Gaan voor een 2e kindje vanaf juni 2013!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Troelie, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @zwangerschapskilo's: ik heb geluk. was in totaal maar 4 kilo aangekomen. Op de ddag van de bevalling die kilo's al kwijt. Dus op gewicht van voor de zwangerschap en binnen twee weken nog eens 6 kilo kwijt. Maar dat is nog teveel. Dus ik ga nu met een dieet beginnen, zodat ik in juni ook op een gezonder gewicht zit.

@vakantie: wel plannen, maar nog niet geboekt. Willen een lastminute in sept. Lekker vliegen met de kleine, max 3 uurtjes. Tenzij we ons huis verkopen en een nieuwe kopen. Dan gaan we de vakantie daar aan besteden. Maar ik wil graag op vakantie!!! Heb de zon echt nodig.. :)

@overdag slapen: gaat prima, soms een slechtere dag, maar vaak toch 2 a 3x 1,5 uur.

@bevalling: vrij makkelijk. Bevallen op utigerekende datum. Overdag wat buikpijn, niet wetende dat het een begin was. Rond 15 uur wat regelmatiger en tussen 17 en 19 om de drie minuten. Om 00.50 is Lennox geboren, na een paar keer persen. Helaas mocht ik een tijdje niet persen vanwege een daling van de hartslag en de zuurstof van de kleine.

2. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    #22 Suus83, 10 apr 2013
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
    Zwangerschapskilos best wel wat meestekwijt . Maargoed was ook gestopt met roken vandaar deextra kilo's. Maarnog drie en ben op toudegewicht. ;):D

Whoppie das eensnelle bevalling

3. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja gelukkig wel! :) Kan bij een tweede alleen maar slechter.. ;)

Hier de knoop doorgehakt. We gaan samen aan een dieet vanaf maandag. FF lekker een boost en veel afvallen en daarna goed opletten.

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Klaar met werken hier (7.30-18.00)

@whoppie en Suus83 welkom :D gezellig.
    Ook alle 2 niet zoveel tijd tussen de eerste en de tweede kleine.
    Zijn we met z'n vieren :) leuk!

@slapen, vannacht weer opgeschreven, trouw elke 2 uur wordt ze wakker. vandaag heeft ze 1x 10 minuten overdag geslapen hoorde ik van mijn moeder. Ze is echt niet lekker, want normaal slaapt ze bij mijn moeder in de armen als een roos.

Ik heb ongeveer 4 maanden bv gegeven. Het liep rap terug toen ik begon met werken. door wisseldiensten in de zorg en een kleine meid die 18 uur huilde was het over ( eerst afgebouwd met half kv en avond ochtend bv.) het huilen is nu sinds een maandje wat minder.

stortbevalling hier, voelde alleen wat schraal, verder niets eigenlijk haha. wel groot hoofd 35 cm bij geboorte. Maar ging makkelijk om 3.00 wakker om 6.30 was alles er uit incl. placenta die losgescheurd was en ik een bloeding kreeg. Dat was een beetje jammer, nu moest ik een paar uur blijven in het ziekenhuis anders mocht ik gelijk inpakken en wegwezen.

Kilo;s nog een paar, ben benieuwd of ze er af zijn als ik weer zwanger word. Ik werd tijdens borstvoeding al ongesteld. Nu 3x geweest al, eerst na 6 weken en nu 2x na 31 dagen.

@whoppie spannend dat je misschien een nieuw huis gaat kopen :) en ja zon heb ik ook nodig!! ook leuk dat je op de datum bevallen bent, dat hoor je niet vaak.

moest trouwens wel lachen, ben al een paar dagen misselijk (vorige week griepje gehad) komt mijn man uit de bocht ben je niet al zwanger.... ik uh niet eens over nagedacht we doen het om de eisprong heen maar je weet nooit.... Zien we wel als ik wel of niet ongesteld word. Volgende week weten we meer ;)

Hoe was jullie dag??

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @whoppie succes, ik let al wel op mijn eten en ik ben geen snoeperd, dus dat scheelt wel. Alleen mijn buikje moet ik nodig aftrainen, oei oei, dat was een sixpack nu een bierpeul :p

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @suus moederschap was in het begin hee lerg wennen. Ik had zoveel meer van de bevalling voorgesteld en ik kwam zo uit een remslaap dat het omschakelen even duurde. Elke keer dacht ik nog zwanger te zijn, het kon niet dat zij er al uit was. Maar nu ondanks dat ze echt een moeilijke tante is, geniet ik er volle teugen van.

