NOD-lijst: ♡ Zuri - 32 jaar - ronde 2 (ronde 5 sinds start, 2e ronde vmk) - NOD 10 jan ♡ Mamavantwee37 - 38 jaar - ronde 5 - 19 januari ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 24 - NOD 20 januari (?) ♡ Angelmom1 - 36 jaar - 4e ronde - NOD begin feb Zwanger: ♡ Daphne1002 - 34 jaar - uitgerekend 31 dec ♡ Kikker85 - 34 jaar- uitgerekend 16 jan ♡ Mammavantwee - 27 jaar- uitgerekend 25 jan ♡ Wensje2014 - 33 jaar - uitgerekend 16 feb ♡ Nahlatje - 26 jaar - uitgerekend 15 maart ♡ Dubbeltje82 - 38 jaar - uitgerekend 30 mei ♡ Vintage35 - 34 jaar - uitgerekend 1 juni ♡ Jongmam - 27 jaar - uitgerekend 3 juli ♡ Flowertje36 - 30 jaar - uitgerekend 3 juli ♡ Liefdesbaby3 - 30 jaar - uitgerekend eind juli ♡ Noralie87 - 33 jaar - uitgerekend 4 sept Bevallen: ♡ Esther519 - 33 jaar - 23 juli 2020 (38+4) ♡ Roosie91 - 28 jaar - 12 augustus 2020 (39) ♡ Yesera - 38 jaar - 12 oktober (40+6) ♡ Lamia - 27 jaar - 16 oktober (39) ♡ Jiseb - 34 jaar - 24 oktober (38) ♡ Edge - 36 jaar - 1 november (38+1) ♡ mum2be2 - 37 jaar - 11 november (39+2) ♡ Burb1988 - 32 jaar - 12 november (40+1) Afspraken: ♡ Dubbeltje82 - 7 januari - GUO ♡ Kikker85 - 11 januari - voorlopige datum geplande keizersnede ♡ Dubbeltje82 - 13 januari - controle vk ♡ Wensje2014 - 14 januari - controle vk ♡ Noralie87 - 18 januari - eerste echo Controle was weer goed. Was de laatste, nog minder dan een week te gaan...
Spannend @Kikker85! Geplande keizersnede, is dat een eigen keuze of met een medische reden? (tenzij je dat niet wilt zeggen natuurlijk! Heel onbeleefde vraag van mij zo).
Nee nog helemaal niks.. Gisteren gestript. Ging goed, heb 2 cm ontsluiting. Vanmorgen ben ik wel de slijmprop verloren volgens mij. Maar goed.. Dat is nog geen weeën en de vliezen zijn ook nog intact.. @Kikker85 spannend!!
Spannend @Daphne1002 Hopelijk komt het nu snel op gang! @mamavantwee37 mag je best vragen hoor! Vorige 2x heb ik uiteindelijk spoedkeizersnedes gehad vanwege niet vorderende ontsluiting. En de regel is dat je na 2 keizersnedes niet meer vaginaal mag bevallen vanwege de druk die de weeën op de huid rond het litteken zetten. De kans op scheuren wordt dan te groot. Soms maken ze wel eens een uitzondering, maar aangezien ik bij de vorige bevalling al gevaarlijk dicht tegen scheuren heb aangezeten was het voor mij absoluut geen optie meer.
Nee, snap ik goed. Dat lijkt me ook gewoon een te groot risico. Ik heb zelf een geplande keizersnede gehad en dat vond ik echt prima te doen. Ik vond het alleen gek (en ook een beetje moeilijk) dat ik de datum wist. In ons geval wist ik in week 36 dat ie precies met 38 weken gehaald zou worden. De oudste kwam met 39+5 en dat begon met gebroken vliezen. Dat vond ik zo gaaf, dat ie zichzelf een soort van aankondigde (ik had een enorme plas met vruchtwater, zoals in de film zeg maar).
Ik vind het ook wel apart om zo gericht te kunnen aftellen. Maar aan de andere kant ook wel fijn om me op te richten. Mijn oudste kwam 15 dagen na de uitgereden datum pas. Dat is ook niet ideaal kan ik je zeggen...
