Gaan voor een 2e kindje vanaf juni 2013!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Troelie, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Idd pittig. Klinkt idd dat ze s nachts haar rest inhaalt. Hopelijk gaat dat snel beter...

Hier ook een echte griet. Wil zoveel. Maar kruipen tja ze probeert wat maar komt nogniet vooruit:) erg leuk....

Huisbezoeken??? Das stom....

2. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Dag meiden,

Ik zou graag met jullie meebabbelen. Ik had net een topic geopend toen Troelie me wees op jullie topic.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Evelien, 33 jaar en moeder van een zoon van 8 jaar (uit een eerdere relatie).
    Mijn vriend (30) en ik zijn nu bijna 5 jaar samen en zouden graag ons gezin willen uitbreiden met een klein frummeltje.

Ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil genomen en ben nu bijna klaar met de 'stopweek/menstruatie'.
    Ik hoop natuurlijk dat mijn cyclus snel weer normaal is en heb daar wel goede hoop op, aangezien ik vorig jaar door pilmoeheid een paar maanden van de pil afgeweest was en mijn cyclus eigenlijk gelijk weer tussen de 26 en 32 dagen was. Hoop dat dat nu ook weer het geval zal zijn natuurlijk.

We gaan wel wachten met proberen tot mijn eerste echte menstruatie geweest is, dus ik denk dat dat ergens in juni zal zijn. Zijn jullie al echt gestart?

Ik moet zeggen dat ik het wel weer heel spannend vind hoor, het is net of het voor het eerst is :). Nu is het voor mijn vriend wel echt de eerste keer, dus ik vind het leuk dat ik het ook zo beleef.

Zal straks even wat proberen terug te lezen, zodat ik ook wat meer weet over jullie ;).

Groetjes,
    Eef

3. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hey evelientje, leuk dat je ons gevonden hebt!!
    Hier ook weer spannend, ook al is het de 2e keer :)! Ik ben 28 en manlief 31. Wij wachten ook nog 1 cyclus af en dan beginnen we. Ik ben nu een week geleden ongesteld geworden, dus verwacht dat ik over zo'n 3 a 4 weken weer ongesteld zal worden. Dus rond half juni aan de klus denk ik en hopelijk eind juni (rond mijn verjaardag en dan zijn we op vakantie) een positeve test in handen ;)! Dat is de ideale situatie :D.
    Wat heftig voor jou dat je vrij vlot nadat jullie zoontje er was uit elkaar bent gegaan met jouw ex-partner. Tenminste, ik ga er dan vanuit dat jullie uit elkaar zijn gegaan en er niet iets nog naarders gebeurd is. Moet er niet aan denken. Fijn dat je weer een nieuwe liefde hebt gevonden en jullie nu voor een kindje willen gaan, heel spannend!

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Welkom Evelientje!

Wij gaan na mijn menstruatie van mei (10 mei) aan de slag, dus eind mei ei en dan rond de tweede week van juni een positieve test!! haha, dat zal wel niet, maar we gaan het wel proberen.

Wijn zijn 31 en 34 (nou ja bijna) en gaan voor de tweede, Lennox onze zoon is nu 4 maanden en doet t kei goed!

Spannend weer he? Hopelijk gaat het ons allemaal snel lukken!

5. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Leuk Evelien. Het blijft spannend altijd. Hopelijk i je cyclus snel op orde.

Hier een dochter v bijna zes mnd. Mn vriend is 41 em ik net 30.
    Hier in prinicipe juni a d slag . Mocht t eerder gebeuren dan is dat prima:)

Hadden jullie veel kwaaltjes in jullie zwamgerschap? Ik niet had alleen een lage bloeddruk en wasdaardoor erg moe

6. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    De eerste drie maanden nergens last van. Daarna kon ik niet zoveel meer doen. Elke keer als ik bukte of stofzuigde of de was deed (inspanning leverde) dan moest ik overgeven. Niet misselijk maar ineens en ik moest overgeven als ik mn neus moest snuiten en kon mn neefje niet verschonen en zo. Was echt heel erg. Veel last van maagzuur en daardoor veel hoesten en door hoesten weer overgeven. Maar heeft ook een positieve kant! Ik was maar vier kilo aangekomen de gehele zwangerschap! :)

Hopelijk bij de volgende zwangerschap minder last. Owja en zwangerschapssuiker, dus moest elke twee weken prikken. Door nu wat af te vallen, hoop ik dat niet meer te hebben..

