Gaan voor een 3e kindje 2021

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Zuri, 26 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Ja heel begrijpelijk hoor! Daarom is het bij mij ook een beetje nu of nooit maar manlief begint te twijfelen :(
    Tussen de eerste 2 zit 19 maanden.
    Nu zou het ongeveer 2,5 jaar zijn.. vind ik eigenlijk al te lang maar ja is ook meer psychisch

2. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Schelen 3 jaar en 7 maand maar zou 2.5 jaar na 1e weer uit gerekend zij maar werd een engeltje
    9 maand na eerste weer begonnen en 4 maand na verlies er weer voor gegaan

3. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nee zou vandaag beginnen gezien je temp wat gezakt is. Als ik kijk bij vorige maand has
    Ik had hem bij een dag overslaan gemist. Maar dat verschilt denk ik per vrouw en je weet het zelf het beste. Hier was het s avonds heel
    O dat laatste herken ik zo erg!! Hier schelen ze 20 maanden en de jongste deed ik er letterlijk even bij. Maar veel praktische dingen ook als de jongste op bed leggen terwijl de oudste niet alleen kan blijven nog etc. Onze jongste was daarbij een onwijze huilbaby en daardoor nog sterker het gevoel wat gemist te hebben.

Ze zijn heel hecht met z'n 2 nu, denk dat de 3e zon verwend broertje/zusje wordt haha. Maar dat geeft niet. Er gaat nu sowieso meer dan 3 jaar tussenzitten en das prima.

4. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik vind m nog erg licht, dus ik zou wel durven overslaan. Maar als jullie er zin in hebben, zou ik het wel gezellig maken. Dat is toch de minimale vereiste voor een zwangerschap en dan maakt de test niet zoveel uit.

5. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Tussen mijn jongste en oudste zit 6 jaar en 9 maanden. Had het graag anders gezien, maar helaas. We gokten op 3,5 jaar verschil. Wilden ze niet dicht op elkaar. Nu is dat anders. Ik ben 38, dus ik heb niet zoveel jaren meer en ik had een beetje de hoop dat de jongste en de baby voorlopig een kamer konden delen. We hebben grote slaapkamers waar er makkelijk 2 kunnen, maar op dit moment geen kamer over. We kunnen verbouwen en prima van 1 kamer 2 maken. Alleen het is een behoorlijke (dure) verbouwing.

Vanaf deze maand zit er ong al 2 jaar verschil tussen de jongste en de nieuwe baby. Ik hoop dat het verschil max op 3 jaar komt te liggen. Dan kan ik ze nog wel even samen leggen. Anders moeten we toch gelijk verbouwen, maar dan heb ik in ieder geval wel tijd om nog wat te sparen :rolleyes:

6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier zit er 8 jr tussen de meiden, en als we startrn voor nog een kindje is de jongste 2 jr :)

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Hier zit er tussen de oudste en de jongste 2 jaar en 9 maanden. Ik wilde in eerste instantie max 2 jaar er tussen, maar we begonnen iets later omdat dat zo uit kwam. En dat was eigenlijk wel prima. Als het direct raak is deze ronde dan zou er 5 jaar en een maand tussen de middelste en de baby zitten. Door de postnatale depressies heb ik dus letterlijk een kind gemist. Dus ik snap dat gevoel zeker. Ook omdat we eigenlijk begin januari 2020 hadden afgesproken dat we er over ongeveer een half jaartje voor zouden gaan. Dat is dus meer als een jaar geworden. Ik had dus al lang zwanger kunnen zijn en al bijna een kind kunnen hebben. De tijd duurt laaaang hier:$;)

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ooh men ik ben nog maar net in dit groepje, maar ik moet even klagen. Ik word helemaal gek hier. Ik ben al een jaar van de pil af omdat we er eigenlijk al eerder voor zouden gaan. Elke maand prima ongesteld, zit een regelmaat in en komt overeen met de cyclus van toen we voor de 2de gingen. Nu gaan we er eindelijk voor en wacht ik op mijn menstruatie en wat denk je. Gaat mijn lichaam ineens kloten. Een heel jaar de tijd gehad om dit te doen en uitgerekend NU gaat het moeilijk doen.

