@evelientje, vind het ook altijd heel knap als mensen dat kunnen; studeren naast het werk. en helemaal als er kindjes zijn inderdaad. Ik heb mijn studie gelukkig al afgerond voordat ik ging werken. Wat studeer jij als ik vragen mag? @meijtje, jij ook knap hoor, 2e studie. Pabo uiteindelijk toch niks voor jou?
@ Troelie, ik studeer HBO personeelsmanagement. Zit nu in het tweede jaar van de drie. Ik maak het me er niet makkelijker op door en tijdens m'n studie een kindje bij te willen krijgen, maar ik wilde ook niet nog 1,5 jaar wachten. Ik ben 'al' 33 namelijk . 22 kilo afvallen, dat vind ik echt een prestatie. Ik worstel al met 5 kilo. De eerste week gaat het altijd wel, maar daarna wordt het snel zwaar. Straks lekker lang weekend, daar kijk ik naar uit, heerlijk! Wij gaan werken in de voortuin, die hebben we vorig jaar aangepakt, maar het was niet helemaal naar mijn smaak, dus die moet over. Vriendlief wilde het nog 1x voor me omgooien, maar daar blijft het bij. En dat begrijp ik natuurlijk wel. Hopelijk blijft het een beetje droog.
@evelientje, dat snap ik wel (dat je niet zo lang wilde wachten). Studie is ook maar relatief, ik zelf vind mijn gezin belangrijker. Ik heb HBO accountancy gedaan en nu moet ik nog een soort van praktijkstage doen (is ook 3 jaar) om mijn titel te behalen. Ben tot 1,5 jaar gekomen en toen ff gestopt vanwege zwangerschap. Ligt nu nog ff stil. Had afgesproken dat ik ongeveer halverwege dit jaar weer verder zou gaan, maar als ik dit jaar nog weer zwanger zou worden, dan denk ik niet dat ik eerst weer verder ga. Dus dan duurt het bij mij ook heel lang voordat ik daar een keer klaar mee ben. Vind het ook niet echt boeiend meer, moet ik eerlijk zeggen. vind het zo ook wel goed. Haha, hopelijk wordt de voortuin nu wel wat je ervan verwacht! Wij moeten ook nog een stukje bestraten in de voortuin. Manlief heeft het al wel afgegraven. Nu nog zand storten, tegels bestellen en de stratenmaker bellen voor een afspraak. Dan hebben we dat ook maar weer gehad .
@Troelie, dan zitten wij in hetzelfde studieschuitje, want ik heb ook niet echt heel veel zin meer. Het is momenteel echt een 'moet-je'. Ik moet nog 1,5 jaar college volgen, stage heb ik niet, omdat mijn werkplek aansluit op de studie. Gelukkig kan ik makkelijk een pauze inlassen, al ben ik bang dat ik het na een lange pauze helemaal niet meer op kan brengen om ermee verder te gaan . Ik hoop ook dat de voortuin nu wordt zoals ik hem in gedachten heb, anders heb ik dikke pech hahaha. Daarna verder met project achtertuin, want die is ook nog niet af. Een stratenmaker laten komen scheelt ook een hoop werk, dat is slim
@evelientje en troelie Ik had mn theorie al af en moest nog een half jaar stage, dus dat heb ik wel gelijk aan mn zwangerschap aan af gemaakt. Dan is dat klaar. Als ik net begonnen was, dan had ik het niet afgemaakt. Die laatste loodjes doe ik ook met lood in mn schoenen, maar over 4 weken mijn map inleveren, dan duurt het nog 2 weken voor ik mijn diploma heb, misschien dat ik mijn verlofdagen in de tussentijd op maak. Het is ook zwaar hoor dit is nu een MBO3 niveau, dus qua theorie zo doorheen, alleen praktijk kwam de kleine meid even tussendoor, anders had ik het met 2 jaar klaar.... Ach ik heb er wat moois voor terug @troelie er is momenteel niet echt wat in de buurt voor parttime voor de klas. Ik ga geen 5 dagen draaien, dat vertik ik. Mijn man is al de hele week van huis en dan zou die kleine meid mij ook niet zien. Dan had ik niet aan kinderen moeten beginnen (persoonlijke mening hoor). @evelientje, project tuinen hier ook in volle gang whahaha. @kilo's ik ben 1.68 a 1.69 scheelt per meetlat of wie afleest dus zo groot ben ik niet! Ik ben nu 20 kg van mn zwangerschap kwijt. Ik denk dat ik die laatste 5 er niet af krijg, want dan moet ik ongezond weinig eten, want bewegen doe ik nog steeds met mate ivm mn bekkens/rug. Deze zijn nu goed en pijnloos en ik doe alleen aansterk oefeningen en nog niet om echt te belasten. Ik loop wel 2x 7,5 km per week ongeveer en ik werk in de thuiszorg op de fiets DUs ook gezond. Hopelijk krijg ik er nog 2 a 3 van af voor de volgende zwangerschap. O ja sollicitatie ging goed, dus nu afwachten .Ik zou pas uitslag krijgen na pinksteren ivm op vakantie gaan van de leidinggevende, maar ze willen me graag hebben... jeeej vandaag ovutest, ben benieuwd
Spannend meijtje! Wanneer hoor je meer? Studie ik vind het knap hoor en dat tezamen met een gezin. En wat zij de ovutest?? Hier btw ook al een aantal weken met de tuin bezig! Wel lekker om alles een keer af te krijgen.
