Gaan voor een 2e kindje vanaf juni 2013!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Troelie, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ja is lastig he? Ik heb dat ook heel erg. Mijn zusje en moeder weten eigenlijk altijd alles. Vorige keer ook beide keren bij 4 weken verteld. Maar moeder is van week 6-8 op vakantie (mocht ik zwanger zijn natuurlijk). Dat scheelt alweer..
    En een leugentje is voor mij wel moeilijk, ik lach altijd... heel stom.. Maar als het echt moet, dan lukt het wel hoor..
    Kan sowieso zeggen dat ik niet wil drinken, omdat we s avonds al een feestje hebben.
    Volgende week jnaar 90 in de XX nijmegen. Dan zeg ik gewoon dat ik wel wil bobben, omdat ik dat na zs niet meer geweest ben.
    Nu alleen nog zwanger zijn :)

2. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Smoezen die ik gebruikte bij vorige zwangerschap is dat ik wéér zware pijnstillers had gehad en daarom niet mocht drinken. (had in die tijd regelmatig slijmbeursontsteking in mn heup). En ik was bewust de BOB.

Was in het begin erg moeilijk want vrienden zien mij vaak met een biertje of wijntje maar deze smoes ging erg goed.

Familie wist het bij 5 weken al. Op mijn werk ook heel snel, rond de 7 a 8 weken. Ik werkte toen in een psychiatrisch ziekenhuis en wilde op de open unit werken omdat op de gesloten unit regelmatig agressie voor kwam. Dus dat risico wilde ik niet lopen. Niet voor mijzelf maar ook niet voor mn collega's.
    En de rest, wist het met 11 a 12 weken.

3. senta

senta Niet meer actief

De begravenis is voorbij. Was heftig.

Gisteren toch een test gedaan was wit witter witst. Sta er nu makkelijk in wil nu ongesteld worden ook. Niet in mijn vakantie.

4. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @senta, he balen meis! Hopelijk komt het snel door dan. was de dienst mooi van je oma?

@mamasmeisje, hier ook zo'n beetje hetzelfde. Eerste keer had ik vrij vlot al wat veegjes bloed wat me heel onzeker maakte. Daarom op het werk en thuis al vroeg verteld. Vrienden rond 10 weken verteld toen het echt mis was en ik gecuretteerd moest worden. Zouden op vakantie gaan met vriendengroep, konden pas 2 dagen later gaan en vond het wel fijn als ze het zouden weten aangezien ik nog best wel eens verdrietig was op vakantie. 2e x hetzelfde verhaal. 3e x met 6 weken thuis verteld en met 7 weken na 2 goede echo's op het werk en aan vrienden. Voelde goed en ging ook goed uiteindelijk :)!

Hier lekker weekend!! Genieten vh weer!

5. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Senta wat vervelend zo heftig allemaal!!

Vertellen ja hier vertellen we t wel aan close familie(ouders en zussen) en goede vrienden. We denken als het mis gaat wil ik het ook graag delen met deze mensen.

En mn baas en een collega weet het nu. Moet zeggen afgelopen vrijdag hadden we een etentje wat begon met een glas champagne. Die heb ik netjes afgeslagen. Nou commentaar: zo zo je weet dat je zo wel roddels de wereld in brengt. Dus ik zei ik ben aan de antibiotica. Kreeg ook meteen te horen dat dat niet uitmaakt. Dus de collega die het wist zei joh sinds wanneer is het verplicht om alcohol te drinken? Dus dan merk je wel dat er flink op je gelet wordt als je geen alcohol drinkt. Terwijl dat belachelijk is natuurlijk.

Ach nog twee weken dan heb ik echo gehad en dan mag t wel bekend worden ;)

Senta al wel een ongesteldheidsgevoel?

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ladies: hier een omowitte test! Helaas. Morgen nod, dus verwacht mn ongi morgen..

@senta: laat t dan maar doorkomen idd... Sterkte nog en hopelijk toch een fijne vakantie...

@alcohol: ja ik hou dr wel van bij een zonnetje, op een feestje e.d. dus dan zien mensen t wel snel. Scheelt dat een aantal feestjes in de Achterhoek zijn en ja dan moet er iemand rijden... ik dus...

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @senta, hopelijk is de dienst gegaan zoals verwacht. Het verlies blijft zwaar. Heel veel sterkte voor jou en de hele familie.
    Jammer van de omo test! Hopelijk breekt ongi door voor de vakantie. Ongi op vakantie is nooit leuk....

@Whoppie balen zeg, ook wit....

@suus hihi ja ze letten overal op.

@vertellen, mijn ouders/broers en zussen wisten het en mijn beste vriend. Ik had het mijn leidinggevende met 8 weken verteld omdat ik vaak 4 gebroken diensten achter elkaar moest draaien en met die moeheid was dat niet te doen. Daarnaast moest ik ook te zwaar tillen, dus dat gelijk aangehaald, niet dat daar uiteindelijk rekening mee is gehouden.
    Toen maakte we het met 12 weken bekend kreeg ik met 13,5 week een zware bloeding. Die grens van 12 zal ik een stuk ruimer nemen aankomende keer. Gelukkig is het goed gegaan, maar ik was zo bang dat ik haar kwijt was :( Bah als ik er aan terug denk.....