Dames, mag ik om jullie mening vragen? Een beetje off-topic, maar omdat het hier laatst wel ter sprake kwam wil ik het jullie graag voorleggen, want het zit me dwars. Het gaat om de 'ruzie' met mijn schoonouders. Ik hoor graag jullie mening erover en suggesties om er mee om te gaan. Laatst heeft mijn schoonmoeder iets ondoordachts gedaan waarop manlief tegen haar is uitgevallen. Haar reactie was vervolgens om direct de telefoon op te hangen. Voor manlief hier iets mee kon doen (want etenstijd en daarna bedtijd voor de kinderen) had zij hem geappt dat ze zijn gedrag niet accepteerde en dat als hij het erover wilde hebben hij haar kon terugbellen. Manlief heeft vervolgens een appje teruggestuurd met daarin zijn excuses voor zijn uitval, maar ook de opmerking dat als zij ophangt, zij hem kan terugbellen om het erover te hebben wanneer ze weer rustig is. Hierop reageerde zij weer boos en met verwijten over ongerelateerde zaken (dat doet ze altijd als ze boos is). Manlief heeft het elke keer terug gebracht bij de kern, maar zonder succes. Vervolgens is er nog wat contact geweest via mijn schoonvader en uiteindelijk heeft mijn schoonmoeder mij gebeld nadat manlief bij hen was geweest om het familiewiegje op te halen (na dit te hebben afgesproken met zijn vader). Ik kreeg vervolgens te horen wat manlief allemaal wel niet verkeerd deed en toen ze daar niets mee bereikte begon ze mij verwijten te maken (ik had haar tenslotte ook niet gebeld). Ze eindigde met de opmerking dat ze niet denkt manlief nog te zien, maar dat het voor haar niet genoeg is de kleinkinderen alleen via foto's nog te zien (geen van ons heeft ook maar iets gezegd over dat zij de kinderen niet meer zouden mogen zien). Na enige radiostilte kregen wij 2 dagen geleden via app! het bericht dat de opa van manlief is overleden. De broer van manlief vraagt vervolgens (op de familie-app) of al bekend is wanneer de begrafenis zal zijn, maar hier komt geen reactie op. Nu blijkt dat schoonmoeder de broer van manlief zelf heeft geappt met deze informatie en ons dus bewust niet. Vervolgens heeft manlief nog een keer in de familie-app gevraagd of er al een datum bekend was. Hier kwam een kort antwoord op de met de dag. Vervolgens kreeg manlief privé een app met de opmerking dat hij moet stoppen met appen en schoonmoeder moet bellen als hij meer informatie wil. Manlief heeft hierop gereageerd door te zeggen dat hij niet vindt dat dit gepast is gezien de situatie (maw; hem dwingen haar te bellen door de dood van zijn opa hiervoor te misbruiken). Tot op heden is hier nog geen reactie op geweest. Wat is jullie mening over het hele verhaal? En hebben jullie suggesties om hiermee om te gaan? Ik weet dat mijn man koppig is (van wie zou hij dit toch hebben?) maar ik vind het gedrag van mijn schoonmoeder toch ook wel echt bizar... Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit er gewoon echt mee. Hopelijk kunnen jullie me wat inzicht geven.
Ja, het gedrag van je schoonmoeder is naar mijn mening ook bizar. Dit is iets tussen je man, haar en jou (omdat ze je erbij betrokken heeft) en het overlijden van zijn opa moet er buiten gehouden worden (gecondoleerd met het verlies). Het koppige van je man ‘dat zij opgehangen heeft en daarom moet terugbellen’, is denk ik niet handig. Er moet er een de wijste zijn en je schoonmoeder heeft daarin al laten zien dat zij dat niet zal zijn. Is het een optie je man haar toch te laten bellen. Even tanden op elkaar vanwege het overlijden en de uitvaart. Is dat achter de rug, dan zou ik een gesprek houden en daarin uitspreken wat jullie hiervan vinden en hoe dit op jullie overgekomen is. En welke rol zou je schoonvader hierin kunnen spelen? Kan hij nog aan de slag als (tijdelijke) vredesstichter? Vervelend voor jullie. Zeker gelet op de situatie vanwege het overlijden, maar ook jouw aanstaande bevalling.
@Kikker85 ik denk dat het enige dat helpt is samen uitpraten op neutraal terrein. Met jou en spa erbij als mediators (heb het idee dat jullie beiden hier aardig buiten staan). Ik zou het wel snel organiseren, want voor je het weet gaat dit een eigen leven leiden. En laat de whatsapp even voor wat het is tot het face-to-face gesprek is geweest. En, als jullie haar echt in jullie leven willen houden, zal manlief toch de meerdere moeten zijn en zijn excuses maken (ook al heeft hij wel of geen gelijk). Hij zal zich daar overheen moeten zetten.... Hoe lastig ook. Oude mensen verander je niet zo makkelijk. Je kunt hooguit aangeven wat jij en je manlief bij de situatie voelen. Misschien doet ze er toch wat mee.