@suus83 pas na pinksteren. Leidinggevende is t/m 20 mei op vakantie. Ik vind het ook niet erg, want ik kan toch pas 1 juli ergens op zn vroegst beginnen. ovutest doe ik pas over een kwartier, makkelijk te onthouden qua tijd hihi. En tuin, haha af is het nooit voor mijn gevoel. Heel erg is dat.
nou test gedaan lijn was licht a middenroze, niet echt donkerroze dus ik denk dat de ph piek nog niet is geweest. Haha weet het ook niet zeker, want ik heb het nog nooit gebruikt Morgen weer testen
Hahaha ik weet tuin is nooit af. Maar wij zijn vorig jr in ons nieuwe huis komen wonen. Dus voor ons gevoel is t iig geen zand meer voor en achterthuis. Maar vind t leuk ad en toe wat te veranderen Oh spannend nog ff geduld! Wel fijn dat je gevoel goed is over t gesprek Ja ovutesten hier ook gebruikt maar kon er ook geen duidelijk paarse streep zien. Dus denk dat t dan nog niet echt is.... ook nooit eerder gebruikt hihi
hier ook gewoon een middenlichte streep haha. Morgen weer een test kijken wat het oplevert. O ja ik ben wel benieuwd naar jullie kroost ik plaats een foto van die van mij hihi lekker in het zonnetje in de tuin Ze lijkt steeds meer op mijn man. Al hebben wij geen blond haar en blauwe ogen. Die van de kleine meid worden ook echt niet meer bruin haha
Ovutesten moet je vooral kijken naar het verschil tussen de dagen. Als je een paar dagen na elkaar test rondom je eisprong, dan is je ei geweest op de dag dat het streepje het donkerst was en er een duidelijke op en afbouw in zit. Ik had in het begin (heb het denk ik in totaal 3 cycli gedaan) dat het weede streepje niet donkerder was dan de controlestreep. Heb toen goed de gebruiksaanwijzingen gelezen en die gaf aan dat het 2e streepje niet perse net zo donker of donkerder hoeft te worden. Meijtje, spannend, fijn dat het gesprek goed ging en ze positief zijn! Nu ff afwachten dus. Hier het idee dat mijn ei er ook wel aankomt deze week, zou wel op tijd zijn. Ga nu ook maar vast beginnen met ovutesten, ben uiteraard wel benieuwd .
@troelie ja het verschilt ook per cyclus. dus ik moet wel andere er naast houden. er staat ook in de omschrijving als het streepje donker is dan hoef je geen test meer te doen. Lekker dubbel. Ach ik ga het een paar dagen doen en dan eens kijken wat er uit komt Heb ik wat te doen aankomende dagen haha. Manlief is vrij neeeeee we wachten nog een ronde hihi dus alleen met veiligheidsmaatregelen
@studie en gezin: wauw! knap hoor! @:tuin: ik wil ook graag de tuin doen, maar helaas moeten we dan eerst onze bovenwoning verkopen en een nieuw huis kopen met tuin. Die hebben we nu nog niet @ovutesten: volgende week mee beginnen. Eerst nog ff ongesteld worden op mn verjaardag vrijdag .
@Whoppie wat een binkie Die onderste echt te leuk !! Mijn man is een mengelmoesje van echt van alles en nu heeft kleine meid de ogen van haar overgrootoma, indische gevormde ogen. Grappig gezicht met die blauwe ogen
Wat een heerlijke foto's van jullie kids. Ik heb foto's op mijn profiel staan, zal de map met foto's van mijn dochter wel ff openbaar maken, kun je ff kijken. Vind het niet zo'n fijn idee om ze in zo'n open forum te zetten. Onze dochter is een mengelmoesje van ons beide. Ze was in het begin vrij donker, maar nu heel blond! Nog 1 dagje werken en dan lekker weekend!!
Wat een prachtige kindjes meiden. En wat zijn ze nog schattig klein. Ik heb ook een paar foto's van mijn ventje op mijn profiel gezet. @ Meijtje: fijn dat het gesprek goed is verlopen. Hopen dat je de baan krijgt! @ ovutest: daar ga ik binnenkort ook voor het eerst mee aan de slag, ik ben benieuwd. Laatste werkdag voor het lange weekend, lekker!!!
Hee allemaal, mag ik hier ook komen meekletsen?? Zit nog bij een ander topic, maar daar is het heel erg rustig. Wij zitten in de eerste ronde voor een tweede kindje. Ons eerste zoontje is nu 20 maanden.