@alcohol ik drink maar 2x per jaar, dus niemand kijkt raar als ik niet drink. Mensen vinden mij saai omdat ik daar geen behoefte aan heb. Maar ik heb het prima naar mijn zin zonder. :)

8. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @ meijtje: jeetje wat heftig, die bloeding. Gelukkig is het niet mis gegaan want dat ik volgens mij het eerst waar je aan denkt. Waar kwam die bloeding uiteindelijk vandaan dan?

@senta en whoppie: balen vd witte test....:( Whoppie: Waarschijnlijk lekker wijntje morgen dus op t terras! Geniet ervan!

Vanmiddag lekker op kraambezoek! Zin in!

Fijne dag allemaal!

9. senta

senta Niet meer actief

Ja ongi komt op gang eindelijk . Nu kunnen we er echt voor gaan in de vakantie hebben we altijd net wat meer zin . Hihi
    En een extra glaasje sangria kan ook geen kwaad. :p

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Have fun Senta!

Ja een wijntje! Maar stiekem ook nog een btje hoop. Had met lennox namelijk ook een negaiteve test op nod.... dus het kan nog.. maar wil niet teveel hoop hebben...

veel plezier op kraambezoek! Leuk weer z'n kleintje te zien.

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier word het spannend...
    Als ik netjes cyclus van 28d heb had ik gister eisprong...
    2 dagen geleden geklust...eergister geklust zonder einde (Kiann wkkr) en vandaag geklust... dus tja... Dus als ei dagje eerder of later is gesprongen...
    Hmmmm... spannend... hihi
    Hihi

12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ben benieuwd!

13. senta

senta Niet meer actief

Hier dus toch ongesteld geworden, gelukkig eindelijk op naar het echte werk we zijn op vakantie met mijn eisprong dus we gaan ervoor en dan maar kijken, klust toch wat makkelijker als je de tijd hebt en dat glaasje sangria werkt ook wel mee. :p

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mamasmeisje nee wisten ze niet. Ik werd er mee wakker in een bloedbad alles warm van bloed pffff. Bed dekbed ik alles zat er onder.... Dus dan ga je inderdaad uit van het ergste en zit je te wachten op de krampen en de stolsels. Waarschijnlijk is er ergens een groter bloedvaatje gesprongen, ik heb wel verkorte baarmoedermond omdat daar een stuk af is. ze gaan er van uit dat daar een vaatje gesprongen is. maar jemig zeg en dan nog de hele dag wachten (pasen) voor je terecht kunt voor een echo, dat was zo zwaar, die onzekerheid bah!

@kirasese super spannend, het zou zo leuk zijn!

@vakantie en klussen altijd leuk :D

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Pfff dat was mega schrikken natuurlijk... jeetje hey... bloed wil je dan absoluut NIET zien... pfffff

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Nee idd, bij ons was het toen ook echt mis. Wat fijn dat het bij jullie mee viel!

17. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @meijtje, dat is ook schrikken zeg. Gelukkig is het goedgekomen. Hier had ik af en toe een veegje bloed bij de eerste 2x. Bij zwangerschap van de kleine meid niks gehad. Voelde ook gelijk goed. Tuurlijk wel mijn onzekere momenten gehad, maar door wegblijven van het bloed had ik al wel goed gevoel. En mocht met 7 weken al voor 1e echo. Zou ik bij een volgende zwangerschap weer mogen overigens. Wel fijn idee!

@whoppie, kwam de miskraam bij jou vanzelf? Bij mij 1e x gecuretteerd, 2e x met pilletjes uitgedreven.

@kirasese, merk jij niks aan je lijf bij eisprong?! Ben benieuwd of het raak is! Spannend!

@senta, balen vd ongesteldheid.. Maar wel lekker wijntje op vakantie, dat is dan wel weer lekker. Meijtje, ik drink overigens ook niet veel (meer, vroeger met uitgaan wel).kan me heel prima vermaken zonder alcohol en heb het absoluut niet gemist tijdens zwangerschap.

Hier vandaag eerste ovutest gedaan. Was nog niet positief, maar lijntje al wel aardig gekleurd. Ben benieuwd wanneer ie komt. Heb ook al wat slijm (sorry :)). Geduld hebben is best lastig ;)!

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @troelie: ja kwam gelukkig geheel vanzelf... binnen drie dagen helemaal schoon...

Spannend hoor, succes met zoeken van je ei..

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ troelie: nee voel niks dus geen idee wanneer die is geweest...
    Is dus afwachten...

@ Alcohol: Hier ook geen drinker, voor Kiann al niet en nu met Kiann al helemaal niet meer :)

20. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Heerlijk gekroeld vandaag met een lief kereltje van 6 weekjes oud :) Wat een kriebels krijg je daar van zeg! Zo klein weer....

Deel Deze Pagina