NOD-lijst: ♡ Angelmom1 - 36 jaar - 4e ronde - NOD 24 januari ♡ Jorietje - 41 jaar - ronde 28 - NOD 30 april Zwanger: ♡ Dubbeltje82 - 39 jaar - uitgerekend 30 mei ♡ Vintage35 - 34 jaar - uitgerekend 1 juni ♡ Jongmam - 27 jaar - uitgerekend 3 juli ♡ Flowertje36 - 30 jaar - uitgerekend 3 juli ♡ Noralie87 - 33 jaar - uitgerekend 3 sept ♡ Mamavantwee37 - 38 jaar - uitgerekend 31 okt Bevallen: ♡ Esther519 - 33 jaar - 23 juli 2020 (38+4) ♡ Roosie91 - 28 jaar - 12 augustus 2020 (39) ♡ Yesera - 38 jaar - 12 oktober (40+6) ♡ Lamia - 27 jaar - 16 oktober (39) ♡ Jiseb - 34 jaar - 24 oktober (38) ♡ Edge - 36 jaar - 1 november (38+1) ♡ mum2be2 - 37 jaar - 11 november (39+2) ♡ Burb1988 - 32 jaar - 12 november (40+1) ♡ Daphne1002 - 34 jaar - 8 januari (41+1) ♡ Kikker85 - 35 jaar- 11 januari (39+2) ♡ Mammavantwee - 27 jaar - 4 februari (41+3) ♡ Wensje2014 - 34 jaar - 22 februari (40+6) ♡ Nahlatje - 26 jaar - 18 maart (40+6) Afspraken: ♡ Noralie87 - 30 april - controle vk Hier een goede 20 weken echo gehad! Zo dankbaar en blij!
Mag ik jou wat vragen? (En misschien voor meerdere die late miskramen hebben gehad). Maar hoe heb jij dat alles ervaren? Bedoel, je hebt 3 miskramen gehad en volgens mij ook best laat toch? Hoe was dat mentaal en fysiek. Was jij niet op een gegeven moment bang enzo, en twijfelden jullie niet op een bepaald punt om te stoppen?
Ja mag je zeker vragen. Mijn eerste miskraam was met 7+1 MA, kwamen we achter bij 9+3. Het was mijn eerste zwangerschap, heb deze miskraam als meest heftig ervaren. Maar we hielden hoop dat ik ooit nog een goede zwangerschap mocht voldragen. Daarna 2 voldragen zwangerschappen. In mei vorig jaar een biochemische zwangerschap met 4+5. Vond dat niet zo heftig. Was meteen de eerste ronde. In november MA bij 8+6. Kwamen we achter met 10+2. Vond dit echt wel heftig, kindje was al zo compleet op dat termijn. Wij hadden toen afgesproken dat ik nog één keer zwanger zou worden. Wat de uitkomst zou zijn maakte niet uit en dat gaf mij zoveel rust. Maar wel eerst bloedonderzoek laten doen en toen pas weer proberen. Zo bijzonder dat ik tussendoor niet meer ongesteld ben geworden en dit jongetje in september bij ons mag komen.
Oke en wat heb je precies laten onderzoeken qua bloed? De gyn was eigenlijk vrij overtuigend dat ze een onderzoek niet nodig vonden (ondanks dat ik er wel recht op heb na 3x). Ik begrijp dat een dna onderzoek misschien wat veel van goede is, maar er zijn toch wel standaard dingen zoals vit d, b12 schildklier waardes etc die je kan prikken? Waarop heb jij je laten controleren? Ik zit ook wel een beetje in m'n maag hoor dat ik denk, hoe lang gaan we nog door.
Wat naar allemaal @Zuri! Hoe gaat het nu met je? Fijn @Noralie87!! Ik hoop het echt voor je @Jorietje , zo gegund!!
Schildklier, VitD, B12 en nog een aantal dingen weet het niet meer. DNA hebben we niet laten doen. Bij mij was alles goed. Dus waarschijnlijk gewoon pech. Gyn vond het wel zinvol. Maar bij 80% komt er niets uit de onderzoeken.
Oke ja zelfde gedachtes als mij dus gehad toen. Ik heb donderdag over een week weer controle in ziekenhuis dus ga dat dan wel aankaarten, ervan uitgaande dat ik dan schoon ben en het m'n laatste afspraak zal zijn. We zijn natuurlijk sinds aug 2020 al bezig en daarvoor zelfs al gestart met multi vit en foliumzuur dus eerlijk gezegd zou het me raar lijken als er wat uitkomt. Cyclus is ook normaal, dus schildklier lijkt me ook niet.. maar wie weet... Ik heb van de verloskundige met 10w een folder gehad voor aspirine te gaan slikken. Dat heeft niet meer zo mogen zijn want paar dagen later hadden we een slechte echo, maar ik denk dat ik dit tzt ga oppakken vanaf de eisprong lees er toch hoopvolle berichten over. Ik heb bij de eerste pre-eclampsie gehad, vanaf zon 20w hoge bloeddruk en eindige met slechte lever en nierwaardes (en toch tot 42w doorgelopen jaja als de ziekenhuizen vol zitten kan alles ), maar ik lees dus wel dat stollingsproblemen ook een veroorzaker kunnen zijn voor mislukte innesteling met vroege miskraam tot gevolg, maar ook tot slechte start, groeiachterstand en miskraam tot gevolg. Het zou mogelijk de 2 miskramen kunnen verklaren als ik dat document zo lees. Al vrees ik dat een miskraam nooit echt makkelijk verklaarbaar is. Maargoed dat wil ik tzt wel meenemen als extra pil. @Mammavantwee mentaal wel wat beter omdat het bloeden nu echt nog maar heel weinig is, ik heb het gevoel dat ik eindelijk leeg ben en dat is heel fijn. Fysiek nog wel erg last van het gebrek aan bloed. Vooral einde dag voel ik me gewoon echt beroerd. Moet met een week weer normaal bloedvolume hebben dus hopelijk elke dag een stukje beter
Aspirine wordt idd veel voorgeschreven, de 80 of 100mg. Gynaecologen zeggen dat het niet bewezen is dat het kan helpen, maar hoor idd ook goede verhalen daarover, dus het is de moeite waard te proberen. Het is niet schadelijk en je kan het gewoon bij de drogist kopen. Hopelijk ben je snel schoon en kunnen jullie weer verder, het is gewoon zo moeilijk en hebt het vertrouwen in je lijf verloren. Dikke knuffel!!