NOD-lijst: ♡ Zuri - 32 jaar - ronde 2 (ronde 5 sinds start, 2e ronde vmk) - NOD 10 jan ♡ Mamavantwee37 - 38 jaar - ronde 5 - 19 januari ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 24 - NOD 20 januari (?) ♡ Angelmom1 - 36 jaar - 4e ronde - NOD begin feb Zwanger: ♡ Daphne1002 - 34 jaar - uitgerekend 31 dec ♡ Kikker85 - 34 jaar- uitgerekend 16 jan ♡ Mammavantwee - 27 jaar- uitgerekend 25 jan ♡ Wensje2014 - 33 jaar - uitgerekend 16 feb ♡ Nahlatje - 26 jaar - uitgerekend 15 maart ♡ Dubbeltje82 - 38 jaar - uitgerekend 30 mei ♡ Vintage35 - 34 jaar - uitgerekend 1 juni ♡ Jongmam - 27 jaar - uitgerekend 3 juli ♡ Flowertje36 - 30 jaar - uitgerekend 3 juli ♡ Liefdesbaby3 - 30 jaar - uitgerekend eind juli ♡ Noralie87 - 33 jaar - uitgerekend 4 sept Bevallen: ♡ Esther519 - 33 jaar - 23 juli 2020 (38+4) ♡ Roosie91 - 28 jaar - 12 augustus 2020 (39) ♡ Yesera - 38 jaar - 12 oktober (40+6) ♡ Lamia - 27 jaar - 16 oktober (39) ♡ Jiseb - 34 jaar - 24 oktober (38) ♡ Edge - 36 jaar - 1 november (38+1) ♡ mum2be2 - 37 jaar - 11 november (39+2) ♡ Burb1988 - 32 jaar - 12 november (40+1) Afspraken: ♡ Kikker85 - 11 januari - voorlopige datum geplande keizersnede ♡ Dubbeltje82 - 13 januari - controle vk ♡ Wensje2014 - 14 januari - controle vk ♡ Noralie87 - 18 januari - eerste echo ♡ Dubbeltje82 - 19 januari - psych POP-poli ♡ Dubbeltje82 - 4 februari - vk POP-poli ******* GUO was perfect. We krijgen een meisje erbij
@Kikker85 wat een lastige situatie. Ik zou denk ik wel mijn man laten bellen als zij opgehangen heeft. En het vragen over de begrafenis kan dan mooi tegelijk plaatsvinden. En WhatsApp gesprekken zijn zo lastig je kan zo snel dingen ander opvatten soms is even bij elkaar komen dan verstandiger. En gecondoleerd met het verlies
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb manlief ook al aangegeven dat het zo niet kan blijven sudderen. Vandaag belde schoonmams mij weer. Helemaal vriendelijk "hoe gaat het en weet je al wanneer je in het zh moet zijn". Leek haast een normaal gesprek tot ik haar vroeg waarom ze gister manlief 2x gebeld had via whatsapp (jaja). Hij zat in vergadering en kon niet opnemen maar heeft haar daarna direct teruggebeld waarop zij niet opnam. Zegt ze doodleuk tegen mij dat ze hem per ongeluk had gebeld en ze hem dus ook niet ging terugbellen... Lijkt me inderdaad duidelijk dat zij de wijste niet gaat zijn in dit verhaal (maar eigenlijk wist ik dat al, gebaseerd op eerdere ervaringen). De reden dat ze mij belde is omdat ze straks wel haar kleindochter wil zien en als dat via haar zoon onzeker is dan komt ze bij mij. Ze wenste me ook een goede bevalling van haar kleindochter... Het draait altijd om haar...Heb manlief gezegd dat hij haar gewoon moet bellen en aangeven dat dit ver genoeg is gegaan en dat het tijd wordt dat ze dit als 2 volwassenen uit gaan praten. En hoe het dan loopt is dan wat het is, maar alles beter dan dit. Schoonpa kiest volledig de kant van schoonma, daar hoeven we geen objectief oordeel van te verwachten. Wat dat betreft is hij nogal een 'slappe zak'; die durft niet tegen mijn schoonmoeder in te gaan. Manlief leek er niet helemaal afwijzend tegenover te staan, maar gaf wel aan eerst de geboorte van onze dochter en de begrafenis van zijn opa te willen hebben gehad. Dat snap ik wel. Dus we gaan zien hoe het zich verder ontwikkelt...
En nog even on-topic; ik moet me maandagochtend om 8.00 uur melden in het zh. Ws zal de keizersnede dan rond 10.00/10.30 uur zijn
Spannend hoor! Toi toi toi alvast. 11 januari was de uitgerekende datum bij mijn zoon, uiteindelijk is hij de 10e geboren.
Haha dat lijkt wel op de kaart met "Hoera een kleinzoon" die wij kregen . Klinkt alsof jouw man en zijn moeder best op elkaar lijken. In ieder geval qua koppigheid. Als je man het contact graag goed wil krijgen, zal hij de bigger person moeten zijn. En vooral niet verwachten dat ze nog zullen veranderen. Maar nu eerst lekker focussen op de komst van JULLIE kleine meid . Echt aftellen nu! En nog gecondoleerd met het verlies van de opa van je man.