Mn NOD even aangepast op de ovutest van gisteren. Tot op heden 9-10dagen na positieve ovutest ongesteld geworden elke ronde, dus korte lf, hopelijk dit keer lang genoeg
Mijn dochter is van 15-12-15 (om 01:23) en was van de 2e 15-06-18 uitgerekend, precies 2,5 jaar later. Ze is alleen 4 dagen later geboren. Beide met een keizersnede. Bij de 1e 4/5 dagen weeën gehad die steeds stopten, aangekomen in het ziekenhuis met 6cm. Vliezen gebroken, weeënopwekkers gekregen maar bleef op 7cm hangen en ze lag met dr hoofdje nog iets te hoog. Toen werd een keizersnede besloten door de verloskundige en gynaecoloog. Op dat moment was het erg druk in het ziekenhuis dus heb nog 2,5 uur moeten wachten omdat er keizersnedes voor gingen, ik had nog het morfinepompje vanwege de beenweeën en andere niet. Vlak voor ik de OK op mocht kreeg ik persdrang maar daar is niks meer mee gedaan en ook niet gekeken of ik na 2,5 uur wel volledige ontsluiting had. Bij de 2e kwamen de weeën goed op gang, ben gaan douchen en 2/3 uurtjes later het ziekenhuis gebeld om te vragen of wij mochten komen en dat kon. Aangekomen in het ziekenhuis werd er gekeken of ik al ontsluiting en toen voelde de verloskundige geen hoofdje en wat bleek ze was dwars gaan liggen.. groot raadsel hoe dat kon. Thuis was me buik nog normaal qua vorm en in het ziekenhuis was de vorm ook anders waardoor ik zelf kon zien dat ze echt gedraaid was (ook via echo uiteraard). Paar uur later is ze gehaald maar die keizersnede was erg heftig door de ligging en mijn bloeddruk en bloedsuikerspiegel daalde heel erg. Heel beroerd geweest op dat moment en gelijk na de ks begonnen de naweeën helaas (bij de 1e niet gehad).. Door de bevallingen wel een tijd getwijfeld of ik wel voor een 3e wou gaan maar de wens is nu erg groot.
Balen @Patty86 Ik denk dat wij na deze ronde even een pauze eraan plakken. Even niet meer bezig zijn met zwanger worden. We zitten pas in ronde 6, maar door de lange cyclussen zijn we inmiddels al in maand 9 beland. Ik merk dat ik het toch moeilijk vind zo en dat ik behoefte heb om er even niet zo mee bezig te zijn. Gaan we in mei weer verder en dan kan ik de komende periode eens gebruiken om de kilo's kwijt te raken die ik er de afgelopen maanden weer bij gesnoept heb...
Ah, mocht het ooit weer lukken, dan zou ik de bevalling van mijn eerste wel over willen doen. Wakker worden met gebroken vliezen en een enorme plas met bruin/groen vruchtwater (en toen wist ik hoe laat het was; vandaag een kind, want in vruchtwater gepoept). In het ziekenhuis komen (nog geen weeën) en daar al op 4 cm zitten. Aan de weeënopwekkers en in een weeënstorm terecht komen. Dat was verschrikkelijk intens en heftig en ik raakte in paniek. Heb ik om iets gevraagd om rustig te worden en toen heb ik pethedine gehad. Ik ben in slaap gevallen en wakker geworden toen ik moest persen (waarbij ik tegen de vk riep, relax, alles komt goed) en hij kwam schreeuwend en schoppend ter wereld. Ik heb er vanaf de pethedine tot aan baby minder dan 2,5 uur over gedaan waarvan ik er 2 uur en 20 minuten heb geslapen geen scheur, geen knip niks. Een uurtje later douchen en ik was hersteld. Hij kwam met 39+5. De middag ervoor nog naar de vk geweest en toen zat ik potdicht. De jongste is geboren met een geplande keizersnede vanwege placenta previa (placenta lag volledig voor de uitgang). Eigenlijk was dat ook prima, want heel weinig pijn gehad en binnen een weekje kon ik eigenlijk alles wel weer. Hij kwam met 38+0. Langer doorlopen mocht niet vanwege kans dat de bevalling zelf zou beginnen en dat zou levensgevaarlijk geweest zijn voor ons beiden.
