@meijtje, fijn dat ze doorgeslapen heeft! Ik heb er ook zin in! Denk dat ik vanaf volgende week vrijdag/zaterdag ga testen. Kijken of ik mijn ei kan matchen aan wat symptomen. En dan die keer erop ook voor het echie . Spannend he?!
Spannend idd! Ik ben deze maand al wel begonnen met testen voor mn eisprong. T was vorige mnd mn eerste menstruatie dus denk dat mn cyclus wat langer is. Nog ff geduld. Je hebt idd ook van die zitplankjes oid. Denk dat tzt ik er wel naar ga kijken.
ik moet de 7e gaan testen op een cyclus van 31 dagen. Afgelopen keer was die 36, dus ergens tussen as dinsdag en zaterdag zou mijn eisprong moeten zijn. Als het weer 31 dagen is, dan wordt het rond de 7e van volgende maand voor het echie hihi Het komt al dichtbij zeg! Wie weet rennen ze al, mijn zus liep met 9 maanden al, super gevaarlijk natuurlijk, maar met 12 maanden was ze al niet meer bij te houden en kon ze hele stukken lopen (ok mijn zus is ook een rare ) Je weet nooit, Ik ga ook pas als het zo ver is kijken wat ik voor onze meid ga aanschaffen, waar ze behoefte aan heeft.
@Suus83 ik zat gelijk op 31 31 31 na de eerste ongesteldheid na de bevalling, alleen laatste ronde afgeweken 36.... Dus je kunt wel gelijk in een ritme komen Hopelijk is dat ook zo bij jou
Ja hier ook Meijtje ik wacht tot mn meid wat groter is voor ik beslis wat ik doe qua plankje oid. Zoals je zegt er zijn voorbeelden van kleintjes die al lang en breed lopen.En er zijn kleintjes die er wat langer over doen Oh zou fijn zijn meteen een regelmaat. Maar goed ik wacht t af. jij had wel meteen een mooie cyclus 31 dagen. Is echt niet slecht.
@suus, hier 39, 31 en 33. Wel redelijk regelmatig, maar nog niet zoals het was. Was altijd tussen de 28 en 30 dagen. Ik denk dat mijn eisprong, de ronde dat we voor het echie zouden gaan, rond de 12/15 juni zal zijn. Beetje afhankelijk van deze cyclus. Ben benieuwd!
@stemmen: thnx ladies! Hie volgende maand (is dus deze maand al beginnen, maar ei komt pas rond 23/24 als ik weer regelmatig word. Cyclus was altijd regelmatig (voor de bevalling), precies 4 weken. Op vrijdag ongi en vier weken later weer op vrijdag ongi. Hopelijk nu ook. Dan wordt ik op mijn verjaardag ongesteld (10 mei) en daarna lekker klussen en dan hopelijk op 12 juni ongeveer een positieve test! haha. Deze maand dus met ovutesten eisprong bepaald en volgende maand ook maar weer ff in de gaten houden. Spannend meiden. @wagen/plankje: ben er ook al teveel mee bezig, maar is gewoon leuk om uit te zoeken en te kijken. T kan ook nog ff duren natuurlijk... @meijtje: lekker dat ze doorgeslapen heeft. Kleine hier doet t ook goed. Van 20-6.30 uur. Volgende week naar cb en hopleijk dan aan de fruithapjes..
@whoppie ik vind het grappig dat mensen wachten met hapjes en eigelijk alles wel tot ze te horen hebben gekregen van het cb dat het mag. Wij gaan niet dus zetten grotendeels zelf de lijn uit en dan sta ik niet stil bij dat gegeven. We houden haar ontwikkeling wel in de gaten, fysiek, motoriek en met haar gezondheid enz.
Ja dat is idd ieder een beetje voor zich. Ik weet niet of Lennox al toe is aan hapjes en vindt het fijn te weten hoe die groeit om te kijken of we het goed doen (en ik weet wel dat niet ieder kind binne de lijntjes van het cb vallen, maar het kan voor ons geen kwaad om te kijken hoe het ermee staat). Het is ook niet zo dat we met alles wachten op het cb. Maar hapjes lees ik overal eigenlijk pas met 6 maanden, dus ik wil dat ff navragen. Verder zetten wij ook zelf de lijn uit, maar vindt het wel fijn af en toe mijn vragen eens te kunnen stellen...
@whoppie ik had ook vragen voor cb aller eerste keer. Enige wat ik kreeg dan moet je naar de huisarts als dat zo blijf moet je het maar aan de huisarts vragen en dat moet je bespreken met de huisarts. Ze keken over een cafe au lait heen, dat beslaat heel haar bovenbeen van achteren, echt niet te missen!! Toen was ik er al klaar mee Ik kan wel binnenlopen op inloopuur op een vrijdag, als ik echt met iets zit. Eerder ga ik niet. Het kan inderdaad nooit kwaad. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet te gaan. Ik kan haar laten controleren bij de huisarts, heb ik een beter gevoel bij hahaha ik krijg het aan mijn hart van die cb mensen Dan kom ik er een partij agressief vandaan, weet niet wat voor sekte we hier hebben. Kan ook aan hier liggen hoor, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat mijn nekharen overeind staan.
