijn vriend heeft slecht zaad. . Geen ideale combi dachten wij tot we nu onze dochter hebben en het is een perfecte combi want we hebben een heerlijk moppie! (Die overigens heel erg op mij lijkt en eigenlijk niet op haar papa zeggen ze haha).

Hier rammelen de eierstokken mega ! Alleen ik heb ook BI gehad dus wil echt 9 maanden af zeg maar. Daarnaast ben ik 28 kilo aangekomen van mn zwangerschap en dat moet eraf! Ben er nu 20 kwijt dus her gaat goed, kost me wel bloed zweet en tranen hoor pffff. Daarnaast zit er ook nog 5 kilo aan van de hormonen dus eigenlijk moet ik nog minstens 10 kilo kwijt. Beetje deal gesloten met mijzelf dat ik nu eerst 3 kilo nog kwijt moet en dan gaan we beginnen. Eerst zelf proberen en dan vanaf januari weer de MMM in als het nodig is. . Dit omdat ik nu opeens wel iets van een regelmaat heb in mn cyclus. Heb wel 1x 40 dagen en 1x 21 dagen maar de rest rond de 30...Super dus. Deze nog even afwachten om te kijken of het weer goed is rond de 30 dagen. Als dat zo is moet ik volgenu weekend ongi worden!

@ Noralie wat heftig van je dochtertje!!
    @ CC miskramen lijkt me heel heftig!!

12. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @chriss leuk welkom. Ook heftig en wat goed dat je al zoveel afgevallen bent! Super zeg!

Was idd heftig maar goed nu een mooie zoon! Daar extra van genieten. Vergeten doe je het toch nooit maar heb het wel een plekje kunnen geven

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @noralie: jeetje zo heb je geen fijne zwangerschap nee. Gelukkig is het enigszins meegevallen, maar snap je angst voor een volgende zwangerschap. Heeft een volgend kindje meer kans op dezelfde afwijking? Of was het pure pech?

@chris: hoiii! Wat leuk dat je ook hier komt kletsen:)
    Fijn dat je cyclus er voor nu goed uit ziet! Een uitschieter kan altijd natuurlijk.
    Mijn cyclus begon redelijk na de bevalling, maar nu echt weer te lang. Dus zoals het er nu uitziet begin volgend de mmm weer in.
    Hoe is het nu met jou bekken?

14. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Nee een volgend kindje heeft gelukkig geen verhoogde kans op een afwijking. Het was gewoon dikke vette pech!

15. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ja ik hoop dat het niet hoeft indd!
    Bekken gingen goed, bekkenfysio afgerond maar vandaag opeens weer last? Ging hardlopen vanmorgen en toen voelde ik het al. . .

Fijn Noralie!

16. Humava

Humava Niet meer actief

Hoi dames, wij willen begin 2016 voor een 3e kindje gaan. Tis dan geen 2e kindje maar mag ik hier ook meekletsen?

17. logo

logo Niet meer actief

#57 logo, 27 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2015
    Hallo,

Het lijkt me ook leuk om mee te kletsen. Wij denken soms ook aan een 3e (1e is helaas overleden ivm afwijkingen en daardoor zwangerschapsbeeindeging) kindje.
    Ons 2e kindje is 1,5 jaar.
    Kan ik nog aansluiten bij het groepje?

18. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ humava welkom klets gezellig mee!

@ logo welkom tuurlijk gezellig! Wat heftig zeg

19. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Gezellig al die nieuwe meiden :D

20. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hee hoi,

Ik denk dat ik ook wel mee wil kletsen :-D
    Noralie ken ik al uit ons eerste groepje. Ik weet inderdaad nog hoe het was, met het bericht van de 20-wekenecho. Ik hoop dat je nu een betere tijd tegemoet mag gaan!
    Wat veel verhalen over miskramen en lange cyclussen. Wat jammer dat moeder natuur het niet spontaan aan jullie over laat. Ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat je dan graag snel weer begint.
    Hier is het vooral vriendlief die meteen wil beginnen. Die zegt; "mooi project voor de kerstdagen". Zelf heb ik een klein beetje twijfels, omdat ik ook sinds juli een baan heb. Parttime uitzendwerk. Dus niet echt stabiel, maar ik krijg wel de indruk dat ik eventueel blijven kan. Echter is het een klein bedrijf en ik ben bang dat ze mijn afwezigheid niet op prijs gaan stellen. Daarom twijfel ik een beetje. Echter een half jaar geleden riep ik dat ik geen baby's meer wilde, nu ben ik alweer helemaal omgeslagen hihi. Mn vriend en ik hebben de wens voor een groot gezin (ong 4 kinderen zou ons hartstikke mooi lijken). Mn vriend is namelijks enigskind en ik heb geen contact met mijn broer. Wat meer gezelligheid in de familie leek ons daarom wel wat leuk. Echter zien we wel hoe de bevalling dit keer gaat (nr 1 duurde 55 uur) en hoe we er daarna over denken. Vooralsnog denk ik dus rond eind dec/begin jan te starten...

Deel Deze Pagina