Zo te lezen hebben we er allemaal niet lang over gedaan om van de eerste zwanger te worden! Hoop hier ook dat het deze keer niet ineens heel lang duurt.. maar ja, we hebben het uberhaupt niet voor het zeggen he? @whoppie, ik heb dat ook wel. 2x een mk gehad, dus hou er ook wel rekening mee dat dat maar zo nog een keer kan gebeuren. @blaadje, mij lijkt een klein verschil ook heel leuk. En ik hoor juist ook van mensen dat hoe langer je wacht, hoe lastiger het weer wordt om weer een kleintje erbij te hebben. je bent dan al zo gewend geraakt aan je oude structuur. Nu zijn we toch nog aan het wennen aan allerlei dingen omdat het nieuw is. En het lijkt me gewoon geweldig er nog een kleintje bij te hebben.
Mij lijkt t korte leeftijdsverschil ook leuk. Kunnen ze leuk met elkaar spelen. Maar goed twee jaar er tusse is ook leuk. Jouw ki dje kan je helpen met dingen die v ons zulle nog veel hulp nodig hebben. Maar goed ik zie daar niet tgn op
@spuitjes DTP en BMR krijgt mijn meid. normaal DKTP HEB HIB en pneunokokken (zijn ook de 10 meestvoorkomende).... dit zijn welgeteld een stuk of 20 ziektes die je in 1x inspuit, wat moet de kleine meid met een griepprik? Hep-B krijgt ze pas als mijn man naar een risico land moet, want ik ben geen risicogroep en ga daar momenteel ook niet op vakantie. er is toegegeven dat de oude kinkhoestvaccin niet werkt die in de dktp zit, maar ja het moet op, dus we hebben een eigen plan getrokken. @korte leeftijdsverschil is bij ons omdat ik al een keer een ok gehad heb en ik vind het niet erg. Ik heb hier een kleine huilerd, als er nog zo 1 bij komt kunnen ze lekker samen huilen haha. Ik vind het wel beter, want ik wil graag 3 kinderen en mijn man is al wat ouder, dus snel op elkaar. Dan hebben ze ook wat aan elkaar als het lukt. wij zijn met 5 kinderen en ik vind het prachtig er zit 11 jaar tussen de oudste en de jongste hihi @tandjes, zijn er bij jullie al zichtbaar en zo ja welke is/was eerst?? Er staan er nu 2 op springen onder het tandvlees, dat zijn boven de tanden links en rechts naast de voortanden. haha krijgt ze straks een fietsenstalling
@troepie nee ik ga daar niet meer heen, rare mensen, had er al bijna 1 binnenste buiten getrokken st*m wijf, jemig stelletje kneuzen. Antwoorden die ik krijg kan ik zelf ook verzinnen, geen hogere wetenschap voor nodig en als ik met een vraag kom, wordt het gebagatelliseerd of moet ik naar een huisarts. Prima ik was er al gelijk klaar mee. O ja 15 minuten van tevoren aanwezig moeten zijn en dik een uur na tijd eens naar binnen geroepen worden met een huilbaby. En dan nog zo'n trien, ken je der niet stil krijgen.... pfffffff neee NOOIT meer
Mijn dochter was ook echt een huilbaby in het begin en dat heeft me juist heel erg tegengehouden en dat is ook een beetje waar ik bang voor ben. Daarnaast was de bevalling echt een hel dus daar zie ik zeker niet naar uit Maar inderdaad te lang ertussen leek me ook niet wat, dan hebben ze weer niet zoveel met elkaar. Al moet ik zeggen dat ik 3 en 5 jaar scheel met mn broer en broertje en dat klikt wel super. Het ligt ook aan of het 'klikt', dat heb je natuurlijk niet voor het zeggen.
@cb: hier geen klagen. Leuke mensen, altijd op tijd en geen gezeik.. Ze zijn hier soieso niet zo kritisch. Als ie t goed doet, zullen ze er niks van zeggen.
@blaadje, kan me voorstellen dat je dan nog niet eerder de kriebels hebt gehad. Ik weet ook niet of wij er alweer voor gegaan waren als onze dochter niet zo makkelijk was geweest. Mijn bevalling was ook niet echt een pretje, maar daar kan ik me nog niet zo druk om maken. Het is ook niet te ontlopen . En leeftijd zegt idd niet zoveel, het moet klikken ja. Ik scheel ruim 2 jaar met mijn zus en dat gaat super. @meijtje, wat zei jouw huisarts ervan dan, dat je niet meer naar het cb gaat? Lijkt me niet een standaard situatie. Hier ook geen klagen over cb, maar heb wel andere verhalen gehoord ook. Maar nog nooit zo erg dat iemand er niet meer door naar het cb ging. Hier weekend , heerlijk hoor 3 dagen werken, 4 dagen vrij! Het schijnt vandaag heel zonnig te worden, dus denk dat ik lekker zoveel mogelijk buiten ga vertoeven. Fijne dag allemaal!
Ik moet vandaag nog werken en dan ook heerlijk weekend, nu al zin in Hier is het CB prima, wat whoppie ook zegt ze zeggen niet gauw wat. Ze geven advies en als ik er niets in zie dan leg ik het naast me neer. Ze geven natuurlijk advies op basis van het gemiddelde maar ja geen kind is gemiddeld he
Hier ook geen probleem met het cb. T ziet er uit als een heerlijke dag dus voor de vrije mensen lkr weer on te genieten! !!