Hier ook na 39 dagen raak hihi, afwachten hoe het met de 2e zal verlopen ;)

Bevalling was hier een eitje. Ik zei gelijk op de tafel als dat alles is wil ik er wel 20, die verpleegkundige had het niet meer.
    Ik ben wel bang dat de tweede flink tegen gaat vallen. Ik mag trouwens niet meer naar het ziekenhuis om te bevallen. Ze hing er nu al bijna uit en de kans dat de voglende ook een stortbevalling wordt zit er in.

7. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Vandaag ook gewerkt. Vorige week begonnen, maar had er nog niet veel zin in. Wel lekker zo thuis met zn tweetjes.. maar goed. T echte leven moet een keer beginnen..
    Collega vertelde trouwens vandaag dat ze zwanger was. Ik meteen jaloers natuurlijk... (of nou ja, jaloers, maar ik wil ook zo graag...). Maar ja nog ff wachten... ;)

Ik wilde thuis bevallen, maar hij had in t vruchtwater gepoept, dus moest met 8/9 cm ontsluiting naar t ziekenhuis sjeesen. Elf uur daar en tien voor een bevallen. Maar achteraf maar goed, omdat zn hartslag wat wegviel. Dan had ik alsnog met de ambulance naar t ziekenhuis gemoeten. Dus volgende keer maar meteen ziekenhuis misschien.

@huis: eerst maar eens verkopen (staat al een jaar te koop), en dan kopen. Dus verwacht er niet zoveel van.

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @whoppie balen dat die al zo lang te koop staat. Je weet nooit. Inderdaad eerst verkopen.

Ik bleek ook 9 cm naar 10 cm te hebben in de auto. Ik moet zeggen een aparte beleving.
    Zooo gevaarlijk als de kleine man in het vruchtwater gepoept heeft, dan ben je blij dat je alles om je heen hebt voor als er wat gebeurt. Ik zou in zo'n situatie liever de volgende keer in het ziekenhuis bevallen denk ik. hartslag viel weg :| dan zou ik flippen denk ik!! Wat een zwaar begin voor jouw Lennox.

Het ziekenhuis waar ik nu bevallen ben is 5 minuten rijden van mijn huis. deze gaat sluiten en het ziekenhuis waar ik dan heen moet is 20 minuten rijden. )en dat is als de brug niet open staat of het verkeer weer eens verstopt zit) Dat vinden ze niet zo'n fijn idee, want best kans dat de geboorte in de auto plaats vindt....

9. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja dat snap ik dan wel ja, dat ze daar bang voor zijn. Tweede gaat altijd sneller zeggen ze.

Ik moet zeggen dat ik het zelf niet allemaal zo heb meegekregen. Was voornamelijk bezig met luisteren naar wat ik moest doen. "Nu persen, nu wegpuffen, puffen, puffen, oh wil je ook ff met je hand pompen want we kunnen geen goede ader vinden..." Het was nogal hectisch. Ook omdat ze een totaalruptuur wilden voorkomen.
    Maar inderdaad wordt het wel ff goed nadenken over de keuze, ziekenhuis of thuis...

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    enige wat ik hoorde was mijn man, want hij ging het kindje halen (zo stond het ook in het geboorteplan) en dat kon gewoon. Wel hoorde ik toen ze zeiden moet je voelen, net een natte jonge hond die je in zn nek aait hahaha was het hoofdje van de meid en toen het hoofdje stond heb ik gevoeld.
    Ik heb de hele bevalling met mijn armen het kopschot beetgehouden om de weeen minder kracht te geven. Want anders was ik tot mn kruin uitgescheurd zo'n geweld was dat.
    Dus ik werd inderdaad ook al gewaarshuwd dat ik geen kracht mocht zetten. Heb ook geen moeite hoeven doen, alleen mn buik vastgezet (aangespannen) omdat ik het terugglijden niet fijn vond. Zo kreeg ze de kans niet meer om terug te glijden.
    Er was geen tijd om iinnfuus te zetten hebben ze pas achteraf gedaan.

Ik heb alles meegekregen maar mijn man was de enige waar ik naar luisterde (heel raar, want verpleegster zei het tegen hem en hij tegen mij hahah) en gelukkig is de nachtdienst niet zo druk, waren er 2 en de gyn was te laat, toen was ze er al.
    Het is inderdaad beetje afwachten, mijn man kan kleintje halen en kan ook infuus zetten, dus misschien maar gewoon spulletjes in huis halen ;) Ik wil alvast nacl en oxytocine whahahaha. Ja vorige keer was ook mijn placenta losgescheurd, word je niet vrolijk van thuis....

11. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Pff dames das turbo!!! Heftig...