Hier vlotte eerste bevalling binnen 6 uur geboren 3e kindje pas na 10 uur bleef hangen op 8 cm 43 uur in de persweeën gezeten zonder te mogen persen wat een hel was dat toen weeen opwekkers en in 10 min na infuus was hij er verloskundige te lang geprobeerd zelf
Hier zijn beide kindjes binnen 3 uur geboren.. Eerste bevalling was niet echt top.. beide ademnood, uiteindelijk geboren met vacuümpomp en knip. (36+6) Tweede bevalling was helemaal prima. (38+6)
Heftig zeg! Ik snap dat je dan idd in t begin even twijfelt, ik ben vooral bezig met; waar ga ik de andere 2 laten als ik op de operatietafel lig.. we hebben namelijk niemand in onze omgeving die op zou kunnen passen. (Niet meer in iedergeval).. We gaan t wel zien tegen die tijd Naweeën heb ik bijnde 2e ook gehad ja, wat een gek gevoel was dat zeg! Bij de 1e had ik rug en been weeën, maar daar was de bevalling getriggerd omdat ik thuis die ochtend van de trap gevallen was.. En ik lag die avond in t zkh al, en de dinsdag eeop was mn keizersnede gepland, dus ik hoopte dat ze gewoon tot dinsdag bleef zitten, dat lukte omdat ik gelukkig wel regeerde op de weeen remmers
Ja we zijn ook nog eens even lang bezig , ik ook in ronde 6 nu. Bij de eerste twee was ik de eerste ronde zwanger. Nu de 2e ronde maar helaas vmk. Nu haal ik me bij tijden ook allemaal scenarios voor me dat het eeuwig duurt nu door de mk of dat het nooit meer gaat lukken. Tis echt niet zo dat we totaal verkeerd mikken en toch niet zwanger. En hoewel er vast zat tijdelijke redenen te bedenken zijn waarom het die ene maand niet gelukt is, ga je toch twijfelen en denken he.... Was wel echt een leuke verrassing geweest voor je man. Maar soms loopt het weer anders dan je denkt
Man was "vroeg" thuis dus kids net voor tv en even naar "boven" geweest hihi. Lange tijd geleden dat we overdag seks hadden. Hier eerste bevalling drama en lang, wel met ruggeprik en knip natuurlijk bevallen. Tweede in vier uur in bad van begin weeën. Ideaal, niet te snel maar wel vlot zou ik graag weer hebben.
He wat naar, je hoopt gewoon anders als je hiermee bezig bent . We blijven elkaar in dit draadje makkelijk volgen, dus op naar ronde twee voor jou. hopelijk dan wel raak
Hier 2x vlotte bevalling. Eerste was ingeleid met 42w opwekkend max, ik 1 grote rugweeenstorm, maar kind moest voor 16u eruit want dan was wisseling van dienst. Ik voelde me echt een nr en dat werd al helemaal bevestigd toen ze op de nacontrole vroeg bij wie ik was bevallen. "Bij jou...?" Tweede kwam uit zichzelf, weeen begonnen al dag te voren maar verliep rustig in fases, om 17u vliezen gebroken 2u later geboren met 2x persen hihi. Niks aan overgehouden nog geen scheurtje en hij woog (ja echt) 4.5kg na 3d liet ik weer de hond uit, nergens last van gehad. Dus ik ben ook gelijk de meest nuchtere persoon als ik hysterische teksten lees over buikbaby die groter dan 3.5kg geschat wordt. Als je een goede geruststellende ervaring wil horen daarover ben ik van de partij
Balen zeg, maar in iedergeval nu wel duidelijkheid en kan je door naar de volgende ronde!! Wanneer is je nieuwe NOD?
Bij de eerste gelijk zwanger na stoppen pil. Over de 2de hebben we ruim 2,5 gedaan voordat ik zwanger was en een plakker had. 2x vmk. Ben daar nu ook een beetje bang voor... toen ook lange cyclussen, dus ik denk ongeveer 20 rondes (we hebben in die 2,5 jaar 1x een pauze van 3 maanden gehad omdat ik het even niet meer trok). Ben toen ook wel gestopt met de nod topics, want dat vond ik echt wel steeds lastiger worden. @Patty86, balen zeg duimen voor de volgende ronde!