@chriss balen zeg ik herken dat wel hahaha ben al jaar bezig met afvallen nu inmiddels 21 kwijt nog 19 te gaan dus op de helft maar als er dan niks af is pff. @ logo ik ben ook ingeleid met 37 w maar dat wilde niet echt uiteindelijk na 3 dagen spoedkeiErsnede. Maar zal jullie mijn verhaal verder besparen. Heb ondere andere 7 mislukte ruggeprikken gehad uiteindelijk volledig onder narcose geweest. En na mijn zw kreeg ik achter de hechting een infectie dus moest weer open gesneden worden zonder verdoving heeft 8 weken geduurd voor dat weer dicht en genezen was. Ik werd ingeleid ivm zw suiker nu is de kans dat ik dat volgende keer weer heb best groot dus heb met de gyn af gesproken dat we dan meteen keiZersnede plannen want inleiden doe ik nooit meer ! Waarom werd jij ingeleid logo
Wat een heftige bevalling zeg!!! Chantallcindy Ik werd ingeleid ivm te weinig vruchtwater. Gelukkig ging de bevalling goed behalve dat ik een weeënstorm had en 80 min moest persen. En ik was te laat met het vragen naar een ruggenprik. Dat laatste viel tegen want de weeen waren zo heftig.
Wooow CC dat is pittig ongelofelijk!! Dat jij überhaupt nog een keer wil bevallen! Pfffff Ik ben ook ingeleid maar dat was omdat al 40+6 was. Wel vanaf 37 weken al aan t kijken of ze konden strippen etc maar helaas potdicht! Ow dan ken je de strijd ! Hoeveel was jenvan je zwangerschap aangekomen? En wil je eerst de kilo's nog kwijt of zeg je je kijkt hoeveel je nog kwijt kan? Dat heb ik dus ...
Wow wat een heftige bevallingen zeg! Mijn eerste bevalling duurde 22u. Maar een paar uur na de bevalling verloor ik ruim 2 liter bloed toen moest ik weer met de ambulance naar het ziekenhuis en werd ik geopereerd aan m'n hechtingen. Bleek later dat de gynaecoloog mij niet goed gehecht had. De tweede was echt easy. Duurde 10 uur en hoefde naar 5minuten te persen. Allebei m'n kindjes wilden wel graag de volle tijd blijven zitten want dl kwam met 40.4 en zl met 40.3. Wbt de kilo's ken ik het 'probleem' Ik wil graag nog 7kilo kwijt maar het gaat niet snel. Ik ben veel aangekomen bij m'n bevallingen. De eerste keer 22 kilo en de tweede keer 19 kilo. Van die laatste moet ik dus nog 7 kilo kwijt.
Die kilo's verschrikkelijk. Ik was 25 kilo aangekomen tijdens m'n zwangerschap. Nu nog 7 te gaan. Ik vind het echt lastig.
rete irritant he ?! En dan heb ik best wel veel mensen om mij heen die echt weinig aankomen en hop weer in hun broek passen. . . Nou ja daar kunnen zij ook weinig aan doen MAAR dan zeggen ooow ja die 2 kilo vind ik echt verschrikkelijk die er nog af moeten. Dan denk ik joh waar zeur je over ? #hoor je de frustratie :S
Haha inderdaad chriss. Ik moest tijdens m'n zwangerschap continu grotere broeken kopen omdat ze anders niet meer pasten. Een collega was zwanger en die moest alleen op het laatst een zwangerschapsbroek aan. En m'n broeken van voor m'n zwangerschap... Die pas ik nu nog steeds niet. Ooit komt het goed... Maar als de kilo's er niet af gaan dan kun je wel blij zijn met de kleine man of meid
@logo ow dat ging best snel dan @chriss haha eerste wat ik zei toen ik wakker werd was nooit meer hahah maar als je ziet wat je er voor terug krijgt. Maar zal de volgende keer wel wat angstig zijn. @gewicht ik was niks aangekomen met de zw zelfs afgevallen erdoor ivm dieet voor de zw suiker was gewoon zwaar ervoor al. En heb 20 weken overgegeven haha dan kom je ook niet aan. Ik woog de dag voor de inleiding 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap en de dag na de bevalling bijna 9'kilo lichter terwijl jelmer maar 2990 woog en nu b 21 lichter dan voor de zwangerschap