Hier gelukkig een normaal verloop. Wel in t ziekemhuis dat was sowieso onze keuze. En de vliezen waren gebroken ,aar ze was niet genoeg ingedaald. Dus met de ambulance omdat ik liggend vervoerd moest worden.. daar gimg een stille aftocht.. not. Hele buurt op straat:p

Ik vind alles zo snel gaan. Wat ze kan... en die lach!!!! Geweldig word er zo vrolijk van:):):):)

12. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Zo meiden, lekker geklets! Ik ook gewerkt vandaag, werk van maandag tm woensdag sinds de kleine er is. Heb nu dus weekend :D! Morgen ff de stad in, wil wat nieuwe kleertjes voor Indy kopen. Ze zit nu net weer in nieuwe maat (68), maar ze past er nu al niet meer alles van. Heb ook wat mt74 in huis en zit eigenlijk ook al wel prima. Morgen eens ff shoppen, ook vast voor het warmere weer wat dingetjes hebben.

@whoppie, hoeveel kilo wil je afvallen? Ik wil er graag minimaal 10 kwijt. Iets meer mag ook, maar met 10 zou ik al wel tevreden zijn voor een 2e zwangerschap. Bij mij zijn er ook heel veel zwanger op kantoor! Ben nog niet jaloers gelukkig, maar denk ook wel bij mezelf; ik zou ook best weer willen. Maar vind vanaf juni beginnen prima, vooral omdat ik eerst weer wat fitter wil worden. Hus te koop; spannend hoor, hebben jullie al wel kijkers gehad? Waarom willen jullie verhuizen? Wij hebben in 2010 ons huis verkocht en zijn toen naar nieuwbouw gegaan. Erg blij mee!

@suus, 3 kilo is nog goed te doen. Ben je nog steeds gestopt met roken of inmiddels weer begonnen? Ik heb nooit gerookt, dus dat is makkelijk.

@meijtje, jeetje klinkt inderdaad wel als een pittige klus jullie dochter. Wat vervelend dat ze zoveel gehuild heeft. Zijn jullie er achter gekomen waarom ze zoveel huilde? En 's nachts nog zo vaak wakker, lijkt me echt slopend! Knap dat je toch al weer zin hebt in een 2e kleintje erbij. Wij hebben het wat dat betreft wel echt getroffen met Indy. Ze is echt een voorbeeldig kind, kan een 2e alleen maar bij tegenvallen ;)!.

Ik mag trouwens niet meer thuis bevallen ivm keizersnee, grappig he die tegenstelling. Maar snap wel dat ze het risico bij jullie liever niet nemen.

Ik ga nog ff voetbal af kijken en dan lekker slapen. Truste alvast!

13. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @troelie: nog maar een kijker gehad. Dus zal nog wel ff duren. Verkopen omdat het een bovenwoning is. Groot zat met 110 m2, maar alleen een balkon, geen tuin. En dat willen we graag voor Lennox en onszelf :).
    Hier ook minimaal 10 kilo. Ik kijk ff hoe het gaat, kan altijd streven wat bijstellen naar boven natuurlijk.

@werk: ik werk ook drie dagen. Ma, woe en do.. Dus bijna weekend! :)

Wij hebben t ook echt getroffen. Hij is zo makkelijk. Kan idd alleen maar slechter worden.. En t is zooooo leuk. Die lachjes.. Geweldig en buikspieren kweken dat ie doet! ;)

Nog steeds geen ei hier. Snap er niks van..

14. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Roken nee niet van plan meer te doen! Dus nu al een tijd gestopt:)

Werken hier vier dagen di do vrij en zaterdag. We hebbennog een huis te koop staan die wel verhuurd is maar goed t is ff nje anders. En nu ik er in zit qua werk vind ik t wel prima. Tuurlijk ik wil graag bij mn meisje zijn maar vind ff mn eigen ding doen ook wel fijn.

Ei geen id ik ga na dit weekend t bij houden. Jij al wel een regelmatige cyclus dan?

Je hoort wel vaker als t kort oo elkaar is... ik vind t wel leuk.

Hoeveel kids willen jullie eigenlijk?

15. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @whoppie, ja hier ook; hoe meer hoe beter ;)! Ik zou best 20 kilo af willen vallen, maar weet dat ik dan echt helemaal niks meer mag eten en 6x id week moet sporten en dat vind ik niks. Dus houden we het reeel ;). Ei, verwacht nog niet teveel van je lijf he. Het moet nog ff op gang komen, duurt ff. Ik ben nu 3x ongesteld geworden. Tussen 1e en 2e x zat 39 dagen en tussen 2e en 3e x 30 dagen. Hoop dat ik nu ook weer gewoon op 28-30 dagen zit, dan heb ik weer gewoon ritme. Huis; bij ons heeft ie 11 maanden te koop gestaan, eerste 10 maanden nul kijkers gehad, toen in 1 maand ineens 3 kijkers, de 3e kijkers gebben hem gekocht :)! Bijna weekend, lekker!

