Goedemorgen, Blike, zo zie je maar, mannen zijn er altijd voor te porren Ik denk niet dat het noodzakelijk is om het vanavond nog een keer te doen, als je je ei gevoeld hebt maar kwaad kan het niet natuurlijk, voor het geval dat hij nog moet springen. Spannend hoor, het zou zomaar kunnen gebeuren één dezer dagen! Ik heb ook jullie mening even nodig. Ik heb net weer een ovutestje gedaan, omdat ik voel dat er wat gaande is in mijn buik, maar ik me niet kan voorstellen dat ik zo snel na het stoppen met de pil (28 april) alweer ongesteld ga worden. De test liet een vrij duidelijke lijn zien, niet positief maar wel duidelijk zichtbaar. Zou mijn eitje er toch nog aan moeten komen? Wat denken jullie?
Volgens mij is deze gewoon positief hoor! Zou even een paar dagen doortesten om te kijken wat ze gaan doen, worden te testen weer lichter dan weet je zeker dat het je eitje is geweest.
@blike: heb begrepen dat te vaak ook niet goed is. Geloof dat het beste is om voor je eisprong het gezellig te hebben (vind klussen zo raar klinken, haha). Als ik in jou schoenen zou staan, dan zou ik het gevoel hebben dat het wel goed is zo maar je moet doen wat jouw gevoel zegt natuurlijk. @evelientje: ik had altijd zo'n wisselend humeur toen ik nog wel de pil slikte. Dat is al wel heel lang geleden want na mn zwangerschap nooit geen pil meer gebruikt maar ik merkte dat toen ik hem wel gebruikte, ik vaker wat depri was enzo, voornamelijk als ik een strip doorslikte. Nu zonder pil voel ik me veel beter. Minder dips. Zelfs als ik tegen mn menstruatie aan zit voel ik me goed. Ook geen vreetbuien, gelukkig nooit gehad ook! Hopelijk voel je je snel beter! @senta; hoe was het bij de internist? Goede uitslagen gehad? @piripiri: ben benieuwd! gelijk testen als ze binnen zijn! @vakantie: gaat toch geen last-minute worden. Bedacht me gister dat onze kleine geen ID kaart heeft en een spoedaanvraag daarvoor is erg duur en dat heb ik er niet voor over. Waarschijnlijk dus toch een center parcs huisje in NL of BE. Dan maar subtropisch zwemmen
Ja Blike denk je dat ie wel positief is? Het streepje is aan de ene kant wel donker, maar aan de andere kant best licht. Ik heb er geen ervaring mee, dit is mijn eerste donkerdere streepje Ik zal er maar even mee doorgaan inderdaad om te zien wat er gebeurd. Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om eindelijk verandering te zien in de staafjes.
@evelientje: lijkt me positief! Heb trouwens het idee dat we allemaal rond dezelfde tijd ovuleren. Zie de afgelopen dagen van verschillende testjes of berichten voorbij komen, haha. Ikzelf vandaag ook maar test nog niet, wacht nog wat rondes. Maar wel grappig.
evelientje: het streepje moet even donker of donkerder zijn. Deze is zowiezo even donker dus positief!
Mamasmeisje, ik voel me vandaag gelukkig alweer mijzelf. Moet waarschijnlijk nog even wennen aan de hormoonveranderingen ofzo Wel grappig dat we gelijktijdig ovuleren. Dan kunnen we straks ook rond dezelfde tijd testen.
@mamasmeisje duur he die id kaarten maar wanneer heb je dan vakantie? @ovulatietesten ik vind het bij mij zonde van het geld, hij is zo duidelijk als wat te herkennen. @INTERNIST super goed nieuws waarden zijn perfect beter kan haast niet, ze zegt ervoor gaan nu gewoon ervoor gaan, dus dat gaan we maar doen, stiekem gisteren duidelijk eisprong die dag, al geklust zonder iets. Was niet geheel de bedoeling maar we zeiden beiden als het zo is is het zo het is super welkom. Net wel met de internist alles dooegesproken de kans is redelijk aanwezig dat ik weer diabetes ga krijgen, dus moet extra vaak gecontroleerd worden.
Senta: Wat fijn dat alle waarden goed waren en jullie groen licht krijgen! Zie dat we tegelijk mogen testen! spannend
@senta: heb nu 2 weken vakantie en in augustus nog 3 weken. Wilde eigenlijk in deze 2 weken ergens een weekje weg maar zal geen zonnig buitenland worden. Misschien in augustus wel. Super dat je goed nieuws hebt gehad! En gelijk ervoor gaan! Leuk! @evelientje: zal wel leuk zijn ja, allemaal rond dezelfde tijd kunnen testen!
