Gaan voor een 3e kindje 2021

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Zuri, 26 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ben benieuwd naar je volgende test :)

2. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hey dames begrijp er niks van temp daalde weer eerst ovu test gedaan action lagen nog in de kast knalde binnen 2 min al dus in winkel toch test gekocht en mooi positief

Eliana01, GroeneBomen, Jorietje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaaa je bent zwanger! Gefeliciteerd!!!

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
  5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Vraagje aan de meiden die iets van ovulatietesten afweten :D

Ik was pas bij de Action en heb tóch maar eens een zooitje ovulatietesten meegenonen. Nu ben ik donderdag begonnen en de test was wit en de testen van gister en vandaag laten een licht streepje zien dus ik ga nog even door met testen.

Een licht streepje wil toch in elk geval zeggen dat de eisprong nog moet komen? Of kun je ook nog een licht streepje hebben na de eisprong? Of is na de eisprong de test gelijk weer wit?

Ik wil erachter proberen te komen of de signalen zoals eislijm en eipijn wat ik elke maand wel opmerk, kloppen met wat de ovutest laat zien.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd streepjes en als ik ongesteld moet worden, loopt het ook weer iets op

7. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Je kan voor een eerste keer het beste om 10u en 20u testen rond je verwachtte eisprong. Sommige mensen hebben namelijk maar een heel korte piek en dat weet je nog niet van jezelf. Meestal komt een piek vrij spontaan, dus je blijft licht testen dan ineens donkerder dan een knaltest en dan weer lichter. Nu een knaltest heb je over het algemeen na 24-48 uur je eisprong. Eerder of later kan ook

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Thnx dat komt mooi uit. Gister had ik rond 10.30u getest en ook om 19.00u en vanmorgen weer rond 10.30u dus straks nog een keer. We gaan het maar eens proberen deze ronde :)

Zuri vindt dit leuk.
  9. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Het kan je wel antwoord geven op een paar vragen inderdaad. :)

Jorietje vindt dit leuk.
  10. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Klopt en aangezien ik nu veel thuis werk is het ook goed te doen. Ik heb het al eens geprobeerd een tijd geleden maar toen vond ik het niet heel handig eerlijk gezegd.. maar we gaan het nog eens proberen

Zuri vindt dit leuk.
  11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Oef en auw.. op dit moment echt heel vervelende pijn in buik en net ook heel veel afscheiding wat leek op rauw eiwit. De ovulatietesten knallen niet. Wel duidelijke streepjes maar niet donkerder dan de controlestreep, maar volgens mij zit ik nu toch echt wel rond de eisprong :D

Wel wat later dan verwacht. Zit nu op cyclusdag 16, maar dat mag de pret straks in bed niet drukken :roflmao:

Mell0408 en Zuri vinden dit leuk.
  12. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Haha zet hem op!!

Jorietje vindt dit leuk.
  13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.563
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoi meiden. Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de huisarts 24 december. Ik wil graag alvast wat onderzoekjes zodat ik weet of er eventueel een probleem is. Ik ben inmiddels 35 jaar en heb cerebrale parese. (hersenbeschadiging bij vroeggeboorte) Het verouderingsproces kan dan wat sneller gaan. Ik wil geen tijd weggooien en gewoon zeker weten of alles nog wel in orde is. Zodat ik wat meer rust kan vinden in het wachten. van de eerste was ik in ronde 3 zwanger (bbz) daarna direct zwanger. Van de 2e in 1x. Nu was ik ronde 3 in februari weer zwanger en weer een bbz. Daarna geen positieve test meer gehad. Dat klopt gewoon niet voor mij. Daarbij ook 2 keizersnedes dus misschien zit er wel een niche. we willen dus niet direct de MMM in maar wel zeker weten of alles goed is voorzover dat getest kan worden. MMM sluit ik ook zeker niet uit. Oh ik wil deze 3e weer net zo graag als nummer 1 en 2. Had niet gedacht dat het zo sterk zou zijn. Ik ben echt super dankbaar voor mijn 2 meiden maar het voelt gewoon niet af.

@Zuri ik ben begonnen met de podcasts. Erg fijn en veel herkenning. We gaan gewoon door. Opgeven is echt geen optie.

Eliana01 vindt dit leuk.
  14. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik geloof dat ik wel over de piek heen ben. Die laatste is van net. Misschien vanavond manlief nog een keer lief aankijken voor de zekerheid?

Bijgevoegde bestanden:

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.670
    27.311
    113
    Vrouw
    Je bent juist na de piek vruchtbaar dus doen :) ei springt pas 24-36 uur na de piek. En juist vlak voor eisprong heb je meeste kans op succes

Jorietje vindt dit leuk.
  16. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja juist vandaag nog erbij doen

Jorietje vindt dit leuk.
  17. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Fijn dat het helpt ♡ en snap het sowieso is bloedprikken ed een kleine moeite. Hopelijk is het tegen die tijd niet meer nodig en heb je een positieve test maar anders staat het maar vast

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Zuri en @GroeneBomen bedankt!! Dan gaan we nog even vrolijk door! Ik ben dan vaak te vroeg gestopt denk ik... zodra eislijm verdwenen was hoefde het voor mij niet zo meer, omdat ik dacht dat dat geen nut had, maar vanavond nog maar ff zin maken. Alles voor het goede doel :D

Zuri vindt dit leuk.
  19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik heb het meeste eislijm bij de knaltest, maar temp stijging was meestal pas 3d later. Dus eisprong 2d na die positieve test. Je zou dus vanavond en overmorgenochtend nog kunnen meepakken.

Als ik 2d voor m'n eisprong seks had dan werd ik niet zwanger. M'n man denkt om de 1 of andere vage reden dat alles aan mij ligt maar ik ben ervan overtuigd dat zijn zaad niet zo lang blijft leven. Wie weet heb jij wel precies hetzelfde...

Wat ook zo is, is dat wanneer en man vaker klaarkomt het aantal zaadcellen steeds minder worden in het sperma dus kans op bevruchting minder. Ik heb wel eens gelezen als je man verminderd vruchtbaar is dat het heel erg loont om juist geen seks te hebben (om de 3d wel even oude zaadcellen lozen maar dus niet om de dag of vaker). Dan de dag na je positieve ovulatietest voor het eerst seks en dan de ochtend erna nog. Schijnt dat dit ook een heel goed effect kan hebben

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Deze ronde was het bij ons donderdagavond en zondagavond. En dan vanavond ook nog. In de ochtend gaat bij ons niet lukken. Jongste zoon vaak al vroeg bij ons en/of manlief moet vroeg beginnen. Volgende maand nog een keer met ovulatietesten en dan misschien dus een dag na de positieve ovutest sex.. nou we zullen wel eens zien of het wat op gaat leveren.

We hebben ook wel eens cyclussen geprobeerd met steeds 2 dagen er tussen laten. Maar dat leverde niks op. Ik gok manliefs zaad nog wat verder achteruit in kwaliteit maar als dat zo is dan is het zo. Daar gaan we niks meer aan doen

Deel Deze Pagina