Wormpjes

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anan, 15 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    gatverdarrie, dochter van 5 zei gisteren ik heb zon jeuk aan mijn billen. Ik kijken en ik zie zo kleine witte wormpjes uit haar anus komen. Te smerig. Direct pilletjes gehaald. Hele gezin heeft pil genomen zo rond 19u gisteravond.
    Net keek ik weer even en ik zie ze er nog steeds uit komen bij haar. Ik dacht dat die eerste pil direct alle wormpjes doodt?? Wanneer zou zoiets moeten gaan werken? Over 2 weken nemen we sowieso natuurlijk de tweede pil.

Maar echt gatverdamme, heb sinds gisteravond de hele dag al het gevoel van jeuk. Bah

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Kan wel 2 dagen duren is mijn ervaring. Daarna geen last meer gehad. Goed dat jullie ook gelijk allemaal hebben ingenomen. Ik had dat niet gedaan en voelde een week later iets bij mij krioelen ... zo goor!!!!

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Kan inderdaad 2 dagen duren, komt helemaal goed!

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan even duren. Belangrijk is dat ze ervan af blijft als het jeukt. Je kan even een flinke klodder vaseline op haar anus smeren. Dit maakt het moeilijker voor de wormpjes om eruit te komen en eitjes te leggen. En helpt wat tegen de jeuk. Als je wormpjes ziet zitten bij de anus, kun je ze weghalen met een wattenstokje.

Ik deed ook toilet goed in de chloor na gebruik en veel handen wassen.

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Thnx dames. Net weer gekeken en zowaar zaten er nu Een aantal dode wormpjes en zag ik nog maar 1 levende. Beddegoed net allemaal verschoond. En nu ligt ze te slapen. Ik hoop dat luizen me voorlopig nog even bespaard blijft als ik dit al zo smerig vind Haha

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.029
    5.247
    113
    Heel erg smerig. Wat helpt is zo min mogelijk in de zandbak (broeinesten). En afleren om handen in de mond te steken. Ook goed handen wassen met dettol.

7. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113

Ja die zandbak is idd haar allergrootste vriend. En het seizoen komt er bu natuurlijk weer aan. Overigens heeft ze het nooit eerder gehad (gelukkig!)

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Andere kinderen zijn vooral broeinesten ;) Aarsmaden overleven alleen in de darm van mensen, dus niet bv bij katten. Eitjes kunnen via de vingers op bv speelgoed en de deurklink komen, en dan heb je dus zo wormpjes te pakken. Regelmatig goed handen wassen en leren niet met vingers in de mond te gaan, kan al veel voorkomen. Die zandbak hoef je echt niet te laten.

tuc vindt dit leuk.
  9. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 5 had ze afgelopen december voor het eerst. De pil hielp inderdaad binnen een paar dagen. En ze is nog steeds heel fanatiek met handen wassen, haha, altijd als ze buiten heeft gespeeld en voor het eten (na het wc gaan natuurlijk ook).

10. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Maar kinderen horen toch lekker in de zandbak te spelen en dat ze dan eens een keer wormpjes krijgen is toch ook niet zo erg?

Na het spelen handjes wassen en bij wormpjes een klein kuurtje en dan zijn ze er zo weer vanaf :)

a2cmieux, tuc, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.476
    10.393
    113
    Wanneer zoon thuis komt wast hij gelijk zijn handen met zeep, ze spelen altijd buiten voor ik hem op haal.
    Verder ook na het toilet bezoek

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Precies.
    Het hoort er bij, laatst hier ook weer jongste dochter aan de wormpjes.
    En aan de schaafwond want ze was gevallen bij het buitenspelen.
    Oh en vorig jaar haar duim gebroken, oeps!
    De schoenen van zoontje slijten snel omdat hij altijd in het park aan het scharrelen is.

Yessssss
    Jonge kinderen..:thumup:

13. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, niet allemaal hysterisch over een paar wormpjes:thumup:

Deel Deze Pagina