Senta, fijn dat jullie ervoor kunnen gaan. Wel minder dat de diabetes terug kan komen. Jullie hebben deze ronde in ieder geval al benut
Ik ben nieuw hier en wou graag meekletsen over zwanger worden. Ik ben sinds eind januari gestopt met de pil na die zo'n 10 jaar geslikt te hebben. Mijn vriend en ik zijn al 8,5 jaar bij elkaar en willen heel graag een kindje. Nu heb ik laat van zeer onregelmatige cyclussen, namelijk 35-51 en zit nu op dag 29. Toen ik na 6 weken nog niet ongesteld werd ben ik naa de ha geweest. Die gaf aan dat ik moest temperaturen, dus daar ben ik mee begonnen sinds 18 april. Nu zit ik met het volgende: deze cyclus ben ik gevoelige ovulatietesten gaan gebruiken naast het temperaturen. Ik heb een vrij lage temperatuur. Nu had ik 15 mei een dikke controlestreep en een lichte lh streep (volgens bijsluiter; nog geen lh, maar niet helemaal negatief), 16 mei een hele positieve ovulatietest en sindsdien telkens een licht positieve test Zoals de eerste. Wel blijft mijn temepratuur laag zoals altijd (rond de 36,2/36,3). Weet iemand of ik wel een eisprong heb gehad of misschien vals positieve testen heb gehad? Het zijn trouwens gevoelige testen van Sensitest. Groetjes, Michelle
@mies87 Oeh geen idee.... niet iedereen reageert hetzelfde met tempen. Ik denk als die test poositief geeft dat het ook zo zal zijn. Die piek is er niet zomaar. Wat naar dat t je van diee lange cyclussen kan hebben. @evelientje hier ook een dekentje er bij gepakt! @mamasmeisje inderdaad wat jammer zeg! @senta wat goed zeg! gelukkig dat alle waarde goed zijn en ja inderdaad iets meer testen voor diabetes. Super dat jullie er stiekem al voor zijn gegaan hihi. @kat owjee ik kijk nu net op, loopt er een kat met een speen in zijn bek.... neeeee..... pffff aan de ene kant moet ik heel hard lachen aan de andere kant oplawaai voor Appelflap
Appelflap Dat is nog eens een originele en leuke naam! Heet hij echt zo Meijtje? @ Michelle, ik ben absoluut geen expert op het gebied van ovutesten, maar ik neem aan dat als hij positief is geweest je toch mag aannemen dat je hebt geovuleerd. Van anderen heb ik weleens gehoord dat ze na de ovulatie een licht streepje bleven zien. Misschien heb jij dat ook. In het verleden heb ik weleens getemperatuurd, maar daar werd ik niet wijzer van, daarom probeer ik het nu met ovulatietesten.
@evelientje Eingelijk Nappie van Napoleon (noorse boskat) maar Ik noem hem altijd Appelflap haha. (mijn moeder noemt hem Smoelie, dus hij is wel wat gewend) Wij hebben Poekie en haar kinders Stippie Marble Draakje. 2 van Appelflap en 1 van een oepsje van buiten Draakje dus Ja we hebben er 5 haha oudste 8 jongste 2 jaar Verder geen huisdieren hahaha
Mies87: Er blijft altijd wel wat LH in je urine zitten. Dus het is normaal dat je een licht streepje houd. Pas als de controlestreep van je test EVEN donker of DONKERDER is dan heb je een positieve test. Je temperatuur is niet altijd heel betrouwbaar, ik heb het vorige keer ook gedaan maar dan alleen als extra zekerheid. bij mij was het trouwens wel altijd vrij duidelijk dat mijn ei gesprongen was. In mijn album staan twee temperatuurkaartjes, daarop kun je het wel vrij duidelijk zien. Meijtje: Zo ben ik ook al een stuk of vijf spenen kwijtgeraakt.... Vanmiddag weer een ovutest gedaan en deze was duidelijk weer lichter. Denk dus echt dat mij ei vanmorgen gesprongen is. Maar ga voor de zekerheid vanavond mijn man toch nog maar even het bed in sleuren dan heeft hij weer even een paar weekjes rust
Meijtje: ooh Noorse Boskatten zijn echt gaaf!! Heb drie zwervertjes thuis, Djeems, Tapas en Saar. Waren alledrie zielige zwervertjes die ik ooit eens "tijdelijk" vanaf mijn werk mee naar huis heb genomen... Dat doe ik dus ook niet meer... drie is wel genoeg
@blike haha gelukkig ben ik niet de enige. Ja de boskat kwam uit een familie die hem verwaarloosde, dus vandaar dat ik er 1 heb. De rest zijn vuilnisbakjes Zit van alles in haha. Oeh als mijn man thuis komt of is dan is het zo goed als elke avond raak. Soms ben ik gesloopt door mn werk icm gebroken nachten dan slaan we eens een keer een dagje over Haha Eigenlijk heel erg zijn we (nog steeds)