Hier toch ook weer een twijfel over de 2e griepprik. Van de eerste prik heeft onze dochter gelukkig geen last gehad. Maar de bijwerkingen op de lange termijn, daar twijfel ik dan weer over. 1)Voornamelijk het gebruik van het kwik en squaleen en de mogelijke effecten op langere termijn hiervan 2)Andere landen kiezen voor een vaccin ZONDER deze stoffen 3)In andere landen is 1 vaccinatie voldoende en hier worden er 2 gegeven. Tsja, we hebben nog een paar dagen om te twijfelen/besluiten.....
hier ind dld geven ze nu nog maar een prik en die heeft ze net gehad vrijdag. en ook alleen maar voor dr broertje en omdat ze met koortstuipen zit en toevallig de wk ervoor er weer een gehad had. anders had ik eht niet gedaan. maar goed heir maar een dus heel simpel omdat dat nu eht advies is hier. alleen chronisch zieken word aanbevolen om een tweede te doen.
ik vind het lastig vinden. eerst hadden we besloten maar wel te doen. maar als ik de site van de GGD lees over 43 % kans op koorts vind ik dat weer heel zielig. hij is net beter van 3 mnd sukkelen (koorts, verkouden, koorts etc). en nu is hij druk met ontwikkelen, met staan, kruipen dat gaat dan ook weer stil staan....
Wij gaan wel voor de 2e prik, al zie ik er wel erg tegenop. Niet voor het prikje zelf, maar voor de bijwerkingen. Ik heb er de vorige keer zo'n last van gehad, had 3 dagen lang een vreselijk pijnlijke arm. Alsof ik er een trap van een paard op gehad had! En was er 3 dagen ziek van. Dus nee ik sta niet te popelen. Maar ik ga wel! De piek is nu misschien voorbij, maar kan zo weer terugkomen! En volgens mijn huisarts zit er geen kwik in de vaccinatie. Hij zei: Je denkt toch niet dat we bijna heel nederland willen uitroeien! 8)
Wij gaan ook morgen weer! Idd wel een beetje huiverig voor die bijwerkingen. en wat betreft de kwik, zit er wel in hoor! Alleen een heel klein percentage. Dat hebben ze nodig om het vaccin goed te houden. Las in de krant dat kindjes in het buitenland meer ziek waren na de 2e prik. Mwah ben benieuwd. De laatste keer is hij niet ziek geweest.
hier net de 2de gehaald. wel nog even over getwijfeld maar toch maar gedaan. waneer doe je het goed he?
Wij gaan de 2 de prik wel laten geven, anders hadden we de 1 ste ook wel achterwege kunnen laten. Ze heeft geen last gehad van die prik , van de andere prikken heeft ze meer last.
wij zijn ook geweest vandaag na veel getwijfel ik had ook nog gebeld met de ha vanochtend maar die zei ook doen !! en ook zon leuke opmerking dat heus de werkende generatie van over 20 jaar niet om zeep word geholpen haha!! maar nu is het gebeurt en kijk ik niet meer om of ik er wel goed aan heb gedaan.
ik vindt persoonlijk het raar als je wel de eerste haalt en niet de tweede.... Buiten de kindjes die erg ziek zijn geworden maar anders waarom niet....