Ik begin altijd een paar dagen voor de echte ongi met bloedverlies wat dan na een paar dagen over gaat in de echte ongi. Dat moest gisteren zijn. Gisteravond en vannacht wat buikpijn gehad dus ik dacht vanmorgen heb ik de echt ongi te pakken en wat denk....bijna niks. Lijkt alsof het bloedverlies aan het stoppen is. De laatste keer dat ik dat had dat het bloedverlies stopte op NOD was mijn jongste dochter. Maar we hebben geen onbeschermde sex gehad voor eisprong, alleen 1x na de eisprong.

Ik had toevallig deze maand ovulatie testen gedaan omdat ik zeker wilde weten of mijn gevoel klopte qua eisprong en LF en lengte cyclus. Ik had 21 januari een voor mij positieve ovulatie test (ik gebruik die van de action, maar heb eigenlijk gevoeligere nodig dus officieel geen echte positieve ovutest) Dus mijn eisprong zou max 23 januari zijn geweest. Ik weet dat een ei nog 24 uur leeft na eisprong, maar wij hebben de 26 januari onbeschermde sex gehad dus technisch gezien kan het gewoon niet.

Uiteraard heb ik vandaag een test gedaan, maar zoals verwacht is ie hartstikke wit. Dus nu zit ik in de stress, want als ik nog ongesteld moet worden is het raar, maar als ik dit als menstruatie had is het ook raar en te vroeg. Mijn LF was normaal dus 10 en dat is nog net genoeg, maar dan zou die nu veel korter zijn waardoor een kans op zwangerschap nihil is. Maar voel verder ook nog niet dat ze sluizen open moeten gaan. Geen buikpijn, minder pijnlijke borsten dan een paar dagen geleden. En dan zou mijn LF ook ineens veel langer zijn geworden. Kortom ik snap er helemaal niks van en maak me zorgen.:$

9. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    @Stokstaartje86, ik snap de zorgen, maar er zijn zoveel invloeden die mee kunnen spelen. Stress en onzekerheid is er in ieder geval eentje en dat kan ervoor zorgen dat je menstruatie langer uitblijft. En zolang het eenmalig is (of heel af en toe) en je niet naar cyclussen gaat die buiten de normale range vallen, is het vervelend, maar niet zoveel aan te doen. Ik heb zelf altijd tussen 32-38, maar gemiddeld 36 en toen was er dus ineens eentje van 44 en zelfs een van 46. En spierwitte testen. Met 46 ging ik naar de huisarts, die adviseerde om te wachten en prompt werd ik die middag ongesteld,

Het lijkt me niet dat je zwanger bent, gelet op je ovu + de dag van seks, maar zonder echo weet je nooit zeker wanneer dat eitje nou echt gesprongen is. Uitgaande van dat het zou kunnen met 26/1 ben je nu pas 8 dagen verder en dus nog heel vroeg met testen. Dan zou dit bloed nog van innesteling zijn en zou je over een paar dagen wel een streep op je testen moeten zien.

Voor nu zou ik het even afwachten en over een paar dagen de balans opmaken. Wellicht heb je dan nog geen duidelijkheid. Dan zou ik nog een keer testen om een zwangerschap te bevestigen of uit te sluiten. En anders kun je contact opnemen met je huisarts en het voorleggen.

