Wie nog meer lang niet zwanger na miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evy3000, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wie herkent zich hierin? Een miskraam en vervolgens lijkt een volgende zwangerschap erg ver weg. Ik dacht dat misschien wel handig was hier eens een topic over te openen. Wie ervaart dit nog meer?

Ik heb zelf vorig jaar december een miskraam gehad. Inmiddels zijn we alweer in de 11 de ronde beland, maar vooralsnog geen zwangerschap. Ik merk dat het me een beetje begint te irriteren en frustreren.

2. roever

roever Niet meer actief

ja,ik herken het helaas...

januari missed abortion geconstateerd en uiteindelijk 10 april gecuretteerd.
    Helaas tot op heden nog niet weer een positieve zwangerschapstest in handen gehad :(

wij waren zwanger van onze eerste...

liefs

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi meis!
    Helaas herkenbaar... Ik heb ook in December 2014 een miskraam gehad, en ben nog steeds niet zwanger...
    Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat ik nog zwanger wordt, maar van de arts moet ik echt nog even proberen. Het duurde de eerste keer 10 maanden voordat ik zwanger werd. En bij jou?

4. Natas123

Natas123 Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.474
    326
    83
    Hoi hoi
    Ik ben in maart gecuretteerd van een missed abortion, helaas nog geen positieve zwangerschapstest in handen. Is nu 6 maanden verder... Helaas.. Wel fijn zo'n topic!☺️

5. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat ik positief nieuws voor je heb. Zelf vorig jaar november een miskraam gehad. Daarna weer in Maart. En nu afgelopen weekend eindelijk weer een positieve zwangerschapstest. Maar wel een maar. ..ik had tijdens de test al bruine afscheiding en ik weet een lage progesteron waarde waarvoor ik ik geen extra utrogestan of iets voorgeschreven krijg. Dus ik hoop dat het nu blijft zitten. En voor degene die nog wachten...heb hoop. Ik heb deze maand wel consequent elke dag Maca genomen en nog een aantal supplementen.

6. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wat is maca?

Ik ben van alle drie de zwangerschappen eigenlijk vrij vlot zwanger geraakt. De eerste na één ronde na het stoppen met de pil. De tweede in de vierde ronde en hetzelfde geld ook voor de zwangerschap van vorig jaar. Vierde ronde raak. En nu.... ronde elf alweer... vind het zo frustrerend. Dat het zo lang duurt. Soms ben ik wel eens bang dat ik het nu te graag wil en het daardoor niet lukt. Anderzijds heb ik ook vaak de gedachte dat het misschien niet meer voor ons weggelegd is. En dan heb ik ook zeker geen vertrouwen meer. Hoe gaan jullie hier mee om?

Oeh silki. Hopen dat het blijft zitten! Voorzichtig gefeliciteerd dan. Ik hoop met je mee!

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Blijf jij de maca doornemen ook na je eisprong en als je een positieve zwangerschapstest hebt? Of neem je het enkel voor je eisprong?

8. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al 2 kinderen uit een andere relatie en was toen snel zwanger en alles ging goed. Dus nu werd ik even net mijn neus op de feiten gedrukt dat het niet allemaal zo makkelijk gaat. Na de vorige zwangerschap in februari tot nu begon ik ook al te denken het gaat niet meer lukken en ik let nu overal op. Zelfs bijna geen koffie o.a. meer. Maar Maca werkt vruchtbaarheidsbevorderd staat op Internet het is goed voor de hormoonspiegel. Ikzelf merk dat ik steeds meer last daarvan krijg...tussentijdse bloedingen, gevoelige borsten voor menstruatie wat ik eerst nooit had. Heb er veel positieve dingen van gelezen dat vrouwen die het gebruikten zwanger werden. Dus dacht laat het ook maar eens proberen.