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @troelie, nu is ze afgelopen 2 nachten niet geweest. Dus komt schot in. we bieden nu 6 a 8x per dag eten aan. We letten wel op met hoeveel water ze krijgt, anders zou ze inderdaad teveel drinken. ze was net geen 7 kg en 67 cm dus valt voor een meid wel in de lijn. ze verbruikt ook heel veel door haar nogal actief leventje.

@suus83 ja omdat hij militair op uitzending is geweest (en voor in het veld staat) Hangen hier foto's aan de muur van hem en daar viel gelijk haar oog op. Tis dat ze nog net niet meer haar ogen rolde, maar dan heb je als gezin gelijk een stempel...
    En kwaaltjes uhm vanaf 20 weken bekkeninstabiliteit en met 30 weken krukken zitten en liggen, kon niet meer op of om, echt bagger. Had met werken mijn bekken scheef getrokken en konden ze niet zetten. Verder naast 25 kg aankomen waarvan er nu nog 4 vanaf moeten eigenlijk geen kwaaltjes. O ja aan het einde heel af en toe oprispingen van maagzuur, maar dat kwam pas met week 38 hihi. o ja hb was laag, dus ferro tabletten.

@evelientje welkom :D Hier 7 juni ongeveer voor het echie hihi, aankomenden ronde testen en de ronde daarna aan de slag :D zin in!! Hier heeft mijn man al 2 meiden uit zijn vorige relatie en was het voor mij de eerste. Hij heeft er heel veel plezier aan beleefd hoe ik het meemaakte, dus hopelijk is dat andersom bij jullie ook :) Ik ben trouwens 29 mijn man 44

8. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Oh ja en maagzuur hier ook!!! Pffff wat is dat vervelend. En ik kon niet meer goed naar de wc. (Hahaha grappig hoe snel he dat allemaal vergeet)

Mar jeetje als ik jullie hoor met overgeven en i stabiliteit mag ik niet klagen!

Ik was ook 20 kilo aangekomen maar ja ook gestopt met roken he. Dus die eerste kwamen er zo makkelijk bij;)

9. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hier eerste 13 weken heel erg misseljk geweest, niet hoeven overgeven, maar gewoon kotsmisselijk hele dag. Was eerste 23 weken ook 'pas' 6,5 kilo aangekomen. De andere 18,5 kilo dus in de andere 18 weken :)! ook snel last van maagzuur, maar verder had ik zeker niks te klagen (buiten de standaard dingen; veel plassen 's nachts, buik id weg e.d.).

@meijtje, fijn dat ze nu wat vaker doorslaapt! Cijfers zien er goed uit inderdaad!

@whoppie, hoe gaat het nu met afvallen? Hier gestaag. Nu in 4 weken 2,5 kilo. Hopelijk iig nog 3 kilo voor ik weer zwanger raak. Dan zit ik weer op gewicht van voor de zwangerschap. Zou er dan nog wel 7 af willen, maar dat komt anders na een volgende zwangerschap wel weer.

10. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    Bedankt voor alle verwelkomingen :)

Kwaaltjes.... Het is wel even geleden voor mij, maar die vreselijke misselijkheid de eerste 12 weken ben ik nog niet vergeten, jagges wat was dat naar. Ik hop echt dat dat me bespaard blijft de volgende keer.

Verder best veel last gehad van maagzuur en kramp in m'n kuiten.
    Maar buiten deze puntjes echt een top zwangerschap gehad. Ik ben maar een kilo of 12 aangekomen, was tot de bevalling aan toe op en top mobiel en had enorm veel energie. Ik mag dus eigenlijk niet klagen.

@ Meijtje, bekkeninstabiliteit lijkt me echt vreselijk. Mijn zusje had daar ook vreselijk veel last van. Ben je niet bang dat je dat weer krijgt bij een volgende zwangerschap?

Ik hoop ook dat het bij ons zo zal zijn als bij jou en je man, maar denk dat dat wel goed komt hoor. We kijken er allebei enorm naar uit en ik gok dat mijn vriend mij op handen zal dragen als ik zijn kindje draag :) Dus dat wordt dubbel genieten!

@ Whoppie, zoveel spugen lijkt me ook vreselijk. Jeetje wat een kwaaltjes komen er toch bij kijken hè. En toch weerhoudt het ons er niet van om er weer voor te gaan.

Gaan jullie nog wat doen morgen? Naar een bevrijdingsfestival ofzo?
    Wij wel, we hebben oppas voor zoonlief, dus wij kunnen er even heerlijk uit! Kijk er nu al naar uit. Straks kan het niet meer ;).

11. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    @Troelie, ik zag dat ik nog niet had gereageerd op jouw stukje.

Mijn ex en ik zijn gewoon uit elkaar gegaan hoor toen mijn zoontje 1,5 jaar oud was en ik moet zeggen dat het ons leven alleen maar goed heeft gedaan.
    Natuurlijk is het niet het plaatje dat je je hebt voorgesteld met een kind, maar we hadden het gewoon echt niet leuk met elkaar meer.
    Het klinkt misschien raar, maar ik zie het als één van de beste dingen uit m'n leven, want nu heb ik een fantastische man in mijn leven, waar ik dolgelukkig mee ben en waar mijn zoontje ook gek op is.
    Het moest gewoon zo gaan denk ik.

12. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @troelie: ik ben nu 3,1 kilo kwijt in twee weken. Gaat goed dus...
    Voor zwangerschap 97, eind zwangerschap 101, na zwangerschap 97 en twee weken erna 92,5. Nu 89,4. Ik ga gewoon door tot ik zwanger ben en dan zie ik wel waar ik eindig.. Tenzij t nog heel lang duurt, dan stop ik op 80 of 75 (ligt eraan hoe snel t gaat met afvallen)

@kwaaltjes: ja verschrikkelijk. Ik hoop dit keer iets meer van mn zwangerschap te kunnen genieten.

@morgen: niets voor bevrijdingsdag. Wel uit eten met mijn vriendinnetjes. Heel gezellig altijd met zn vijven. We gaan tapas eten in Oss..

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @troelie ja he ;) vannacht van 11 tot 5.30, iets korter dan de 2 nachten daarvoor, maar toch hihi meer dan om de 2 uur op pfffff.

@Evelientje Ik kan het weer krijgen en dan is het zo. Ik ga er wel weer van balen. Ik hoop wel dat het later komt. Het kwam in eerste instantie doordat ik tijdenw werk een man van 95 kg moest overzetten met een collega in mn avonddienst in de thuiszorg. Daardoor had ik mn bekken scheefgetrokken en konden ze daar niets aan doen, want je mag het niet rechtzetten als je zwanger bent. Heb je kans dat ze de bevalling opwekken en de kleine te vroeg komt. Toen begon het. Ik hoop het nu uitblijft, maar er is altijd kans. Ik ben ook hypermobiel, dus dat werkt lekker mee.

@vanavond herdenking, dus manlief opvangen (iets met uitzendingen zeg maar) en morgen, beetje werken in de tuin denk ik. Verder niets voor bevrijdingsdag hier.

@kg. vandaag broeken gekocht maatje 38 past prima, maar is nog geen maatje 36, dus ik heb nog teveel kilo's bij mij. Ik heb geen weegschaal in huis. Iets met vroege eetstoornis en fixatie op gewicht. Als ik mij nu zal wegen eet ik een week niets meer. Moet ik mezelf niet aan willen doen. Dus ik denk nog een kilo of 5, maar zeker weten doe ik het niet.

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Heerlijk beetje in de tuin gewerkt.... HEERLIJK GENOTEN :D
    O ja overmorgen sollicitatiegesprek! Ik ben benieuwd :D Misschien toch een baan na afstuderen. Wie weet... spannend!!

15. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @meijtje, spannend! Misschien had je het al wel verteld, maar wat was je ook alweer ah studeren? Ik zou trouwens een moord doen voor maatje 38 :)!

@whoppie, hier nu 88kg. Was eind zwangerschap 110kg :$! Woog meestal tussen de 75 en 80, maar voor zwangerschap van dochtertje weer 7 kg aangekomen door 2 miskramen en blindedarmontsteking (correctie: door teveel eten en te weinig bewegen natuurlijk, maar zat niet lekker in mijn vel door voorgenoemde, daardoor veel eten). Zou het fijn vinden om voor 2e zwangerschap iig weer 85 te wegen. De overige kilo's hoop ik er dan na de 2e zwangerschap wel weer af te krijgen.

Hier vandaag ook heerlijk id tuin gezeten!! Nu so you think you can dance the next generation kijken :D!

16. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Dan ben je al flink wat afgevallen. Netjes!

Morgen lekker vrij, met de kleine naar cb. Boodschapjes doen en verder lekker niks...

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Troelie ik studeer nu voor verzorgende IG. Laatste loodjes dan ben ik klaar. 2e studie al hoor haha heb ook mn pabo diploma. Ik woog eerst 58 kg, en 25 kg later... ik weeg nu nog een 63 kg denk ik. Ik vind het knap dat je zo afgevallen bent. Het is moeilijk!

@whoppie lekker :) .... morgen sollicitatie gesprek .... kriebels in mijn buik. Ik ben zo bang dat ik het verkloot... pfffff

Slaap lekker allemaal!! Morgen weer zonnetje jeeeej!! Heerlijk

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Succes Meijtje!

19. Evelientje

Evelientje Bekend lid

3 mei 2013
    527
    78
    28
    @Meijtje: succes met je sollicitatie!
    Wat fijn dat je bijna klaar bent met studeren. Ik moet nog 1,5 jaar en kan niet wachten tot het erop zit. Studeren naast je baan en met gezin is lastiger dan ik vooraf dacht. Maar ja, als je ergens aan begint moet je het afmaken ook, dus dat doen we dan ook maar.

@Whoppie: geniet van je vrije dag. Het is een heerlijke dag om vrij te zijn.

@Troelie: Goh, je bent al aardig wat kilo's kwijt. Knap hoor. Afvallen is zo lastig.

Voor mij is het helaas weer een werkdag op kantoor. Weinig genieten van het zonnetje helaas...

20. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Succes meijtje!! Jij bent ook al aardig afgevallen dan weer!

Whoppie, jij gaat ook lekker nu, goed bezig! Ik ben ook wel blij dat er inmiddels weer 22 kg af is, was ook echt nodig. Nu wel weer enigszins goed in mijn vel, maar kan altijd beter. Heb er alleen wel vrede mee, aangezien ik toch graag nog een 2e keer zwanger wil worden, dan zie ik daarna wel weer dat alles er weer af komt. Ben nu iig blij dat ik weer redelijk op fatsoenlijk gewicht zit. (88 kg klinkt nog heel veel, maar ben ook best breed gebouwd, dus zie er niet uit zoals iemand van de obese programma's :).) Maar ben zeker nog wel te zwaar hoor, minstens nog 10 kg te zwaar. Maar komt goed ooit :D. Jij lekker dagje vrij, heerlijk! Ik vandaag en morgen nog werken en dan weer weekend. Manlief ook vrij ivm hemelvaart, dus wel gezelli!

Deel Deze Pagina