Gaan voor een 2e kindje vanaf juni 2013!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Troelie, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx meiden.

Ff n vraagje van deze nono. Ik snap er niet veel van.. gebruikem jullie m ov test omdat de cyclus.niet altijd t.zelfde is ?
    Heb dr geen ervaring mee, hier altijd zo (bijna eng optijd)... Want zelfs vorige keer. Was mijn eerste dag laatste menstruatie op een17e. Nu 9mnd zwanger, bevalling... etc. Wederom op 17e... En dus mocht t raak zijn, weer 22 stre bevallingsdatum...
    Enfin... Ik probeer ff met jullie wat te leren.hihi
    Succes met testen.

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Troelie:
    Zou inderdaad vroeg zijn hoor, maar verspil liever een paar testen dan dat ik direct mijn eitje al mis. zou zonde zijn. Maar ik verwacht em inderdaad ook nog laaaang niet. Pas rond de 20e ongeveer.
    Hopelijk heb jij weer een wat kortere cyclus. Ik had vorige keer cyclussen van 32-34-39-35 Hoop dat ze dit keer wat korter zijn!

Meijtje:
    Als ik weet dat ik rond mij ei zit en mijn tesrten worden donkerder test ik ook twee keer per dag.

piripiri:
    Klopt, vorige keren had ik steeds erg lange cyclussen, en dan weet je dus ook niet wanneer je eitje nou precies komt.
    Mijn eitje kwam namelijk pas na drie weken in plaats van na twee. En bovendien vind ik het gewoon wel fijn om wat extra zekerheid te hebben dat je zeker weet dat je op het goede moment geklust hebt.

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja voor een eventuele onregelmatige cyclus, maar ik heb ip wel een regelmatige cyclus, maar mijn ei is niet altijd op dezelfde dag in de maand. Heb dus met ovulatietesten gezien een keer op dag 8, 10 en 12 en afgelopen ronde op dag 14/15, dus steeds verschillend.

Ik kan mij ei ook niet voelen en heb niet zo'n zin om mijn slijm te gaan bestuderen. Vandaar de ovutesten. Zodat ik zeker weet dat mijn ei geweest is dus...

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @piri piri, ook, maar mijn man wil graag proberen voor een kleine jongen en dan moet het zo dicht mogelijk bij de eisprong klussen. Ik was na 1e keer bewuste stop ook gelijk zwanger, maar we klusten dan ook nog steeds heel wat af in de week toen was hij een tijd thuis en was hij solliciterende tussen 2 banen bij defensie.... Dus genoeg tijd (A). Wat meer kans maakt op een meid dan op een jongen (zeggen ze) door de LH piek te bepalen, weten we wanneer we moeten klussen zonder iets en dan komt hij terug naar huis na zijn werk. Hij is nu alleen in het weekend thuis.
    Verder heb ik ovu testen ook nog nooit gebruikt. Mijn cyclus was normaal 31 dagen. Afgelopen keer 36. Voor mij ook de eerste keer dat ik het gebruik. Ik ben benieuwd of ik mn ei al gemist heb of iets.... na 4 dagen nog steeds geen donkere streep. Nog 3 te gaan.

5. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @piripiri, hier ook eigenlijk altijd een regelmatige cyclus gehad. Ik gebruik ovulatietesten gewoon om zeker te zijn dat ik niet mis zit (extra check).

@whoppie, wat gek dat jouw cycli wel even lang zijn, terwijl je ovulatie verschilt. Het zou namelijk zo moeten zijn dat je 14 dagen na eisprong ongesteld wordt.

Hier, ook nog steeds hetzelfde kleurtje als 2e lijntje. Geen piek dus nog. Test ook wel gewoon door, als ik te weinig testen over hou voor volgende ronde als we voor het echie gaan, dan bestel ik wel weer bij. Welke testen gebruiken jullie? Ik heb ze van sensitest.

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @troelie: ja dat vind ik ook. Maar de tests geven t aan... Mss dat t nu na de bevalling beter gaat met de 14 dagen, omdat ik de afgelopen cyclus dus wel mn ei op de 14e dag had.

Volgend weekend een weekendje weg en dan beginnen met klussen, we doen t om de dag om de kans te vergroten en de vorige keren heeft het zo gewerkt. En dan natuurlijk tot mn ei geweest is, en daar heb ik dan weer de ovutesten voor nodig. ;)

7. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Spannend whoppie!! Ben ff de draad kwijt, maar ben jij nu de eerste die echt bezig gaat of waren er al mensen bezig nu?!

8. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Misschien moeten we ff een nod lijstje maken?!

Nod's:

28 juni
    Troelie (vermoedelijke nod bij ronde 1)

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Nod's:

Troelie 28 juni Eerste ronde (vermoedelijk)
    Meijtje 24 juni Eerste ronde (denk ik, op cyclus van 31 dagen)

:D

10. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx voor jullie openheid...
    Ik had werkelijk geen idee... Ik merk altijd precirs hoelaat t is.... (heb dan ook mega zin)... Geen idee wat zo'n eisprong met mij doet, maar t liefst zou ik dan de hele dag klussen.. *schaam*...
    Maar dus ook gevaarlijk....
    Succces met testen dan, das dan heel belangrijk voor jullie, spannend.!

11. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ik weet niet wat mijn NOD is. Ik heb iig geen cyclus van 28 dagen. Ak maandag is t 35 dagen ;)

Ik ben beetje zenuwachtig dat t met koninginnedag misschien wel al gebeurd is.... Maar goed dat zien we vanzelf op een test. En anders is t echt vanaf juni proberen. Maar ach dat is t ook al bijna;)
    heb er wel zin in!

