Gaan voor een 3e wondertje! - deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dubbeltje82, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja, of ik moet aan de morfine achtige pijnstillers. Dat wil ik liever niet. Als ik rustig aan doe gaat het wel. Maar vooral snachts heb ik er last van. Gelukkig slaap ik snel weer in!

2. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Er is weinig mogelijk. Behalve morfine achtigen mogen. Maar dat vind ik echt troep dus wil ik liever niet. Bij hele heftige pijn mag ik naproxen. Maar tot 28 weken, daarna mag dat ook niet meer. Paracetamol gaat overdag redelijk.

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Jammer dat de borstvoeding niet soepel ging. Hier loopt dat als een trein, dus vermoed dat mijn cyclus nog wel even uitblijft :thumup:. Je dame is morgen alweer 7 maanden ;). Onze jongste is 4 dagen ouder. Leuk om zo de natuur zijn gang te laten gaan. Lukt dat ook of heb je wel de neiging om gericht te klussen met ovulatietesten en zo? Hoop dat het snel raak is!
    Wij voelen ons helemaal compleet met onze 3 mannetjes! Mijn man heeft vorige maand een vasectomie gehad, dus hier ook definitief geen 4e meer.

@Noralie87: wat vervelend van je blaasontstekingen en nier. Hopelijk blijft het vol te houden tot de bevalling.

@Zuri: begrijpelijk dan dat je een volgende keer naar een andere verloskundige gaat. Het is heel belangrijk dat je je gehoord en gezien voelt.

Noralie87 vindt dit leuk.
  4. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Onze dame alweer 6 maanden, gaat de tijd snel. Zitten nu in de tandjesfase, en daardoor echt heel verkouden, snotteren, blafhoest. Zo zielig. Maar luuf helpt en gelukkig mogen ze in deze fase ook hoestdrank.

Oudste over 9 dagen 6 jaar. Tijd gaat heel snel

Dubbeltje82 vindt dit leuk.
  5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Noralie87 ach... het zit jou ook niet helemaal mee he op weg naar een 3e. Nog 3e keer zwanger en dan dit. Maargoed het is nu eenmaal wat het is dan helaas en goed dat je er een positieve draai aan geeft. En gelukkig dat het van tijdelijke aard is. Kindje eruit en dan neemt de pijn ook weer af ♡ nog even doorbikkelen.

@Yesera hihi hoop het voor je, alleen maar lekker als het nog ff wegblijft. Ik heb beide kids bv gegeven maar helaas bij de 2e al met 3m ongesteld :cry: en ik kolfde in die tijd gerust 200ml of meer per keer :roflmao: vond dat zo jammerlijk toen haha...

Gister mooi verjaardagscadeau gehad... alleen maar wat spotting van oud bloed! Echt zo uit het niks! Dag ervoor nog donkerrood helder bloedverlies. Duimen dat het met 6w eindelijk over is!!

Noralie87 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  6. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @Zuri nee zit niet mee, maar mij hoor je niet klagen. Heb alles over voor deze zwangerschap. Ons kleintje doet het hartstikke goed en daar gaat het om!!

Zuri en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja gaat snel he. Hier nog geen tandjes. Oudste kreeg zijn eerste ook met ruim 8 maanden, dus we zullen zien. Vervelend dat jullie meisje zo hoest en snottert. Onze 2 jongsten hebben vorige maand beide bronchitis gehad en de oudste en ik zijn ook ziek geweest. Negatief getest voor corona, dus er gaan wat andere virussen rond.
    Hoe gaan jullie de verjaardag van de oudste vieren?

@Zuri: hoop zeker dat het nog even wegblijft! Bij de 2 oudsten werd ik 1,5 maand nadat ik gestopt was met kolven op werk ongesteld. Bij de oudste was dat na 9 maanden en de middelste pas met 18 maanden. Nu voed ik volledig live, dus ben benieuwd!
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O gatver! En laat me raden daar was je niet op berekend? Terug naar de tienerjaren waar je dan verschrikt je vriendin vertelde dat ze rode billen had :roflmao: en thanks.

Nou het niet bloeden was een cadeautje voor m'n verjaardag helaas. Durfde al geen hoop te hebben. Vandaag alweer hele dag bloedverlies meeh.:|

9. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh nee zo bedoelde ik het niet :roflmao:. Ik kolfde bij de oudste tot 7,5 maand op werk en ben toen gestopt met kolven. En werd vervolgens voor het eerst ongesteld toen hij 9 maanden was. Bij de middelste kolfde ik tot 16,5 maand op het werk en ben toen gestopt met kolven. En toen werd ik met 18 maanden ongesteld. Werd dus niet op het werk ongesteld met een genante situatie :roflmao::roflmao:. Maar blijkbaar kwam ik wel door het stoppen met kolven onder een bepaald productieniveau waardoor mijn cyclus weer op gang kwam. Oudste nog tot 11,5 maand gevoed en de middelste tot 23 maanden.

Wat vervelend dat je weer de hele dag bloedverlies hebt. Je lichaam is wel bezig met het te proberen op te ruimen, hopelijk lukt dat snel!

Zuri vindt dit leuk.
  10. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Whahaha o jammer ik vond het net zo'n grappig verhaal, zag het helemaal voor me :roflmao: maar dat biedt hoop als ik het zo lees, lekker bv blijven geven en blijven kolven tot 2 jaar ofzo, dan heb jij er voorlopig nog geen last van :D:thumup:

En ja had al niet teveel hoop maar toch jammer. We blijven duimen draaien.

11. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Mijn middelste dochter heb ik bijna 1 jaar gevoed.. misschien dat ik dit keer ook makkelijker was hoor. Ook omdat ze veel afviel in het ziekenhuis. Ik werd ingeleid en dat duurde best even voordat de wee opwekkers wat deden. Met een enorme dosis begon eigelijk iets te komen dus vroeg met 3 cm een ruggenprik ( bij mijn 2e ook met 3cm gekregen) Naja 1 maal op de recovery kreeg ik tijdens het prikken een weeen storm en vanaf 3cm naar recovery ging ik dus naar 9 cm. Rennen terug naar verlos en was net binnen toen ik pers weeen haf. Al met al van 3 naar 10 cm ongeveer in 40 minuten dus die ruggenprik deed niks xD

De baby is daar echt een beetje van in shock geweest want ze sliep zo veel , heerlijk voor mij hoor haha. Ze melde zich wel als ze honger had maat week daarom af van de standaard en kreeg ze af en toe een cupje kunstvoeding.

Vandaag moet ik ongesteld worden. Wij hebben weinig seks.. gewoon omdat we beide gewoon moe zijn. Mijn libido ligt hoger dan de zijne ... ik merk wel dat ik extra " zin " heb wanneer ik mijn eisprong ongeveer verwacht ( wat is de natuur toch mooi hè, dat jouw lichaam dit laat merken)
    We hebben rond deze periode wel seks gehad. Maar afgelopen zatderdag ineens iets helder bloed bij plassen ( maar dat kan ook van de avond ervoor komen:|) en gister nog iets bruinverlies. Ik dacht dat ik ongesteld werd zaterdag maar 't zet nog niet door. Ik wacht tot woensdag en als ik dan niet ongesteld ben zal ik testen denk ik. Maar ik acht de kans klein van die ene keer seks .

Merk erg dat leeftijd een rol speelt nu . Ik ben echt niet oud, 28 maar baby 1 kwam door de pil met 20, baby 2 was met 2 maanden raak, baby 3 in ronde 3 met daar voor nog 1 miskraam. Dus ik raak snel zwanger blijkbaar. Maar dit keer... ach. Ik heb geen haast, al leek mij het leuk om 2 dicht op elkaar te hebben

Noralie87 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Je raakte altijd snel zwanger, zegt niks over hoe het nu zal gaan...

Maar je hoeft je niet te verantwoorden hoor vwb de bv. Je mag gewoon kv geven en wat de ander daarvan vindt is niet jouw probleem. Je kunt met argumenten gaan komen, maar het is niet aan de ander om te bepalen of ze de reden goed genoeg vinden toch. Jij had voor jezelf een goede reden en dan is het prima, een ander heeft dat maar gewoon te accepteren en zo niet, jammer dan ♡

Lamia vindt dit leuk.
  13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Een gelukkige moeder met kv is ook belangrijk!

Ik snap beide kampen (bv en kv) en ik neem geen standpunt in. Maar in beide gevallen is het van belang dat de mama gelukkig is met de ingeslagen weg. Een ander staat niet in haar schoenen, dus kan/mag daarover geen oordeel vellen vind ik.

Mammavantwee, Zuri, Lamia en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Jij bent al bijna uitgerekend zie ik!!! Wat is dat snel gegaan zeg!

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Jupz. Als de kleine meid zich niet eerder zelf meldt, word ik volgende week woensdag ingeleid.

jongmam, Noralie87, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Lieve woorden ♡

Zuri en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Lamia: je bent ook ingeleid voor je uitgerekende datum toch? Want herinner me dat er een week of 3 tussen onze uitgerekende data zat. Misschien was je kleine meid er nog net niet helemaal klaar voor om te komen. Onze middelste was er ook nog niet klaar voor (maar toen was ik 37 weken volgens ziekenhuis, 36 weken volgens eigen berekening). Heb toen ook extra moeten kolven en bijvoeden met cupje. Dat was echt heel zwaar. Het is mij toen wel gelukt, maar had toen nog maar 1 kind rond lopen wat al vrij zelfstandig was (5,5 haar destijds). Weet niet of het me was gelukt terwijl ik er al 2 had rondlopen; waarvan 1 een peuter. Dus idd geen reden om je te verantwoorden. Je doet wat bij jullie past.

En leeftijd zegt niks. Ik was bij de jongste 37 en het was in 1x raak van 1 keer gezellig maken. Veel geluk hebben. Zwanger worden is een wonder. Ben benieuwd of het nu raak is. Wie weet was het een innestelingsbloeding wat je dit weekend had. Ik duim voor je.

18. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik duim met Yesera mee @Lamia

19. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Dat van die virussen hebben we gemerkt. Eerst begon ons nichtje te spugen, een dag later ons neefje en gisteren onze middelste , en savonds manlief...maar die is gisteren gevaccineerd.
    Nu heeft de oudste waarschijnlijk een blaasontsteking dus aan de kuur.

Haar verjaardag gaan we op de dag zelf vieren komen mijn schoonouders langs. Word taart met koffie. Want de dag erna komen de verhuizers en de dag daarna gaan we over. Verjaardag vieren we na de verhuizing wat beter.

Wat naar dat jou kids bronchitis hadden. Weet hoe vervelend dat is..je komt er zo slecht vanaf.
    Beterschap voor je kids.

20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Spannend!!! Aftellen is echt begonnen...

Deel Deze Pagina