Dank je. Ik hoop ook dat het echt blijft zitten. Maar door die afscheiding ben ik er niet gerust op

9. Logan

Logan Niet meer actief

Zeer herkenbaar. Laatste miskraam is 18 rondes terug. Enorm frusterend inderdaad. :x

10. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik heb de maca gebruikt de 1e 2 weken van mijn cyclus om de 2 a 3 dagen (want je eisprong kan je hiermee uitstellen) en vanaf de eisprong elke dag een ruime eetlepel samen met een eetlepel proteine. En dat uitstellen van mijn eisprong heb ik een keer gedaan toen vriendlief een week weg was. Uiteindelijk 4 dagen later de eisprong gehad. Je moet wel kijken naar je eigen lichaam want sommige reageren er veel sterker op dan anderen. Ik heb het ook uit het boek Innesteling. Daar staan heel veel tips in

11. Bv1hoven

Bv1hoven Actief lid

11 sep 2015
    111
    0
    0
    Hoi, ook hier een curettage na een missed abortion in maart. Deze zwangerschap kwam zonder het gebruik van ovulatietesten enz. Nu 2 rondes bezig met testen. Tot nu toe geen resultaat helaas. Ik zit nu op 7 dagen voor m'n NOD.

12. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij zaten we in dezelfde lijst Bv1hoven. Ik hoop dat het deze ronde bij je raak mag zijn. Nog even wachten :)

13. Bv1hoven

Bv1hoven Actief lid

11 sep 2015
    111
    0
    0
    Ja klopt, balen zeg dat het wederom niet gelukt is bij je:x Ik denk dat ik woensdag of donderdag ga testen:(

14. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Bij mij heeft het ook ontzettend lang geduurt... in september gecuretteerd en februari de 2e curettage en na 6 ronden eindelijk 30 augustus toch weer positief getest... ik dacht ook dat het niet meer zou lukken of dat er iets was fout gegaan tijdens de operatie maar het is uiteindelijk toch weer gelukt.. hou de hoop erin dames.. ik hoop dat het snel voor jullie weer raak is ♡

15. Bv1hoven

Bv1hoven Actief lid

11 sep 2015
    111
    0
    0
    Gefeliciteerd, hopelijk gaat het deze keer helemaal goed. Ik blijf nog hoop houden, maar ergens is er een stemmetje die zegt om de stap naar huisarts te maken (gezien m'n leeftijd).

16. roever

roever Niet meer actief

@silki

Hoe heb je macapoeder ingenomen?
    Heb hier toevallig nog potje staan en afgelopen weekend hoogstwaarschijnlijk eisprong gehad....

liefs en succes allemaal!

17. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op allerlei manieren:). In warme melk (echt niet lekker maar ja) in een smoothie, door de havermout of gewoon op een cracker met boter. Dat stuift wel wat. En wel langzaam opgebouwd. Ik ben begonnen met een theelepel.

18. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Cjsb, wat mooi dat het bij jou raak is. Hopen dat het goed blijft gaan. Twee keer curettage. Bah wat naar zeg. Ik heb geen curettage gehad. Bij mij is het vanzelf op gang gekomen. Soms denk ik wel eens dat het bij ons niet meer lukt omdat ik er teveel mee bezig ben. Soms denk ik dat er echt wat mis is. Maar ik zie toch ook genoeg mensen hier op het forum in de weer met ovulatietesten en temperatuurkaartjes. Die zijn er veel mee bezig en raken ook zwanger. Hoe zit dat bij jullie?

Ik ben ook in juli naar de huisarts gestapt omdat ik vind dat mijn cyclus van de leg was en ik toch zeker wilde weten of alles wel goed was aangezien ik maar niet meer zwanger raakte. Enige tip die ik kreeg was om een maand lang aan de pik te gaan om zo de boel te resetten. That's it. Dat heb ik toen niet gedaan. Dus we modderen maar wat aan. Ik weet ook niet of ik nog een keer naar de huisarts moet gaan voor een doorverwijzing of iets.

19. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Jeetje... Jij wacht al zo lang... Sterkte meis!

20. evy3000

evy3000 Actief lid

20 sep 2014
    352
    17
    18
    NULL
    NULL
    Aan de pik moet natuurlijk aan de pil zijn. Hahah! Stomme auto correct...

Deel Deze Pagina