Zo nog een dag werken! En dan heb ik ook weekend!

Leuk Whoppie een weekend weg! Waar gaan jullie heen?

Was er vandaag niet iemand jarig??

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Troelie:
    Ik gebruik testen van zwangerenkids, heb ook sensitesten gebruikt vorige keer maar vond deze net even wat prettiger.

Whoppie:
    Wij gaan het ook vanaf een dag of 14 om de dag doen. Zo is het de vorige twee keren ook gelukt ;)

Nod's:

Troelie 28 juni Eerste ronde (vermoedelijk)
    Meijtje 24 juni Eerste ronde (denk ik, op cyclus van 31 dagen)
    Blike 5 juni Eerste ronde (als mijn cyclus normaal doet ;)

Suus83:
    Spannend hoor, heb je al een test gedaan??

Hier lekker rustig weekendje voor de boeg! Heerlijk :) De kleine man sliep vanmorgen tot negen uur uit! Dat is ook wel eens lekker :D

13. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    9 uur? heerlijk!! Die van ons begon vanaf vier uur al!

Nee ik kijk dit weekend ff. Ik denk echt eigenlijk niet dat ik zwanger ben hoor! Maar goed ben wel erg benieuwd naar mn cyclus! 8 april was mn eerste menstruatie na de zwangerschap. Maar toen ik zwanger werd bij Sophie was eigenlijk mn cyclus ook een week langer dus ik gok op maandag.

Oh lekker relaxdagje!
    Hier vanavond ook! lkr filmpje op de bank! Morgen naar mn ouders voor moeder dag. En mn eigen moederdag natuurlijk! Leuk!!:D

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @test nu van de kruidvat, gewoon om een keer te proberen :) Sensi is dat een goede of niet? Daar zat ik ook naar te kijken.
    Vandaag nog geen piek te vinden. Ik krijg er nu al een punthoofd van.

@blike hier om 00.00 om 2.30 om 4.00 en om 6.00 wekker want ik moest werken. Nog 4 dagen dan ben ik 4 dagen vrij. Jeej, nog eventjes....

@manlief zegt jij mag niet naar zolder, iets voor moederdag en wat ben ik nieuwsgierig... maar ik ga niet kijken :D

Verslagen gemaakt. Nog 3 weken en dan ben ik klaar met mijn studie! hooguit 6 weken mijn diploma. Ik kijk er zo naar uit. pffff de laatste loodjes.... :D :D
    En het erge is... ik betrapte mezelf alweer dat ik aan het kijken was, welke opleiding hierna wil gaan doen. Ik wil graag maatschappelijkwerk gaan doen. Erg toch?!

15. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hier was het vanochtend ongeveer 8uur. Onze kleine slaapt eigenlijk altijd heel goed, leggen haar rond half 8, 8 uur op bed en dan slaapt ze door tot ongeveer 7/8 uur 's ochtends. Heerlijk! Hopelijk wordt een 2e kindje ook zo makkelijk ;)!

Morgenmiddag langs mijn moeder en schoonmoeder. Verder lekker niks, huisje is schoon, was bijna weg, dus hoef ook niks meer.

Testen, sensitest heb ik goede ervaringen mee, dus heb ik nu ook weer. Verder zwangerschapstesten van kv 2 voor 5, erg fijn.

Ik ga vanavond stappen met 2 vriendinnen en mijn zus, gezelli!

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja wij gaan deze ronde al beginnen. Maar ook in juni nod dus wel een beetje juni ;)

17. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @testen: kv2v5 doen t prima en heb voor de ovutesten nu van de kv gebruikt en doen t ook goed, dus we gaan t volgend weekend maar weer eens proberen met die ovutesten.

@weekendjeweg: rotterdam Europoort, gaan ff naar Brielle en naar Rockanje strand. Verder ff kijken nog.. Is maar een overnachting trouwens hoor. Zondag heb ik meeting van de decemberbabymama'van hier op t forum. Superspannend..

@troelie: leuk, veel plezier!

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Omg.. morgenvroeg testen...
    Brrr brrr

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    piripiri:
    succes!!! ik duim voor je!!

20. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Zo dat waren een paar dagen van hard werken in de voortuin,maar het wordt wel wat!

Verder ook al een paar ov testen gedaan, maar meer dan een licht streepje zie ik niet. Dus wijzer word ik er nog niet van. Ik gebruik ze ook voor het eerst, dus heb er ook geen ervaring mee. Ik heb de dipsticks van zk.

@ Piripiri, spannend! Succes morgen.

@ Whoppie, leuk een nachtje weg! En leuk die meeting, zien jullie elkaar voor het eerst zondag? Ik heb dat ook een paar keer gedaan toen mijn zoontje nog een baby was, was erg leuk. Ik hield er destijds twee vriendinnen aan over.

@suus, jee wat spannend, misschien al raak.

@ uitslapen, dat kunnen wij eigenlijk altijd wel. Kleine man kan natuurlijk al zelfstandig naar beneden. En 's nachts slapen doet hij al sinds baby goed gelukkig. Dat zal wel weer wennen worden met een kleintje straks, dan is het even gedaan met het uitslapen.

@ nod, eigenlijk heb ik nog geen idee, maar als ik uitga van m'n langste cyclus dan zou het 29 juni worden.

Nu maar eens slapen :)

Deel Deze Pagina