@meijtje, dat is ook heel verschillend denk ik. Het is maar net welke mensen er werken. Hoor heel veel wisselende verhalen van mensen. De een zegt dit, de ander weer heel wat anders. Ik vind het inderdaad ook fijn om ff haar groei en gewicht in zo'n grafiek te zien en het feit dat ze haar heupjes e.d. ff checken. Verder hecht ik er ook niet al teveel waarde aan. Voel en merk het zelf wel als er iets niet goed met haar gaat. En met eten ook, je baby geeft zelf wel aan wanneer hij/zij iets wel of niet wil. Wij met 5 maand begonnen met fruit en groente, maar ze wilde er eerst niet veel van weten. Toen van de een op andere dag zat ze ineens met dr mond open en at ze de ene hap na de andere op. Je merkt bet dus vanzelf als ze eraan toe zijn. @whoppie, spannend, jullie dus deze maand al ad klus ! Leuk, leuk!!
@troelie ja ik laat haar wel bij de huisarts controleren. En het kan inderdaad heel anders. Het is jammer dat wij van die rare lui hebben.
Ik vind het ook fijn haar af en toe te checken qua gewicht. En verder geven ze alleen advies bij het CB. Jij kent je kind en weet echt wel of hij of zij ergens aan toe is! Wij zijn met 4.5 mnd begonnen met af en toe een hapje. En sinds drie weken ook een beetje regelmaat er in te vinden. Ze vind het heerlijk fruit, groente niet alles. Maar ja... T is leuk dat gezichtje dat bedenkelijk kijkt: wat krijg ik hier nu dan weer! Whoppie dat is snel begin juni. Ik heb gekeken en denk dat ik pas eind mei een eisprong heb. Ook nog geduld hebben dus....
@suus83 ja ze horen advies te geven, omdat mijn man militair is wilden ze al toen ze kwamen voor intake gelijk huisbezoeken afspreken, of hij een stempel had en of hij geen gevaar zou zijn. En ik hoorde de eerste keeer dat ik ging met 7 weken alleen je moet je moet je moet. Bij de huisarts hebben ze ook een weegschaal en een meetlat hihi, die gebruik ik wel met haar. Iik vind het jammer dat ik het slecht getroffen heb ik krijg een vet hart van die mensen haha. @eten, uhm fruit en groente vindt ze alle 2 heerlijk behalve die met zalm, daar griezelt ze van haha, boterham in melk, 4 maanden liga, pap van een lepel vindt ze heerlijk. Ze heeft behoefte aan echt vast voedsel en eet het liefste stukjes, anders is haar honger niet te stillen. Broodkorst sabbelen onder toezicht lekker die kaken er op klemmen hihi. @kruipen hoe ver zijn die van jullie. nu staat ze op handen en knieën heen en weer te wippen en haar beentjes kan ze wel verzetten alleen de handjes nog niet, soms per ongeluk, maar meestal schiet ze als een raket voor uit. en ze heeft nu dat ze op handen en voeten staat met gestrekte knieën en natuurlijk valt ze dan na een aantal seconden om naar de zijkant, huilen boos en gewoon weer doen Echte meid haha
@meijtje: haha, leuk he als ze iets willen en het lukt niet, dat ze dan zo lekker boos worden. lennox kan ook zo mopperen!
Kruipen doet onze kleine nog niet, ze probeert het wel, maar krijgt haar benen niet ver genoeg onder haar bips. Zitten doet ze wel en ook helemaal alleen zonder om te vallen. Qua eten: ze krijgt 's ochtends pap, dan fruit, 's middags brood en fles melk, tussendoor of brood of rijstewafel. Probeer daar ook wat water of diksap te geven, maar dat wil ze niet echt. 'S avonds krijgt ze groente met vlees/vis en aardappel/pasta, voor het slapen gaan laatste fles en dan naar bed. Onze kleine is een echte meid, als het haar niet lukt of zint begint ze te piepen en hoge gilgeluidjes te maken .
@troelie geweldig! Hier juist problemen met de melk, of iets anders dan water. Ze is er dol op, weigert ook iets anders dan water, dus dat is juist weer onze uitdaging. Ze eet ook heel hinderlijk steeds een beetje, wacht je echt met eten geven, dan eet ze nog steeds een mieren beetje en valt ze heel snel af, dus daar zijn we mee op gehouden. Ze heeft die tik al vanaf geboorte. Het ok ik heb genoeg, dan is ze klaar. ze eet nooit tot ze 'vol'zit. Ik denk ook dat dat het probleem snachts is met slapen. ze stilt net aan het honger gevoel en weigert dan verder eten. Ze krijgt eerst pap met verrassend water. We hebben een melk naast een waterfles, want om 10 uur fruitje met water, dan om 12.30 brood, tanden staan op springen, nu met wat smeerkaas of in een beetje melk (om het toch binnen te krijgen) dan om tussendoor broodkorst of stukje liga en dan avond eten groente net wat er is, of snel een potje als wij pittig eten. Anders is de blender geduldig hihi. En dan eigenlijk fles en naar bed, maar die fles man man en sowieso eet ze een potje in 2x niet in 1x achter elkaar. (net als haar fruit en pap in de ochtend. steeds met een half uur tot uur er tussen voor ze de rest eet, als ze dat al doet...) Gebruiksaanwijzing waar ben je .... ben nog steeds aan het zoeken
@meijtje, lastig hoor. Kan inderdaad best dat ze overdag niet genoeg caloriën binnen krijgt om het 's nachts hele nacht vol te houden. Wat weegt jullie kleine meid nu dan? En gewicht? Hier was ze bij 6,5 maand 65 cm en bijna 7 kilo. Kan niet helemaal uit jouw verhaal opmaken, maar misschien stilt jullie kleine haar honger wel door het water drinken en hoeft ze daardoor niet meer zoveel te eten waardoor ze het 's nachts niet trekt qua caloriën?