@troelie die zegt niet veel. Het is niet verplicht om heen te gaan in Nederland, dus iedereen zijn vrije keus daar in. Hetzelfde met inenten. Als we er over nagedacht hebben en kunnen onderbouwen waarom, dan is er geen probleem @cb hier: ow heeft ze honger.... ik 'ja dat kan als jullie een uur te laat zijn' zei dat mens 'dan moet je haar hier maar borstvoeding geven, niemand die daar van op kijkt'.... ik keek rond en stonden nog 12 stellen te wachten, waren meerdere kussens door meerdere mensen in gebruik... úhm nee dank u'. 'nou als ze honger heeft dan moet je dat doen! ....echt niet of we kwamen voor het eerst met 7 weken, met mijn bekkens ging het niet goed en mijn man wilde er bij zijn, werd er gezegd ja volgende week moet je weer komen op de 8 weken controle :O..... sip! Wij zeiden dat we dat niet gingen doen, was ze beledigd! En dan het toontje, voor het eerst? Ja, dan moet je wachten tot een kussen vrij is (niets om het schoon te maken en had net 1 met een strontluier op gelegen die lekte niet normaal), je moet haar in de bak leggen je moet haar op de weegschaal leggen. toen ik het wachten zat was kleedde ik haar weer aan, want dan kan ik haar weer in de buidel doen. Je moet wachten met aankleden, dat mag niet!! Zoooooo ik was PISLINK, ik zei ook, ik moet niets en als ze geen tijd heeft, gaan we wel weer, heb hier niets te zoeken dan! Ja toen was de toon gezet. Ik ben achterin gaan staan en mijn man heeft maar het woord gedaan ,want ik had dat mens echt binnenste buiten getrokken. Ik heb gelijk zo'n allergie opgebouwd dat ik het niet meer ga doen. Alleen gehoor test en verder zoeken ze het maar uit!
@blaadje ik weet dondersgoed wat je bedoel met de schrik om er nog 1 erbij te hebben. wat als de volgende ook zo huilt. Het is nu wat minder, maar nog steeds meer dan 3 uur huilen per dag. gelukkig geen 18 meer zoals eerst. Ik zeg altijd het kan alleen maar mee vallen, maar als er nog 1 zo is, dan wordt het toch wel een echte uitdaging met 2 huilertjes. Slaapt jouw kleintje wel door ondertussen of niet? Hier nog steeds om de 2 a 3 uur wakker en ze vindt het moeilijk om zelf weer in slaap te komen, dus dat duurt ook altijd weer even
Hey meiden, iedereen weekend nu?! Leuke plannen?! Hier morgen eerst hardlopen, dan bij tenniswedstrijd van mijn man kijken. Daarna lekker lasagna eten bij mijn zus en zwager. Zondag lekker relaxen. Maandag is onze kleine med al weer 7 maanden
Heej! Ja heerlijk weekend! al vanaf vanmorgen Morgen lekker babyzwemmen met Lennox. Vond ie de vorige keer leuk, dus nu hopelijk ook. Dan ff de stad in denk ik. Zondag krijgen we nog een kraamvisite (met vier kinderen...). Daarna naar een verjaardag van de vriend van mijn nicht (en aanstaande papa in juli!). Dan is het weekend alweer om. Maar na die week werken een heerlijk lang weekend!
Hier ook bijna weekend! Heb er zin in ! Morgen een verjaardag en verder vrij weinig plannen. Zijn bezig met de tuin dus daar zullen we dit weekend . nog wel verder meegaan Gister mn mamafiets gekregen! Nog paar maanden geduld!
Wauw wat een heerlijk weer! Lekker gewandeld. Tis dat we aan t dieten zijn, maar anders hadden we lekker op n terrasje gezeten!
Hier zijn we bezig in de tuin. Manlief is aankomende week vrij en morgen hebben we een verjaardag en gaan we zwemmen met de kleine meid. @ongesteld nu dag 33... we doen het om de eisprong heen, maar laatste keren steeds met dag 31 ongesteld en heb ik van tevoren last van buik en rug omdat mijn ongi er aan komt... nu nog helemaal niets, dus ik ben benieuwd. Het is bijna niet mogelijk, maar ik kijk nergens meer van op hihi afwachten dus. De planning was juni.... of we dat halen ??
@meijtje, spannend!! Hihi, leuk nu is het proberen dus al een beetje begonnen! Kunnen we alvast gaan duimen of heb je liever dat het nog niet zo is?
Hier heerlijk in het zonnetje naar tennis van manlief zitten kijken! Lekker wijntje erbij! Ontzettend genoten! Morgen lekker rustig dagje, wordt als het goed is ook nog wel lekker weer
@troelie, was eigenlijk nog niet de bedoeling, want ik moet over 2 maanden afstuderen en dan moet ik solliciteren voor een baan. Met een buik vol benen nemen ze liever iemand niet aan .... Zeker niet met de bezuinigingen in de zorg. Ik ben niet verplicht te vertellen, maar dan heb je tijdelijk contract voor 3 maanden en dan ben ik een maand of 5. Dan zal ik er alsnog uit geknikkerd worden denk ik. Maar als het zo is dan is het zo. Met loon van manlief redden we het ook @suus83 als ik over een week nog niet ongesteld geworden ben of het weekend daarna, omdat ik 1x een cyclus van 6 weken in het begin gehad heb. Dus ik ben benieuwd hihi