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dankje voor je reactie. ik heb het afgelopen jaar heul veul stress gehad. Mijn heeft een diep dal doorgemaakt op psychisch gebied. Cadeautje van psychische jaren. We zouden er dus voor gaan, maar i.p.v. dat werd het elke maand, ik weet het nog niet van zijn kant tot ik weet niet of ik nog wel bij je wil blijven en weer terug naar ik weet het nog niet. Nog nooit heb ik een uitgestelde cyclus gehad, daarom vind ik het zo gek dat juist nu, nu ik juist het minste stress heb, want ik heb duidelijkheid en vanaf nu gaan we er dus voor mijn menstruatie ineens uit lijkt te blijven. Ik heb getest op advies van een vriendin, zodat je bevestiging hebt dat je niet zwanger bent en dan de menstruatie door breekt. Alleen ik denk zelf dus ook helemaal niet dat ik zwanger ben tot vanochtend het bloeden ineens leek te stoppen

11. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Als ik me niet vergis betekent een lh piek niet per definitie dat je een eisprong hebt gehad toch? soms springt het eitje niet, zeker als je gestresst bent kan je lichaam je ei uitstellen.

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Dat klopt maar de afgelopen maand had ik juist de minste stress. Daarom begrijp ik het niet

13. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    @Stokstaartje86 ik gebruikte na de geboorte van onze dochter (feb 2020) geen anticonceptie en ook regelmatig ongesteld na een tijdje, maar toen we besloten hadden om voor een 3de te gaan in november, had ik ook ineens 3 a 4 dagen bruinverlies voor mijn menstruatie.. ik denk zelf dat het toch er mee te maken had dat we er voor wilden gaan, iets psychisch ofzo, want daarvoor ook nooit bruinverlies.. dus het is niet heel gek hoor, hier dus hetzelfde

14. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Dat wat HHJ zegt. Het doet gewoon iets met je lichaam. Misschien juist het los kunnen laten en word je LF dus langer. En je kunt altijd wijzigingen van je cyclus hebben, ook als je altijd al hetzelfde hebt.

15. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou dames hoor dit. Vanochtend zegt mijn zoon hele tijd "mama wat zit er in je buik?" Dus ik snapte het niet helemaal vond het vooral irritant dat hij mn trui hele tijd optilde. Net komt mn dochter "mama er zit een baby in je buik". Nu zijn ze samen aan het spelen dat ze een baby in de buik hebben. Met duplo poppetjes onder hun shirt.

Heeeeeel bijzonder. Zou dit wat betekenen? Pure toeval? Tis wel weird mag duidelijk zijn dat ze dit nog niet eerder gezegd hebben. Dochter zei wel bij vmk ineens dat ze een zusje kreeg ook uit het niks. Dus wie weet....

MLB, xMeliisz, mamavantwee37 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dat bloedverlies voor menstruatie vind ik niet raar. Dat hoort bij mijn cyclus. Maar de echte menstruatie komt niet

17. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Oh sorry dan heb ik te snel gelezen

18. HHJ

HHJ Bekend lid

31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Mijn zoon doet hetzelfde en die weet niet dat ik zwanger ben! Gek hè!

Zuri en xMeliisz vinden dit leuk.
  19. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Wauw dat is bijzonder! Toen ik zwanger was van de jongste was mijn oudste net 2 geworden. Met 9 weken zwangerschap kreeg ik een echo en omdat mijn man niet mee kon ging een vriendin mee. We hebben de hele autorit gespeculeerd over of het een jongen of een meisje zou zijn. Dochter zei hele rit niets. Bij parkeren zei ze ineens uit het niets, ik denk dat het een meisje is:confused:en bij de 20 weken echo bleek er een meisje in mijn buik te zitten:eek:dus ik ben benieuwd hoe dit afloopt hihi

Zuri vindt dit leuk.
  20. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Hihi wat leuk die kids he. Hier zei mn dochter gister ineens, mama wanneer komt de baby uit je buik? " hoe kom je daar nu bij vroeg ik, ondertussen me afvragend hoe ze het zou kunnen weten?", toen zei ze: Ik wil een babyzusje net als xxx (vriendinnetje dat sochtends kwam spelen). Dat "babyzusje" is inmiddels ook al 2 jaar net als haar broertje:roflmao::roflmao:
    Ik heb haar nog niks gezegd en let er juist op dat we het in bijzijn vd kids er niet over hebben.

Zuri, xMeliisz en Angelmom1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina