@thephantom : Wow, wat een knaller. Het kan dan toch ineens snel gaan @LunaM : Hier van mijn zoontje bevallen op juist 38 weken en dochtertje op 35+4. @Maria1986 : Toch nog 3 daagjes geduurd na een inleiding. Dan was je vast doodmoe? @nijntje87 : Thuis bevallen? In Nederland doen ze dit blijkbaar meer dan in België. Ik opteer toch voor een ziekenhuis, aangezien er toch iets onverwachts kan gebeuren. Ik zou het mezelf nooit vergeven. @SkyA : Over een paar dagen kan jij al testen Hier niets speciaal te melden. We zitten in week 2 van de laatste pilstrook.
Ik ben inderdaad thuis bevallen. Ik had geen medische indicatie. Ik kreeg dus eerstelijn- zorg en ik had veel vertrouwen in mijn lichaam. Ik was blij dat ik de keuze had. Ik heb de voor-en nadelen goed afgewogen. Uiteraard heb ik stilgestaan bij het feit dat in NL de babysterfte hoger is dan in andere Westerse landen. Dus waarom zou ik dat risico willen nemen? Uit onderzoek is gebleken dat de babysterfte vooral onder de 28 weken weken hoog is. Thuisbevallen is niet risicovoller dan een "normale" bevalling in het ZH. Ook in het ZH kan het mis gaan. Dat gaf voor mij de doorslag. Het ziekenhuis voelt voor mij heel onpersoonlijk.. Je huurt daar, mits je natuurlijk medisch bent, een kamer en bevalt in feite met je verloskundige en evt kraamhulp daar. Als er iets mis gaat staat de gynaecoloog ook niet zomaar voor je klaar, hij/zij wordt ook uit zijn warme bedje getrommeld als je 's avonds of 's nachts aan het bevallen bent en er gaat iets mis. Ik beviel van J binnen 22 uur in mijn eigen bed en dat was de mooiste ervaring van mijn leven. En ja, het werd nog even spannend want ik had langer dan 1,5u persweeën en ik kreeg van de verloskundige 15 min om J ter wereld te brengen. Lukte dit niet, dan moest ik alsnog naar het ZH. Door goed te luisteren naar de verloskundige en te persen op het goede moment beviel ik van een gezonde baby. Nogmaals dit staat los van de medische zwangerschappen en ik ben ook absoluut niet tegen een ziekenhuisbevalling; dat zou een absurde gedachte zijn. En ik ga ook zeker niemand proberen te overtuigen. Iedereen moet gewoon kiezen voor dat geen wat het beste voelt. Dit is gewoon simpelweg mijn ervaring.
@nijntje87 : Leuk dat jij zo een goede ervaring had met een thuisbevalling. Tuurlijk kan het in het ziekenhuis ook misgaan maar ze hebben er wel de nodige apparatuur. Wat bedoel je met de gynaecoloog enkel uit zijn bed bellen als het mis gaat? Ik heb mijn eigen gynaecoloog gezien, bij mijn beide bevallingen
@Lilou2019 ik ben jammer genoeg veel vroeger dan verwacht ongesteld geworden. Na een cyclus van 24 dagen...! De cyclus ervoor (toen we nog niet aan het proberen waren), had ik eentje van 39 dagen.. zo lastig dat ik nu opeens zo onregelmatig ben!! Normaal rond de 28-32 dagen...!
Waar is de " vind ik niet leuk " knop? Ik heb niet alles gevolgd of onthouden, 24 dagen is heel kort maar is niet uitzonderlijk. Volgende keer weet je dan wel dat je cyclus wel weer rond de 28 dagen zal vallen en niet zo een lange van 39 dagen. Dus over een kleine 2 weken kan je weer aan de slag. Ik duim voor je
24 dagen is nog binnen de norm, maar snap je helemaal als je normaal rond de 28-32 zit! Hopelijk vind je snel je ei! Dat geeft weer iets meer houvast.
Ja was echt ineens een knaller... nu lijkt die weer terug te lopen. De 4e van boven is van gisteren en toen heb ik op aanraden van een ander clubje op het forum er nog 2 die dag gedaan.. dus gisteren 3x getest en vandaag 1x. Hij lijkt in mijn optiek terug te lopen. Wat denken jullie? Nu echt misschien een belachelijke vraag, vorige keer omdat het als verassing kwam niet mee bezig geweest.. maar wanneer kan ik nu over DPO spreken?
@thephantom : Ik ben even niet mee, wat is DPO ? Ja, de testen vervagen maar dat lijkt me normaal aangezien je de piek bereikt hebt. Waarom blijf je verder testen? Heeft dat zin? Het enige wat je nu kan doen is 2 weekjes afwachten. SUCCES
Vanaf de eerste dag na je ovulatie. Is een beetje een grijs gebied aangezien je niet precies weet wanneer die springt zeg maar.
Ik denk dat je dan echt je piek hebt gehad indd nu de testen lijken terug te lopen Wat @LunaM zegt, vanaf de eerste dag na je eisprong.. En dat blijft toch een beetje gokken.
Kan iemand het NOD lijstje aanpassen? Bij mij staat ronde 1 maar ik ben nog niet gestart met proberen zwanger te geraken. Ik verwacht mijn MS rond 9 september en dat is nog ronde 0
Zie dat je reactie hebt gehad over DPO. Ik bleef verder testen omdat ik niet wist of dat mijn piek was of dat die nu nog donkerder zou worden. Nu ga ik dan ook niet meer verder testen We zullen zien wat dese ronde doet haha.. ik verwacht niets dus dan valt het altijd mee! Ik zal je ook even in het lijstje aanpassen
Gaan voor een tweede wondertje september 2020 NOD-lijst: 29 augustus 2020 SkyA - tweede kindje - ronde 1 31 augustus 2020 Ready2LoveU - tweede kindje - ronde 0 1 september 2020 Maria1986 - 34 jaar - tweede kindje - ronde 1 8 september 2020 Zwennie - tweede kindje - ronde 3 9 september 2020 Lilou2019 - 35 jaar - tweede kindje - ronde 0 Thephantom - 26 jaar - tweede kindje - ronde 1 Onbekend S2909 - tweede kindje - ronde 0 YellowEyes - tweede kindje - ronde (?) Nijntje87 - 33 jaar - tweede kindje - ronde 1 Zwanger LunaM - tweede kindje - ronde 1 (NOD 11 augustus 2020) Afspraken Totaal: (10) Wachtbankje (6), Zwanger (1), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)
Die is natuurlijk moeilijk te bepalen op het ogenblik maar als je de eerste dag van je MS neemt en dan 14 dagen gaat terug kijken dan weet je het wel. Het beste is steeds je cyclus bij te houden, ook al zit je nog aan de pil. Met de pil heb ik cyclussen tss 26 en 30 dagen. Ik hou alles bij in een dagboekje. Zo krijg je inzicht in je cyclussen. Net zoals de OV testen zeker?
Ik denk dat die voor SkyA nog wat aangepast moet worden, aangezien haar MS vroeger dan verwacht zijn gekomen. Dan moet ze even de datum van eventuele volgende NOD bekend maken
Ja ik gebruik de ovulatietesten om inzicht te krijgen in mijn cyclus maar ook om ongeveer te zien wanneer er een ovulatie aankomt. Die was gisterenochtend als LH piek gedetecteerd, dus binnen toen en 48 uur. Ik ga uit van woensdag 1 DPO dan (days past ovulation) en dan is mijn NOD ik denk ongeveer 9 september.. maar we zien het wel