Wat een geklets Ben ff paar dagen niet online geweest. Druk weekend gehad omdat ml weg was. Wij hebben ruim 2 jaar erover gedaan voordat ik zwanger was. Ik vond het een hele onzekere periode omdat er steeds van alles niet lekker liep. Nu voor een 2e zal het gelukkig allemaal wat makkelijker gaan. In de zin dat we de weg in de mmm al kennen en dat het al een keer eerder is gelukt. De onzekerheid of het überhaupt ging lukken om mama te worden is er nu niet meer. Dus we kunnen er weer vol goede moed tegen aan volgend jaar. ZL sliep vanaf 10 weken door van 22 tot 6 en met 12 weken van 20u tot 7u. Wat dat betreft zijn we wel verwend Hij is eigenlijk altijd wel een goede slaper geweest. Wel een periode van veel korte slaapjes van 3 kwartier overdag. Maar sinds hij 3 maanden is gaat dat ook beter. Verder een heel vrolijk kereltje @cc: jeetje wat een heftige bevalling! Kan me voorstellen dat je dan wel tegen een volgende bevalling op kijkt! @kilos: ik ben 12 kilo aangekomen en dat was er vrij snel alweer af. @bevalling: ik ben met 38+1 spontaan bevallen. Het overviel me een beetje, ik had het totaal nog niet verwacht. Maar door bi was ik er wel echt klaar mee, dus stiekem hoopte ik wel dat het eerder zou gebeuren De bevalling duurde totaal 18 uur en heb ik ook als heftig ervaren. De ontsluiting wilde vanaf 2 cm niet meer vorderen, dus zijn we naar het ziekenhuis gegaan om mijn vliezen te breken. Dat moest daar gebeuren, omdat de navelstreng onbeschermd door de vliezen heen liep en ze dus op moeten passen met breken, anders zou er een slagaderlijke bloeding veroorzaakt worden. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan.. Maar na het breken van mijn vliezen kwam ik in een verschrikkelijke weeenstorm terecht. De ene wee was nog niet afgelopen en de andere diende zich alweer aan. De ontsluiting schoot nog niet op en daarom uiteindelijk een ruggenprik gekregen. Ik was aan het eind van mn latijn. Hij werkte redelijk, ik was niet pijnvrij, maar het was weer goed te doen. Persen duurde ook 1,5 uur.. Uiteindelijk met een knip en flinke duw op mn buik is zl geboren. Zijn handje had hij bij zijn hoofd en daarom wilde het niet zo goed passen
Hier is de kleine man een beetje uit z'n hum. Als hij iets in z'n hoofd heeft en het mag niet of lukt niet is het huilen of een driftbui.
Hier sliep onze dochter ook met 7 weken door. van 23-6 u. Nog steeds een slaapkop gaat 19 u. naar bed en vanmorgen om 9.00 u. wakker gemaakt.... Wat mijn bevalling betreft een eitje. Heb maar 3 èchte weeën gehad en daarna met 3 persweeën was ze eruit. Daarvoor verloor ik m'n slijmprop met best veel bloed en dacht ik dat m'n darmen aan het rommelen waren. Wel veel harde buiken gehad die om de 3-6 minuten kwamen. Gelukkig door het bloedverlies had ik het ziekenhuis gebeld anders was ze thuis of in de auto geboren. Vanaf het bloedverlies is ze in 4 uur en 50 minuten geboren. Na het breken van de vliezen in 3 kwartier. Ik was 1 uur in het ziekenhuis. Hou m'n hart vast bij een tweede bevalling, denk niet dat ik het ziekenhuis haal.
Bevalling ging hier opzich ook prima. Heb eerst 11uur weeën gehad (kreeg pillen om ontsluiting op gang te helpen...niets hielp). Daarna met 3cm (die ik dus na ruim 10 uur pas had) mn vliezen gebroken, en toen in amper 30minuten van 4cm naar 10cm! En 30minuten persen later was ze er! Wel bijna totaal ruptuur dus dat was jammer Heb 4 weken lana met mega pijn gelopen en kreeg na 4 dagen ook nog een blaasontsteking erbij! Zat ik in de wachtkamer met 40 graden koorts net bevallen Dus qua zwangerschap worden, zwanger zijn en na de bevalling mag het allemaal anders volgende keer. De bevalling zelf en mn kind mogen weer hetzelfde
Ik vond de hechting van de knip al erg. Moet je voorstellen wat jij gevoeld hebt chriss De hechting zag er ook niet helemaal schoon uit na paar dagen. Wat een gedoe was dat. Noralie dat klinkt beste als een fijne bevalling. Wel erg snel hoor. Had je niet veel naweeën?
