Ik heb vandaag geheel onverwacht een positieve ovutest in handen. Had m pas dag 25 verwacht, das over4 dagen. Mijn NOD schuift nu op naar 5/12. Misschien een positieve test in ons schoentje??? Ik heb gisteren echt ontzettende ei pijn gehad en kan me eigenlijk niet meer heugen wanneer ik dat eerder zo heb gehad, dus ik hoop dat het een goed teken is.
NOD-lijst: ♡ Angelmom1 - 36 jaar - 2e ronde - NOD 26 nov ♡ Mamavantwee37 - 38 jaar - ronde 4 - NOD 5 dec ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 23 - NOD 6 dec ♡ Zuri - 32 jaar - ronde 4 (2e vmk) - NOD 8 dec ♡ Noralie87 - 33 jaar - ronde 6 (1 na MA) - NOD ?? Zwanger: ♡ Daphne1002 - 34 jaar - uitgerekend 31 dec ♡ Kikker85 - 34 jaar- uitgerekend 16 jan ♡ Mammavantwee - 27 jaar- uitgerekend 25 jan ♡ Wensje2014 - 33 jaar - uitgerekend 16 feb ♡ Nahlatje - 26 jaar - uitgerekend 15 maart ♡ Dubbeltje82 - 38 jaar - uitgerekend 30 mei ♡ Vintage35 - 34 jaar - uitgerekend 1 juni ♡ Jongmam - 27 jaar - uitgerekend 4 juli? ♡ Flowertje36 - 30 jaar - uitgerekend ??? ♡ Liefdesbaby3 - 30 jaar - uitgerekend eind juli Bevallen: ♡ Esther519 - 33 jaar - 23 juli 2020 (38+4) ♡ Roosie91 - 28 jaar - 12 augustus 2020 (39) ♡ Yesera - 38 jaar - 12 oktober (40+6) ♡ Lamia - 27 jaar - 16 oktober (39) ♡ Jiseb - 34 jaar - 24 oktober (38) ♡ Edge - 36 jaar - 1 november (38+1) ♡ mum2be2 - 37 jaar - 11 november (39+2) ♡ Burb1988 - 32 jaar - 12 november (40+1) Afspraken: ♡ Jongmam - 23 november - echo ♡ Noralie87 - 30 november - controle gyn, gesprek onderzoek miskramen. ♡ Kikker85 - 4 december - controle vk + groei-echo ♡ Wensje2014 - 9 december - controle vk ♡ Dubbeltje82 - 9 december - intake POP-poli ♡ Flowertje36 - 15 december - termijnecho ♡ Kikker85 - 18 december - gesprek gyn + groei-echo zh ♡ Dubbeltje82 - 19 december - pretecho geslacht ***********
Bedankt voor het meedenken dames. Fijn dat jullie in ieder geval mijn lastige gevoelens begrijpen. Ook al blijft lastig wat te doen... @mamavantwee37 ja je noemt wel dingen op waar ik me ook zorgen over maak. Ik kan mij namelijk niet voorstellen, vanaf mijn kant, dat ik haar kind nooit zou willen zien en kan me ook niet voorstellen dat ik niet op verjaardagen kom. Maar anderzijds weet ik nu al dat het gaat steken, als ik daar kom en haar kind cadeautjes ga geven, wetende dat mijn kids haar niet boeien. Lastig hoor allemaal... Ik vind het allemaal ook spannend hoe het gaat lopen tussen ons. Of we de vriendschap straks nog wel in stand kunnen houden. Maar misschien maak ik me ook wel teveel zorgen. Gaat het straks als vanzelf...
Hier last van eerste kwaaltjes misselijk worden van tandenpoetsen morgen ff testje wagen vanochtend was het wat hecties vergat zelf de tas van de jongste kon heit met oudste nog keer naar kdv rijden nu al last van zwangerschapsdementie
Voor dat laatste: wist je dat er kosten voor jou aan de babyshower voor je vriendin zaten? Zo ja, dan zou ik gewoon betalen. Zo nee, dan zou ik wel even overleggen met de organisator. Ikzelf heb ook nog nooit een babyshower gehad, terwijl ik er wel een aantal heb georganiseerd en voor diverse ben uitgenodigd. Daarbij nam iedereen wat lekkers en eigen drinken mee en cadeaus kon iedereen zelf bepalen. We hadden dus geen financiële verrassingen achteraf (wel zo prettig). Tja... Vriendschappen... Hier zijn er door zwangerschappen en een afgebroken zwangerschap wel wat gesneuveld. Je leven verandert immers continu en hun leven ook. Daarbij komt het wel eens voor dat op bepaalde momenten jullie wegen scheiden... Koester dat wat je had en kijk naar nieuwe mogelijkheden. Bepaalde kruispunten waarop ik heb gestaan hebben me ook waardevolle nieuwe vriendschappen gebracht.
Spannend @Angelmom1! Hopelijk morgen een mooie test! @Zuri: lastige situatie, maar ik lees ook wel aannames van jou. Zoals 'wetende dat mijn kids haar niet boeien'. Hoe weet je dat het haar niet boeit? Heeft ze dat tegen je gezegd? Misschien heeft ze wel niet zo veel geld/financiële problemen en komt ze daardoor niet naar verjaardagen. En sommige mensen zijn gewoon minder/niet goed in sociale contacten onderhouden. Als dat je dwars zit, zou ik dat gesprek een keer met elkaar apart aan gaan. Ik heb ook een vriendin die weinig van zich laat horen. Niet dat het haar niet boeit, nee ze is ook druk met haar kids en gewoon echt niet goed in contact onderhouden. Dat geeft ze ook toe. Voor een babyshower heb ik trouwens nog nooit gehoord dat er een rekening ging naar de aanwezigen. Maar dat komt misschien omdat wij babyshowers kleiner vieren met bijvoorbeeld een high tea waar iedereen zelf wat lekkers maakt en meeneemt en ook zelf een klein cadeautje meeneemt. Dat jij al zo'n grote mand hebt gemaakt is natuurlijk zuur nu er nog een extra bijdrage bij komt. Ik zou de mand dan gewoon laten en 1 cadeautje geven. De spullen in de mand kun je altijd wel weer voor andere kraamcadeautjes (of misschien wel voor jezelf ) gebruiken. Ik denk dat jij al langer opkropt dat je de relatie eenzijdig vindt vanuit jou en deze babyshower is nu de druppel. En dat los je alleen op door of het gesprek aan te gaan of de vriendschap te laten verwateren. Die keuze is aan jou.
Beter!! Ik heb hier ff geen idee of ik mijn eisprong al gehad heb, ik zit nu op cd 17 en zie niet echt veel vruchtbaar slijm meer, maar nog wel iets (dagen hiervoor wel veel meer gezien). Gisteravond voelde ik wel wat pijnlijke steken, maar waren minder aanwezig dan vorige keren, dus ik weet even niet goed hoe we ervoor staan. Ik denk dan nu zelf dat we wel de eisprong gehad hebben, alleen met minder pijnlijke steken ofzo. We maken het voor de zekerheid gewoon nog maar een tijdje gezellig als we zin hebben, dat kan natuurlijk nooit kwaad
Ja het is misschien nog te vroeg nu om een beslissing te maken. Maar ik wil er even niet meer aan denken. Vond vooral die weken met het bloedverlies, toen toch weer hoop met 2 goede echo's en daarna toch geen kloppend hartje echt zo vreselijk heftig. Als ik er alweer aan denk dan wordt ik boos, verdrietig en weet ik nog veel meer tegelijk. Mijn man wilt eigenlijk meteen weer door nu. Maar ik twijfel zo. Kijk uit naar het gesprek met de gyn en hopelijk kan zij mijn angst wegnemen met percentage kansen hoe vaak dit nog eens kan gebeuren.
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je reëel aankunt psychisch... Als je er nu al over twijfelt, is het misschien een goed idee om een pauze in te lassen tot de twijfels weg zijn. Knuff
Ik zou in ieder geval het gesprek met de gyn afwachten, want wellicht kan hij/zij wat van je onzekerheid wegnemen. Dat geeft je misschien ook even wat rust om het voor jezelf te proberen dit te verwerken en een plekje te geven, voor zover dat mogelijk is. Ik heb 2 vmk gehad en ben nooit zover gekomen dat ik in die zwangerschappen ook echo’s heb gehad, maar ik heb van de vmk nog steeds last. Die hebben allebei zo ingeslagen als een bom. De eerste omdat we ons totaal niet realiseerden dat dit ook tot de mogelijkheden behoorde (we dachten heel naïef dat we gewoon een tweede kindje zouden krijgen) en de tweede omdat die volgde op een positieve zwangerschapstest na ruim 2 jaar proberen (na de 1e miskraam). Het voelde toen zo verschrikkelijk oneerlijk. Ik heb door de angst dat het mogelijk mis zou gaan, heel moeilijk kunnen genieten van de zwangerschap van mijn jongste. Pas na 22 weken (toen ik hem voelde schoppen) werd dat beter. Heel veel sterkte en een digitale knuffel van mijn kant.
@Dubbeltje82 @Yesera bedankt voor jullie eerlijke reacties, stel ik op prijs! Dat we met de babyshower ineens dit gingen doen is voorgesteld en gelijk besloten. Dus dat wist ik niet vooraf. Ik vind het wel een goed idee om juist wel mee te doen aan de babyshower en de mand met cadeaus te verdelen onder andere baby's en eventueel zelf houden. Goed idee Ze heeft alles behalve een slecht inkomen, daar is ze altijd heel open over. Ik denk dat het indd meer in de hoek zit dat het haar niet boeit en ja dat heeft ze ook meermalen zo geuit. Misschien verwacht ik er ook gewoon veel te veel van en is het vooral aan mijzelf om mijn verwachtingen meer realistisch te maken
@Noralie87 ik vind het ook allemaal heel heftig voor je.... Ik denk dat het belangrijk is dat jij je goed voelt voordat je er weer voor gaat. Natuurlijk zijn er 101 redenen om gelijk door te gaan, maar dat gaat allemaal niet voor aan jouw eigen mentale gesteldheid. Met één maandje wachten en het gesprek met de gyn hebben, vergaat niet gelijk het hele plan. Denk dat dit gewoon voor iedereen anders is. Sommigen gaan gelijk door en worden heel enthousiast van het idee dat ze na de miskraam super vruchtbaar zijn en maken er dankbaar gebruik van. Anderen moeten er niet aan denken en willen rustig herstellen.
Bij de eerste MA gingen we er ook meteen weer voor! Ik had toen echt het gevoel dat het gewoon pech was. Toen 2 goede zwangerschappen. Alhoewel mijn dochter met een ernstige hartafwijking geboren is. Na 7 jaar gingen we er niet vanuit dat we dit nog eens moesten meemaken omdat ik 2 goede zwangerschappen heb gehad. Maar niets was minder waar. Gelukkig hebben we beide al genonderzoek laten doen. Dus aan onze genen ligt het niet dat het telkens mis gaat. Dat is alvast een geruststelling. Maar ik wil het wel laten onderzoeken bij mij, misschien een vitamine tekort of een traag werkende schildklier of stollingsafwijking. Who knows. Hopelijk komt er wat uit en is er tenminste iets aan te doen.
@Zuri: soms zitten juist de mensen die heel erg met geld en hun inkomen te koop lopen in de financiële problemen. Doen zich beter voor dan ze zijn. Maar het klinkt idd dat jij meer van haar verwacht dan zij mogelijk in de relatie wil steken. Gewoon bij jezelf nagaan hoeveel jij er dan nog in wil investeren. Is dat het waard?
@Yesera ja weet ik maar das bij hun niet het geval. Zonder al te veel in de persoonlijke details te treden maar ik vond het voorstel een goede en ga erover nadenken. Je kan alleen jezelf veranderen.
@Zuri Herkenbare en lastige situatie. Ik vind dat een echte vriendschap van twee kanten moet komen. Niet dat de een bijvoorbeeld altijd initiatief neemt en de ander nooit. Of dat de een altijd bij de ander thuis moet komen. Als je niet zoveel voelt voor deze babyshower, dan kun je er ook voor kiezen op kraamvisite te gaan met je eigen cadeautje! Succes met je keuze maken.