@suus, goed hoor dat je al een tijd gestopt bent! Ik heb er zelf geen verstand van, maar merk bij vrienden en familie wel dat er veel mensen grote moeite mee hebben om te stoppen en vooral om gestopt te blijven. Jullie ook nog een huis te koop staan, al lang inmiddels? Als jullie huis verkocht zou worden, zou je dan minder gaan werken, of begrijp ik dat verkeerd? Hier lijkt me ook erg leuk als er niet al teveel tijd tussen zit, maar ja we hebben het niet voor het zeggen he? Ik zou 3 kindjes heel leuk vinden, maar misschien dat ik daar na een eventuele 2e wel anders over denk ;). Jullie?

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    de eerste keer ongesteld na 6 weken, daarna na 5 weken en nu moeten we het nog eens zien.

Ik zou graag 3 kindjes willen, maar vl vindt volgens mij 2 wel genoeg.. dus we zullen eens zien.

@troelie:fijn dat jullie je huis verkocht hebben en er is dus nog hoop voor ons! :)

17. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Afvallen. . Tja zes keer sporten das zo veel. Vind ik zonde v d tijd met je kinderen. . Gezond eten is goed en beweging ook maar t moet ook leuk blijven. Kinderen kost genoeg energie...straks als ze lopen. ;)

Minder werken tja n dag minder zou ik nie erg vinden masr in mn baan kan t niet echt. Maar goed.. erg is t niet hoor. Zr krijgt genoeg aandacht hehe

Huis staat bijna anderhalf jr te koop. W hebben t verhuurd maar goed we hopen dat t n keer verkocht wordt.

Kids haha vroeger zei ik altijd 4 maar eerst maar zien wat t brengt allemaal. 3 zou ik ook leuk vinden. Vl vindt t allemaal wel goed

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @troelie: bij dit dieet moet je gewoon je 30 minuten per dag beweging krijgen. Nou dat lukt zo wel.. ik sport tot juni 3 x per week. Dan loopt mijn abbo af en hoop ik al een heel eind te zijn afgevallen.

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @kilo's weegschaal heb ik al een tijdje de deur uit gedaan. Ik heb neiging om naar het negatieve om te slaan (niet meer te eten) dus voor mij veiliger om het op zicht te doen en niet op gewicht.

@huis hier een huurwoning eengezins met tuin op zuid/zuidwest dus heerlijk zonnig. Nieuwbouw ingetrokken in 2009. Heerlijk :)

@bovenwoning heb ik even gehad, maar ik ben altijd een leven met tuin gewend, dus ik was net een dood vogeltje. Ik voelde me in een grote kooi zitten, dus toen deze mogelijkheid kwam, gelijk gedaan.

@huilen, nee weten we niet. Ze is gewoon snel van slag, wil te veel wat ze nog niet kan en wil niets missen. Hele dag kan ze mopperen, verre van ideaal, maar ik denk niet dat het nog erger kan. Onze meid zit nu in 68. Maar ik vind het raar dat ze van het ene nog 62 aan kan en van de ander al naar 74 moet. Kleine meid moet altijd mee om even tegen haar aan te houden qua lengte.

@werken maandag dinsdag woensdag en om het weekend. contract van 24 uur in de week. Meer dan zat. Als ik klaar ben met de studie ben ik wel van plan minder te gaan werken. Mijn man is er door de weeks niet en ik kan niet eeuwig voor 3 dagen oppas regelen. Nu hoef ik maandag geen oppas te regelen omdat manlief pappadag heeft. maar die raken ook een keer op.

@sporten. ik fiets in de thuiszorg en ik loop met de kleine meid stevig door zo'n 10 km. Het liefst 2x per week. Nog een keer naar mijn oma lopen is ook al een 25 minuten heen. Ik wandel en fiets best veel. boodschappen enz doe ik ook altijd met de kinderwagen.
    Echt sporten wordt nog afgeraden door de fysio, omdat mijn bekkens daardoor weer scheef kunnen komen te staan. Daar moet ik nog even mee wachten. Ik wil graag gaan kickboxen :D
    Maar eerst de kinderen.

@aantal ik wil er graag 3 mijn man 2 of het moet weer een meisje worden, dan wil hij nog 1x proberen (die heeft al 2 dochters uit zijn vorige relatie)

20. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Zo vanavond lekker gegeten met een paar wijntjes met wat collega's. Er zijn twee collega's vertrokken en dan doen we altijd een etentje. Was weer erg gezellig en lekker.. Heerlijk weekend! Morgen naar de powerslimconsulent en vanaf zondag lekker weer! juuj! :)

Deel Deze Pagina