Gaan voor een 3e wondertje! - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat fijn!!
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Fijn dat je met de laagste dosis afkunt @Dubbeltje82. Ophogen kan altijd nog. Hoop voor je dat dat niet nodig is.

    @Mammavantwee: 40 weken! Nog geen gerommel?

    @mamavantwee37: fijn dat je weer door kunt. De combinatie thuiswerken en thuisschool is idd pittig. Hebben je jongens veel begeleiding nodig?

    @Kikker85: fijn dat je goed hersteld. Rustig aan. Is het huiluurtje van je dochter 's avonds niet een beetje clusteren?
     
    Dubbeltje82 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  3. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah wat fijn! Heel mooi!
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  4. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    @Yesera

    De oudste wel bij het rekenen. Die is 8 en als ik die niet begeleid, voert ie niks uit. De jongste is bijna 1,5 een hobbelt overal tussendoor. Die samen gaat niet, dus het ene deel van de dag moet mijn man opvangen, het andere deel moet ik ervoor staan. Maar tegelijk moet ik ook werken en heb ik op mijn werk geen achtervang dus al het werk wat ik niet doe, blijft gewoon liggen. Werkgever is wel coulant, maar het werk blijft wel liggen.

    Ik slaap er heel slecht door en er spelen nog een aantal dingen op privé gebied en ik merk gewoon dat ik er echt tussenuit moet (even een paar dagen weg, lekker uit eten etc.) en dat kan dan niet. Heeft iedereen last van, maar ik hoop gewoon snel weer op een uitlaatklep. Dit heb ik met mijn baan, gezin en alles om me heen blijkbaar veel harder nodig dan ik dacht...

    Moet ook eerlijk zeggen dat die vmk er echt heeft ingehakt en nu weer zo'n lange cyclus. Het voelt een beetje hopeloos zo en oneerlijk met 2 kindjes en 3 vmk. De stand is ongelijk. Weet dat ik dat niet zo moet voelen, maar op dit moment is dat in mijn hoofd echt een heel ding.

    Maar goed, klaagmodus weer uit... :)
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Nee helaas! Nu aan het eind van de dag wat harde buiken, maar stelt weinig voor ;)!
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    @mamavantwee37 het is ook allemaal pittig zeker als je daarnaast ook nog is moet werken en die vmk. Let goed op jezelf! Kan je man geen dagje vrij nemen, dat jij lekker even alleen eruit kan?
    .

    Fijn dat het zo goed gaat @Kikker85 !:)
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn!
     
    Noralie87 vindt dit leuk.
  8. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    @mamavantwee37 nogmaals knuff voor jou. Ik hoop dat je toch ff een uitlaapklep ergens kunt vinden.
     
  9. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @mamavantwee37
    Ik snap heel goed je gevoel dat had ik ook heel erg 3x een miskraam en 2x ging het wel goed. De balans was weg. Gelukkig hoefde ik niet heel lang te wachten op een nieuwe zwangerschap en kan ik langzamerhand de miskramen een plekje geven.
    Het hielp mij om gewoon even in m'n eentje een eind te gaan fietsen langs het water. Even m'n hoofd leeg maken. En nu met die vreselijke eerste weken doorkomen heb ik dat ook even nodig.
    Hopelijk mogen de Kids snel weer naar school, dan kan je weer even wat op adem komen als ze op school zitten!
     
  10. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Denk het niet. Ze doet het soms namelijk ook direct na haar fles.

    @Noralie87 fijn dat het goed was!

    @mamavantwee37 het is ook gewoon pittig, zeker met een schoolkind en een jonger kind. Die balans is zo lastig! En ik begrijp die behoefte aan een momentje voor jezelf zeker. Idd lekker even alleen naar buiten gaan als het weer het toelaat. Gelukkig zijn ze bij zoonlief vrij makkelijk; als het een keer een dag niet lukt, of hij krijgt niet al zijn werk af dan is dat jammer maar niet erg. Dat geeft wel wat ademruimte. Misschien ook eens bespreken op school? Wellicht kunnen ze meedenken met je?
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Maar clusteren is juist toch de behoefte aan meer drinken, meer lichamelijk contact met mama of extra zuigbehoefte. Dus dat ze onrustig is na een fles is juist logisch bij clusteren. Daarna trekken ze dan vaak een paar uurtjes achter elkaar de nacht in.
     
