Twee kindjes met weinig leeftijdsverschil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloem93, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

6,5 maand geleden zijn we een stuk rijker geworden met de komst van onze kleine meid.
    Mijn man was er een week later al weer klaar voor om nog een kindje te krijgen maar bij mij moest het allemaal nog even zinken zo kort na de bevalling.

Nu bijna 7 maanden later kijken we er allebei ontzettend naar uit om nog een kindje te krijgen en we zijn dus sinds deze maand actief bezig om weer zwanger te mogen worden.
    Er zal dus weinig leeftijdsverschil zijn als het snel raak is wat we natuurlijk hopen, en ik ben benieuwd naa ervaringen.

Hoe vonden jullie de switch van 1 naar 2 kindjes
    Hoe zijn de nachten/dagen
    Hoe reageert/reageerde de oudste op de komst van een baby etc

2. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Tussen onze zoon en dochter zit 13,5 maand verschil.

Ik raakte ongeveer 5 maanden na de bevalling van onze zoon zwanger van onze dochter ( geheel onverwachts!)
    In het begin vond ik het best zwaar omdat beide kinderen nog geheel afhankelijk van je zijn. Maar nu is het wel makkelijker hoor hihi.

3. rums

rums Niet meer actief

Tussen onze kinderen zit 20 maanden. In het begin was het wel pittig want de tweede heeft de eerste 3 maanden overdag veel gehuild. Maar daarentegen kon ik in de zwangerschap en erna ook slapen smiddags. Al met al vind ik het meevallen. Maar soms ben ik al die poepluiers wel enorm zat

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de twee oudsten zit er 16 maanden tussen.

Ik vond de switch van 1 naar 2 makkelijker dan van 0 naar 1.
    Je zit al in de fase van slaapjes, hapjes en luiers dus dat scheelt. Alleen de aandacht verdelen en 1 kind laten wachten vond ik in het begin moeilijk.

Oudste sliep nog 's middags. Dus dat was heel prettig tijdens de zwangerschap & babytijd. Tweede was wel een enorme plakbaby, dus ik ben de draagdoek wel erg dankbaar. Zo had ik ook nog handen vrij voor de oudste.

Oudste was niet jaloers en vond het niet zo boeiend. Hij ging af en toe even bij de baby kijken en dan verder spelen.
    Nu zijn het twee maatjes die leuk kunnen spelen en goed kunnen ruzieen :p

Bij ons beviel het ieg zo goed dat nummer drie ook vrij vlot kwam :)

Deel Deze Pagina