eens hoor! Ben echt geen borstvoedingsmaffia ofzo. Ieder moet doen wat goed voelt voor haar. Ik vind het alleen super erg dat mensen die wel graag wilden het niet lukte door slechte begeleiding idd
ja precies dat.. als LK mag ik t straks niet zeggen maar ik nu als kvz echt voor een gelukkige moeder. Als een mama met tegen zin Bv zit te geven “omdat t t beste is” vind ik t niet per definitie t beste.. gelukkige mama is het beste, genieten van je kindje
hier sluit ik me volledig bij aan. Met als aanvulling dat je door te weinig stimulatie dus wel minder gaat produceren omdat er minder vraag is doordat de melk er niet uit gehaald wordt door de baby. Maar ga je daarna weer meer vragen door extra stimulansen te geven door vaak voeden en/of kolven dan krik je de productie gewoon weer op. Tenzij dus te weinig klierweefsel en die andere genoemde dingen
dat is heeeel zwaar als je omgeving je niet steunt daarin! zou best weleens kunnen dat er sprake was van een te korte tongriempje bijv waardoor er per voeding minder werd gedronken waardoor je dus veel vaker moet voeden om voldoende op een dag binnen te krijgen. Ik wil je niet overhalen hoor, het is echt je eigen keuze! Maar wil wel even zeggen dat elk borstvoedingsavontuur anders is. Zelfs tussen dezelfde moeder en een volgend kind is het weer anders. Het kan maar zo zijn dat het deze keer dus wel in 1 x goed gaat. Even heel erg op de zaken vooruitlopend....je kunt in de zwangerschap ook al een consult doen om bijv van te voren al te weten wat je moet doen bij weer een keizersnede om de melk goed op gang te krijgen. Die ga je denk ik weer krijgen na 2 keizersnedes. Of bijv om de voorgaande avonturen te bespreken en alvast advies te krijgen wat je dan kunt gaan doen
dit hoorde ik dus ook! Voelde een beetje alsof ik een slechte moeder was omdat ik hun pijn liet lijden omdat ik per se borstvoeding wou
ja dat snap ik, maar wat wel kan, en ik denk dat erzi dat bedoelde, is tussen de voedingen door kolven zodat je zeker weet dat je voldoende stimulans hebt om de melk klieren te activeren
ook hier sluit ik me volledig bij aan! je hebt toen gehandeld met de kennis die je had en op dat moment de beste keus gemaakt met die informatie. Klinkt als een goede moeder
dit mag jij zeker loslaten meis! De WHO norm is dat je ze borstvoeding geeft zolang ze daar zelf om vragen. Volgens mij voldoe jij prima aan die WHO norm!! De natuurlijke speenleeftijd (vreselijk woord haha) ligt tussen de 2 en 7? jaar dacht ik. De een wil korter en de ander wil langer. Net als met de gemiddelde lengte en gewicht. Ene kind is kleiner/lichter dan het gemiddelde en de ander langer/zwaarder maar dat betekent absoluut niet dat het fout is. En over dat slapen is ook dikke onzin hoor! Baby's zijn net mensen. Ene mens heeft veel slaap nodig en de ander weinig. Gek genoeg begint dat toch al als baby zijnde!!!
ik zie niet in waarom je dit als lactatiekundige niet mag zeggen? Je wilt ook niet dat iemand zichzelf kapot maakt omdat het niet lukte toch? Je moet iemand niet gaan sturen in haar keuze, zowel naar de BV kant niet als naar de KV kant niet. Dat moeten ze zelf beslissing met alle info die jij geeft. Maar als ze de keuze gemaakt hebben kun je toch best zeggen dat het echt niet erg is dat ze deze keuze heeft gemaakt? En dat een gelukkige moeder het allerbelangrijkste is. Want daardoor kan ze ook weer goed voor haar baby zorgen. En in NL hebben we gewoon super goede kunstvoeding. Al ben ik voor mezelf wel een stuk strenger eerlijk gezegd. Ik heb dus ook prenataal gekolfd voor evt bijvoeden straks als de bloedsuikers niet goed zijn. Ik wil pertinent geen KV erin als ik het anders op had kunnen lossen. KV zal echt mijn laatste redmiddel zijn. Oudste heeft ook 1x KV gehad omdat het echt niet anders kon
Och daarvoor al.... de verloskundige vroeg bij m'n zoon of ik hem ieder uur voelde. Ik zei ieder uur? Mens het lijkt wel alsof dit kind nooit slaapt!!!! Ik zat er niet heel veel naast... sliep 2x 45 min overdag, bleef tot 23u wakker en om 6u weer op, met de nodige nachtvoedingen. Echt ik heb me toch een partij lang afgevraagd wat er mis is met dat jong. niet dat het slaap euvel is opgelost, maar we hebben er iig vrede mee. Hij is nu nog boven aan het spelen op z'n kamer, want het is pas 9u he. Morgen om 6u is hij weer fris en fruitig Maaruh @Stokstaartje86 slaan de zenuwen al een beetje toe of ben je nog de zen zelve?
Zo, wat zijn jullie lekker veel aan het kletsen zeg! Ik merk dat ik nu even wat minder de behoefte heb om te reageren hier. Zit even niet zo lekker in mijn vel door dit alles. Ik zit nu op cd 25 en voel dat mijn menstruatie er weer aan zit te komen. Dus weer een maand voorbij... de datum van 1 november komt ook steeds dichterbij, dan ben ik 1 jaar gestopt met de pil. 1 jaar! Vorig jaar nooit gedacht dat ik nu nog steeds geen positieve test in mijn handen zou hebben... Maar goed; ik lees wel mee maar reageer wat minder.
Ik herken het wel hoor @Koekie1 ik begin het ook steeds moeilijker te vinden. Hier ook bijna een jaar onderweg. Komt natuurlijk de nasleep van de bbz bij duurde langer dan de hele zwangerschap. De ziekte en overlijden van mijn moeder. Afgelopen 6 maanden amper kans gehad. Maar oh wat duurt het lang. Ook privé de ene zwangerschap na de ander. Ik ben het soms zo zat om blij te zijn voor een ander. Ik ben echt toe aan positief nieuws
opleiding zijn ze best streng.. maar denk bij mijzelf “nu jezelf eraan houden, straks je eigen weg volgen en je hart” ik heb voor mijzelf ook erg streng ik weiger kunstvoeding te geven aan mijn kinderen. Stom hè ? Liever donor melk dan kunstvoeding. Maar zodra ik een gezin heb die wilt switchen dan sta ik als een blok achter een keuze en begeleid ze daarmee..