  12. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Oh ik dacht altijd dat clusteren was dat ze korter op elkaar wilde drinken. Niet direct na een fles, maar met kortere tussentijd dan normaal. Bij bv is het makkelijker dan bij flesvoeding vind ik, dan kun je ze ook aanleggen voor 5 minuten. Bij flesvoeding ben je veel meer bezig met hoeveel ze mogen hebben.
     
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @mamavantwee37: zit je zoon ook in groep 5? Onze oudste is ook 8 en zit in groep 5. Rekenen vindt ie ook vaak lastig. Vorige week hebben we ellende gehad met het klokkijken (analoog/digitaal). En de combinatie (dwarse) peuter en thuisschool is lastig idd. Oudste raakt (heel graag) afgeleid door de middelste en de middelste wil overal aan zitten van de oudste.
    Snap dat het oneerlijk voelt dat het 3x vroeg mis is gegaan. En lange cyclussen geven je toch minder kansen. Vind de tip van Noralie wel mooi om te kijken of je idd niet even een moment voor jezelf kunt nemen om lekker buiten te gaan wandelen of fietsen. Vakantie en uit eten zal even niet gaan, maar er zijn wel andere opties om even zelf wat lucht kunt krijgen. Je had toch ook een deadline tot wanneer jullie gingen proberen? Februari geloof ik? Pieker je daar ook veel over?
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja bij borstvoeding is het idd makkelijk. Ik zit 's avonds gewoon een hele tijd op de bank en blijf aanleggen, aanleggen, aanleggen tot hij tevreden in slaap valt. Bij flesvoeding moet je idd opletten dat ze niet te veel krijgt. Zit je al (bijna) aan de max die ze per 24 uur mag? Zo niet, dan zou je kunnen kijken of ze kort daarna misschien nog wat meer wil. Of wat korter op elkaar meerdere kleinere flesjes?
     
  15. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Ja ze zit wel aan wat ze mag op basis van haar gewicht. Maar hebben haar gisteravond een extra flesje gegeven. Ze had er duidelijk behoefte aan. En dat is maar af en toe, dus dan vind ik dat het wel kan :D
     
    Yesera vindt dit leuk.
  16. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Dank jullie voor jullie lieve berichtjes.

    @Noralie87, ik hoop dus dat een nieuwe zwangerschap niet lang op zich laat wachten. Van de andere vmk heb ik ook wel een tijd last gehad, maar dat werd minder toen mijn jongste een plakker bleek. Nu heb ik alleen nog die aflopende test en die lange cyclus. Het is ook niet elke dag een brok ellende, maar het doet wel zeer.

    @Yesera,
    Onze oudste zit in groep 4 (hij is van januari). Klokkijken is hier ook een ding (moeilijk) en nu dan de tafels. Hij heeft een ontzettend concentratieprobleem en dat maakt het voor hem lastig. Zijn concentratievermogen is vergelijkbaar met die van een kleuter, zeker wat rekenen betreft. En hij houdt heel erg vast aan veilig. Dus alles wordt op zijn handen geteld. Niet zo'n probleem als het 4+4 is, maar 23+32 op je handen tellen duurt erg lang :rolleyes:

    De vorige lockdown heb ik het schrijven aangepakt (samen met de fysio). Hij ging van onleesbaar naar leesbaar. Nu ligt de focus op rekenen en daar moet je dus echt bovenop zitten, anders gebeurt er niets. Ik merk echt al verbetering, maar het kost me dus heel veel tijd en het vreet energie omdat het 1 pak frustratie is (als je voor de 50ste keer moet uitleggen dat 9x2 niet op je handen geteld wordt, maar je dan 10x2 = 20 - 2 doet voor de snelheid).

    We hadden inderdaad een deadline, maar die hebben we overboord gegooid. Ik had helemaal niet verwacht zwanger te worden voor mijn deadline en nu dat wel is gebeurd, kan ik niet nu zeggen dat het klaar is. Ik weet niet hoe lang we doorgaan. Ergens wil ik wel een grens trekken, maar misschien is dat wel pas als het lichamelijk niet meer gaat. MMM is uitgesloten. Dat wil ik niet. Deze ronde pakken we nog mee, maar de volgende ronde sla ik over. Qua uitgerekende datum (kun je niet helemaal overzien, maar kans is groot) kom ik dan tussen de feestdagen en de verjaardag van mijn oudste terecht, of op de feestdagen of de verjaardag van mijn oudste en dat voorkom ik liever.