Pas bij aspirine alleen wel op met wisselwerkingen met bepaalde andere medicijnen. Dus als je medicijnen krijgt/hebt voorgeschreven, even bij de apotheek informeren of het samen kan.
Ik had dat met de sertraline. Ik heb deze zwangerschap namelijk ook aspirine geslikt vanaf 10 weken. Sertraline en aspirine versterken elkaar, dus adviseerde de apotheek om aspirine om de dag te doen om dit te beperken. Met beide in lage dosis kon het weer wel.
Stomme vraag maar ik lees hier over aspirine. Waar zou dat dan evt goed voor zijn? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd..
Het werkt als bloedverdunner, zodat zuurstof en voedingsstoffen makkelijker bij je kindje terechtkomen.
Vandaag even gyn gebeld wanneer dat bloeden nou moet stoppen. Ik ben zo moe heel de tijd, duizelig, koppijn... maar mag 6w duren.. ben dus pas op de helft blijkbaar pff... Donderdag weer echo om te zien of het iig leeg is, anders nog dosis cytotec
Nou vandaag afspraak bij gyn gehad. Baarmoeder is schoon genoeg, rest komt er wel uit bij de volgende ongi. Eén eierstok was 4cm groot, dat vond ik wel gek eruit zien maar dat was normaal zei de gyn. Ik heb gevraagd om bloedonderzoek, die mag ik pas over 3 maanden komen doen. Op de kaart zie ik dat de vitamines enzo niet aangevinkt zijn, dat vind ik wel zonde dus ik ga daar nog wel voor vragen bij de huisarts. Ik heb ook gevraagd of ze progesteron willen prikken na de eisprong. Dat wilde hij niet, want er is geen protocol voor was zijn redenatie.... Weet niet wat ik hier nou weer mee moet. Ik heb de afgelopen maanden het idee gehad dat ik een lange lf had en toen ik eenmaal ging tempen kwam dat er ook uit, 16/17 dagen. Ook herken ik wel hetgeen wat staat bij 'te laag progesteron'. En dan 2x miskraam, 1x vroeg, 1x groeiachterstand tot miskraam. Voor mijn gevoel zit ik dan niet heel gek te denken... Dus ik dacht zelf eraan om morgen de huisarts te bellen voor een doorverwijzing naar de fertiliteitsarts? Is dat de juiste route denken jullie?
Ik vind het lastig. Ik zou zelf kijken hoe je lichaam op deze miskraam reageert. Kan zijn dat je cyclus ineens anders is. Wat wil je met een derde? Willen jullie er snel weer voor gaan en wat is je verleden met je andere kids. Duurde het lang/kort? Wil je een traject in of wil je nog alleen nog kijken waarom je een mk hebt gehad? Ik heb zelf 3 vroege mk (iets meer dan 5 wk) en daarna was het echt afwachten wat mijn cyclus deed. Bij de tweede vroege mk heeft het voor mij echt even geduurd voordat ik weer een eisprong had en ik heb echt een ronde overgeslagen. Bij de derde was het een week langer dan normaal. Ik heb zelf altijd begrepen dat een te korte LF problemen geeft en dat je die moet verlengen met progreteron. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar als je progesteron te laag zou zijn, zou je LF toch juist kort zijn? Nogmaals, hier alleen lekenwijsheid en als je HA je niet wilt helpen of je niet kan helpen omdat de kennis ontbreekt zou je een doorverwijzing kunnen vragen.
De wens voor nog een kindje is er wel, maar ik wil niet nu gelijk weer zwanger raken. Dus er is ruimte om gewoon aan te kijken wat mijn lichaam doet inderdaad. Voor mij is reden om het te onderzoek vooral omdat ik niet nog een late miskraam wil. Ik vind het allemaal heel heftig en zou dit niet nogmaals willen. Al weet ik dat dit streven onrealistisch is, want garantie heb je nooit. Maar als een onderzoekje kan helpen om mij in ieder geval te bevestigen dat er zo op het eerste oog niks mis lijkt, zou mij dat denk ik wel gerust stellen. Wat je zegt over korte lf door progesteronterkot... zou ook kunnen ja, ik heb geen idee eigenlijk. Dit is wel een goede om eens even te googelen hoe dit zit.