Jammer.... 2022 komt ook alweer aardig in de buurt he.... en zoveel niet-zwangeren zijn er ook niet meer hier. Ineens denk ik, straks zijn we weer die 3 die doorgaan naar volgend jaar... hoop toch wel dat het ons nou eens mag overkomen in 2021.
Gaan voor een 3e kindje 2021-lijst NOD: * Maudje123 - 44 jaar - ronde 17 - 17 oktober * Patty86 - 35 jaar - ronde 2 - 8 november * Angelmom1 - 37 jaar - ronde 8 - 12 november * Eliana01 - 32 jaar - ronde 6 - 13 november * Jorietje - 41 jaar - ronde 36 - 25 november * Zuri - 33 jaar - ronde 2 - 28 november * Ajuuparaplu - 33 jaar - NOD onbekend * Sammy2021 - 32 jaar - ronde 5 - NOD onbekend * Kiekieboe - 29 jaar - ronde 1 - NOD onbekend * LindaS80 - 41 jaar - ronde? - NOD onbekend * Groenebomen - 36 jaar - ronde 1 mmm - NOD onbekend ZWANGER / UITGEREKEND * Mamavantwee37 - 38 jaar - 31 oktober 2021 * xMeliisz - 31 jaar - 25 november 2021 * MLB - 26 jaar - 6 december 2021 * Opnaar3 - 33 jaar - 14 februari 2022 * Pip82 - 39 jaar - 22 februari 2022 * Tipp - 37 jaar - 6 maart 2022 * Shirley1987 - 34 jaar - 2 juni 2022 * Kimmetjuh90 - 31 jaar - 29 juni 2022 * Koekie1 - 37 jaar - 2 juli 2022 BEVALLEN * HHJ - 27 jaar - 26 september 2021? * Mamastier - 32 jaar - 19 oktober 2021 (41+6) * Stokstaartje86 - 34 jaar - 21oktober 2021 (37+3) AFSPRAKEN: * xMeliisz - 1 november - controle gyn * Shirley1987 - 9 november - termijnecho * Kimmetjuh90 - 19 november - 1e echo
Ja klopt. 2022 komt heel dichtbij, maar ja wie weet komt het bij mij nooit meer, wordt het 2023, 2024 ja en dan weet ik niet of we nog langer doorgaan, want dan ga ik al richting de 45, maar goed, eerst dit jaar maar eens aankijken en anders door naar volgend jaar, het is niet anders.. Ik wou alleen dat ik ook ietsje meer wist als in de zin van: ik wou dat ik wist dat ik nog wel zwanger zou kunnen worden, maar ja dat is niet zo, ik weet het gewoon niet, maar ik blijf hoop houden. Ook voor jou, jij weet wél dat het kan, maar blijft het niet, dat is eigenlijk misschien nog wel moeilijker..
in zo'n groepje heb ik ook gezeten met de 2e toen. Je wil niet die achterblijver zijn en ingehaald worden door een kudde nieuwelingen En ik vind t nog steeds stom dat je ze zo makkelijk afwimpelden
Jep die klok tikt maar door he... ieder z'n eigen ellende denk ik maar altijd. Zijn mensen die het erger hebben, zijn mensen die het minder erg hebben. Maar wat ik vooral ook nog zo jammer vind is het verlies in de hoop die we eerst nog zo hadden.
ja klopt... weet nog bij de eerste miskraam iemand die er heel lacherig over deed zo van o joh kan gebeuren komt goed. Ja bij haar kwam het goed... zij raakte maand later opnieuw zwanger en haar baby is inmiddels al een half jaar oud... Of bij de 2e weer mensen die zeiden: komt goed joh, we zijn vast weer snel zwanger. Ja hun zijn dat weer ja, hun zijn in blijde verwachting. Maar nu als iemand zegt het komt goed denk ik: rot op joh, dit was mijn 3e miskraam hoezo het komt goed? En indd die nieuwkomers die je inhalen... tja. Ik hoop maar dat je die ellende van toen niet nogmaals hoeft mee te maken hoor meid. Jij hebt je portie al gehad zou je zeggen... tis ook wel eens lekker als de eerste gelijk lekker mag blijven plakken zou ik voorstellen.
Ja en er zijn dan ook nog mensen/meiden die zoiets hebben van: ach je hebt er toch al 2... Jaaaaaaaaa dat is ook zo, maar ik heb altijd gedroomd van 3.. dusssss En tuurlijk ik ben dankbaar voor de 2 die ik heb, er zijn er zat die er niet eens eentje hebben, dat weet ik dondersgoed, maar toch, de wens voor een 3e is nog zo groot!