    Man kan wel vrij nemen, zodat ik even ontlast word (hij neemt de helft van de dag op zich en houdt het kleintje bezig als die niet bij oppas is en ik met de oudste bezig ben), maar ik kan nu niks doen. Ik ben gewoon toe aan een etentje met een volwassene, een dagje sauna, of een filmpje pakken met een goed glas wijn (of cola). Dat kan nu niet. Mijn hoofd leegmaken met fietsen of wandelen is helaas niet aan mij besteed :roflmao: al wandel ik wel met de kinderen en dat vind ik heerlijk. Het is echt nu even alles ineen. Werkdruk/stress/kinderen/thuisonderwijs/avondklok/lockdown. Als een van die dingen weer wegvalt, is het weer prima te handelen en volgens Rutte en co is er nog steeds licht aan het einde van de tunnel, dus daar houd ik me maar aan vast.
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @mamavantwee37: ja die tafels zijn ook een ding he. Daar begint onze zoon inmiddels wel wat handiger in te worden. Nog niet zo automatisch als ik graag zou zien, maar we zijn een heel eind. Qua optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen zijn ze nu in de honderden gekomen. En ze werken wel met een hele handige methode, namelijk het splitsen. Bijvoorbeeld 652 + 336 = 900 | 80 | 8 = 988. Hij snapt het daardoor wel heel goed en hoef hem bij die opdrachten niet te ondersteunen. Vandaag moesten ze plattegronden tekenen van stapels dozen. Hij kwam er zelf niet uit, maar wilde ook onze hulp niet accepteren, dus heb hem toen maar de juf om hulp laten vragen. Die heeft hem even gebeld en meneer was zo meewerkend en geconcentreerd :rolleyes:. Binnen 5 minuten snapte hij het en had het af..... ja want juf kon veel beter uitleggen dan wij :roflmao:.

    Ja qua erop moet je echt wachten op het licht aan het einde van de tunnel. Hopelijk komt dat snel.

    Kan me ook voorstellen dat je nu niet kan zeggen we stoppen. Hoop voor je dat het toch nog een keer mag lukken.
     
    Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Kijk zo zie je maar! Toch een extra flesje. Fijn dat het werkte. Zou me idd ook geen zorgen maken om af en toe ietsjes meer. Vaak hebben ze maar korte periodes dat ze regelen of clusteren.
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  19. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @mamavantwee37 dat hoop ik ook voor jou! Dat er maar snel een kindje in je buik groeit dat daar 9 maanden blijft!!
     
    mamavantwee37 vindt dit leuk.
  20. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    NOD-lijst:
    ♡ Angelmom1
    - 36 jaar - 4e ronde - NOD 24 januari
    ♡ Mamavantwee37 - 38 jaar - ronde 5 - 26 feb (denk ik)
    ♡ Zuri - 32 jaar - ronde 3 (ronde 6 sinds start, 2e ronde vmk) - NOD 12 feb
    ♡ Jorietje - 40 jaar - ronde 25 - NOD 19 februari

    Zwanger:
    Mammavantwee
    - 27 jaar- uitgerekend 25 jan
    Wensje2014 - 33 jaar - uitgerekend 16 feb
    ♡ Nahlatje - 26 jaar - uitgerekend 15 maart
    Dubbeltje82 - 39 jaar - uitgerekend 30 mei
    ♡ Vintage35 - 34 jaar - uitgerekend 1 juni
    ♡ Jongmam - 27 jaar - uitgerekend 3 juli
    ♡ Flowertje36 - 30 jaar - uitgerekend 3 juli
    ♡ Liefdesbaby3 - 30 jaar - uitgerekend eind juli
    ♡ Noralie87 - 33 jaar - uitgerekend 2 sept

    Bevallen:
    Esther519 - 33 jaar - 23 juli 2020 (38+4)
    Roosie91 - 28 jaar - 12 augustus 2020 (39)
    Yesera - 38 jaar - 12 oktober (40+6)
    Lamia - 27 jaar - 16 oktober (39)
    Jiseb - 34 jaar - 24 oktober (38)
    Edge - 36 jaar - 1 november (38+1)
    mum2be2 - 37 jaar - 11 november (39+2)
    Burb1988 - 32 jaar - 12 november (40+1)
    Daphne1002 - 34 jaar - 8 januari (41+1)
    Kikker85 - 35 jaar- 11 januari (39+2)

    Afspraken:
    Dubbeltje82
    - 4 februari - vk POP-poli
    ♡ Noralie87 - 9 februari - termijnecho

    Zo hier druk druk druk met thuiswerken, thuisschool en woonkamer verven en behangen. Maar ben vorige week ongesteld geworden na 30 dagen, dus prima mee te leven.. Was allang blij dat het weer een normale cyclus was.
     

Deel Deze Pagina