Oh my... bevallen is een vak apart als je hier de verhalen leest haha. Ik heb er drie wakkere nachten van gehad. Eerste nacht kwamen een paar weeën. Overdag kwamen ze heel onregelmatig af en toe. Nacht twee kwamen de weeen heftiger en om de 5 minuten, maar zwakten weer af. Tegen de ochtend, toen we hadden besloten de vk te bellen, waren ze weer trager. Toch de vk gebeld. Die kwam.. ik was goed op weg... ze heeft me toen een keer gestript en daarna heftigere weeen en regelmatig. Echter maar 1 cm opgeschoten dus tegen de middag naar het zkh gegaan voor pijnbestrijding. Eerst de prik in het been, maar die deed niet genoeg. Was van 4 naar 6 in 4 u tijd ofzo? Toen begon de weeënstorm. Die niet echt ontsluiting op gang bracht ofzo... Uiteindelijk werd besloten dat ik een ruggenprik moest. Meneer moest uit bed worden gebeld (zaterdag 23u). Die moet nog komen. Dus rond 24 u was ie er (geloof ik ). 4x misgeprikt. Want ga met persweeën/weeënstorm maar eens stilzitten. En toen begon die te werken. heerlijk! Ik was al uitgeput dus hebben ze pijnstilling zo ver opgedraaid dat ik niks voelde, kon ik rusten. Rond 4u begon er weer meer rondom me heen te lopen. Om half 5 mocht ik persen, maar ik was knetterlam van de verdoving. Voelde niks. half 6 was hij geboren. Ben uitgescheurd, ingeknipt.. maar niks van gevoeld. Onder verdoving gehecht (toen sliep k) en was gewoon knetter helemaal. Van eerste wee tot laatste zucht was het bijna 55 uur. Ik weet nu, 8,5mnd later ook bijna niets meer van de bevalling. Kan het ook niet correct na vertellen hoe het was.. en ik hoor elke week nog nieuwe dingen haha. Maar dit zijn ook nie de dingen die ik wil onthouden. Het was een dik drama, maar bij een volgende kan het anders zijn. Je weet het niet. Ik zei toen ik wil nooit meer, maar nu denk ik; ik begin gewoon blanco. Ik ga naar de zelfde verloskundige mocht het zo ver zijn, dus ik hoop dat ze me in de 9 maanden ervoor goed zullen begeleiden. Hoe denken jullie het te gaan doen met aanschaf van spullen enzo? wat gebruik je weer en wat is en blijft van je eerste?
Pffff klinkt ook niet echt als een sprookje! (Dat is t ook niet haha) Ik kijk nu nog telkens One born every minute...ik hou ervan! Alleen nu weer een aflevering van een kleintje die vastzat....trekken met de verlostang en armpje moeten breken. Ze hing al paar minuten met hoofdje eruit. Je moet toch niet denken dat je thuis bent dan??? Hell No! Ik ga naar t ziekenhuis! Alleen een badbevalling lijkt me ook wel iets! Goeie vraag niheja! Ik heb t gevoel weer een meisje te krijgen dus kleertjes bewaard. Wagen is rood dus uni, kamertje is wit met grijs dus ook uni. Maar zal wel nieuwe dingetjes kopen zoals aankleedkussenhoezen etc...nu had ik goedkope van de Hema maar die zijn nu al lelijk. Mag de volgende puk mooie hoezen Hahaha!
Ja was het ook, ik had verwacht er ong. 10 uur over te doen dus rekende op een uurtje of 17 á 18. Was ze er al om 11 u. Zo is ze er nu al? Was mijn eerste reactie. Ze was erg klein en een heel klein hoofdje. Lag in een stuit dus de voetjes en lijfje kwamen eerst. Heb alleen moeite moeten doen voor het hoofdje, toen moest ik kracht zetten. Ik was ook helemaal niet moe achteraf. Ben lopend naar de neonatologie gegaan na een paar uur om m'n meisje vast te kunnen houden. Naweeën vielen ook erg mee. Vooral veel harde buiken de dag erna en met aanleggen en kolven wel wat naweeën.
Zo ik lees een paar uurtjes niet. 😀Het is hier gezellig. Wow wat een heftig bevallingsverhaal zeg. Wat duurde dat lang!!! Ik probeer zo veel mogelijk te gebruiken als we een kleintje krijgen. Het ziet er allemaal nog goed uit en het meeste kan voor meisje en jongen gebruikt worden. De kleren (groot deel) natuurlijk niet.