Ja dat heb ik ook vaak, gewetenswroeging... dat ik denk ik mag me niet uiten in mijn verdriet, want ik heb er toch 2?? Wat mij erg heeft opgelucht is dat ik laatst met iemand sprak die er geen heeft en uitbehandeld is en ik toen eindelijk eens heel voorzichtig durfde te zeggen over ons afgelopen +/- anderhalf jaar. Ze vond het heel erg voor me! Ik zei, maar waarom? En toen zei ook zij; omdat ik weet hoe erg het is om een kind waarnaar je zo verlangt, nooit te krijgen. Dan maakt het niet uit of het je 1e,2e,3e of 10e is toch? Toen kon ik het eindelijk wat loslaten die gedachte. Voor m'n gevoel wil ik er nu nog 1x voor gaan en als het nu weer niet lukt dan denk ik dat ik er echt mee stop. Het doet me zo ontzettend veel die teleurstelling van het verlies elke keer. De huisarts zei, je kunt ook gewoon blijven proberen. Je bent nog zo jong. Ooit blijft er vast wel 1 plakken, maar dan moet je dat verdriet wat meer loslaten. Maar ik denk gewoon niet dat ik daar ongevoelig voor kan worden. Het doet me wel wat elke keer en dat is ook niet goed voor me.
@Zuri en @Jorietje ik heb wel makkelijk praten, want de wens van een derde is voor ons inmiddels vervult. Ik wil jullie vooral begrip en sterkte wensen, want jullie verdriet om het gemis van een derde vind ik oprecht net zo belangrijk om te respecteren en ik vind het te zot voor woorden dat de medici en andere mensen er zo makkelijk over praten. Ik heb er zeven ronde over gedaan (achteraf dus niet eens lang) en dacht door omstandigheden ook dat het niet ging lukken (cyclus in de war). Maar het gevoel dat we/ik dit derde kindje zo graag wenste was misschien nog wel groter als bij de eerste en tweede. Dus ja jullie mogen hier uiteraard enorm verdrietig om zijn en je kunt ook al ben je al twee kindjes rijk een enorm gemis voelen . Ik kan jullie alleen maar gunnen dat het snel toch gegeven mag zijn en jullie blijvend zwanger raken.
Dat is wel mooi gezegd @Zuri en knap gezegd van iemand die geen kinderen heeft. We blijven hoop houden!
@Jorietje @Zuri dat is echt de grootste flauwekul. Ook een derde kinderwens kan heel sterk zijn. Ik heb ook familie die zeggen ach wees toch tevreden met 2. Maar ik ben natuurlijk heel blij met mijn 2 dochters. Dat staat er helemaal los van. Ik snap ook wel dat het erg is voor hen die helemaal geen kinderen hebben mogen krijgen. Iedereen heeft zijn eigen verdriet. En natuurlijk hakken de miskramen erin en duurt het voor @Jorietje echt uitzichtloos lang. Dat is gewoon super klote. Toch heeft iedereen de neiging om zijn situatie te spiegelen aan een ander. Ik had zelf ook nooit verwacht dat ik na de bbz weer 8 maanden verder zou zijn en nog steeds niks. Terwijl de jongste in 1x raak was. Ik wens ons allemaal snel een gezonde zwangerschap. Zo fijn dat je hier lekker alles kan spuien. Ik ken jullie niet maar ben toch blij met jullie
He, Ik klets ook graag mee. Mijn partner had eigenlijk nee gezegd op een derde maar nu toch een ja! Jeej! Hij is nog wel bang dat er mss iets mis zou kunnen gaan maar blije gevoel van 3 kindjes is groter. Zo blij!
Vandaag had ik uitgerekend geweest van ons kindje...♡ icm met de recente miskraam voel ik me al de hele week k*t maar hopelijk na vandaag wat beter. Zat zo aan te hikken tegen deze dag pff...
En jij welkom hier! Onze oudsten zijn van dezelfde maand zie ik Maar weet niet of we in dezelfde groep zaten toen hier, ik was in jan 2017 uitgerekend.
Dankejewel! Leuk! Nee ik zat echt in februari groep inderdaad. Ik heb van die groep nog een best actieve facebook groep. Erg leuk.
@Zuri ik was 25 oktober en ik heb er ook extra moeite mee gehad. Denk dat het toch iets makkelijker is als je dan alweer zwanger bent. Bij de oudste in 2013 ook een bbz maar toen was ik de volgende cyclus na menstruatie meteen weer zwanger. Toen ben ik er ook veel minder mee bezig geweest dan deze keer. @Mell0408 welkom ins ons groepje. Spannend om er weer voor te gaan. Hier heeft het ook een tijd geduurd voordat manlief weer wilde. Gek genoeg wordt over een derde veel meer gesproken en/of getwijfeld dan over een tweede. Althans dat is mijn ervaring. We willen nu zelf ook een nipt en zo doen. Hebben we bij de eerste 2 niet gedaan. Nu zijn we toch meer bang voor de impact van een bepaalde afwijking voor het hele gezin. Veel succes, wanneer is je NOD??